بخشودگی سود و جرائم تسهیلات مسکن در مهلت سه ماهه

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هر یک از مشمولان بخشودگی سود تسهیلات می‎توانند از زمان تصویب این قانون برای یک یا چندین مورد تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال از بخشودگی سود تسهیلات موضوع این بند استفاده کنند.
بخشودگی

بانک مسکن امکان بخشودگی سود و جرائم برخی از انواع تسهیلات بانکی را که پیش از پایان سال ۹۵ سررسید شده اند فراهم کرده است.

براین اساس، بانک مسکن بخشودگی سود و جرائم را برای مشتریان مشمول اولویت‌ های ابلاغی بانک مرکزی به مدت سه ماه دیگر در دستور کار قرار داده است .

به گزارش مجله دلتا،  طبق ظرفیت قانونی ایجاد شده، مشتریان بانک مسکن در صورت قرار گرفتن در هریک از اولویت های زیر و واریز یکجا و نقدی باقی مانده از اصل تسهیلات، مشمول بخشودگی سود قبل و بعد از سررسید و تمام وجه التزام های متعلقه خواهند شد.

۱- تسهیلات یارانه ای مورد حمایت دولت برای حوادث غیرمترقبه و مسکن روستایی و همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی که به دلیل بازپرداخت نشدن اقساط تسهیلات، زندانی و حکم محکومیت ایشان قطعی شده است (تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات)

۲- آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله بم که قبل از وقوع زلزله تسهیلات دریافت کرده‌اند (موضوع مصوبه  مورخ ۹۳/۱۱/۱۲ هیات  وزیران- تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات)

۳- کلیه پرونده هایی که از سوی  بانک مسکن اقدام حقوقی انجام شده است. (تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات)

بخشودگی

شایان ذکر است، شرط سررسید شده قبل از سال ۹۵ و یا سررسید شده طی سال ۹۵ برای تمام اولویت‌ های ابلاغی الزامی است.

بر اساس این دستورالعمل، هر یک از مشمولان بخشودگی سود تسهیلات می‎توانند از زمان تصویب این قانون برای یک یا چندین مورد تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال از بخشودگی سود تسهیلات موضوع این بند استفاده کنند.

در ضمن چنانچه برای بانک یا دستگاه‌ های مربوطه محرز شود که مجموع تسهیلاتی که  مورد بخشودگی سود قرار گرفته، بیش از یک میلیارد ریال است ، بخشودگی انجام شده منتفی خواهد شد.

با توجه به اینکه طرح بخشودگی به سود قبل و بعد از سررسید قرارداد و تمام وجه التزام متعلق به آن مربوط می‎شود، لازم است مشتریان مشمول از پرداخت‌ های غیرحضوری و اقساط معوق خودداری کرده و صرفاً با مراجعه به شعبه پرداخت کننده تسهیلات، نسبت به واریز یکجا و نقدی باقی مانده از اصل تسهیلات خود اقدام کنند.

همچنین با توجه به اینکه فرایند تأیید به منظور کارسازی مبلغ بخشودگی به حساب بانک از طریق مراجع خارج از بانک (دیوان محاسبات) انجام می‌شود، تعیین زمان آزادسازی وثیقه ها امکان پذیر نیست و مراتب به محض دریافت تأییدیه برای اقدام درخصوص آزادسازی وثیقه ها اعلام خواهد شد.

مدت اجرای این قانون تا پایان آذر ماه امسال تعیین شده است. بدهکاران حقیقی و حقوقی مشمول این طرح، برای آگاهی بیشتر می‎توانند به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.

منبع : مهر

۵ دیدگاه

  1. صلابت

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  2. روزبهانی

    ۸ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۲۷ ب٫ظ

    طرح خوبی است وبه نفع مشتریان می باشد

    پاسخ

  3. حسام شکری

    ۸ مهر ۱۳۹۸ در ۵:۳۴ ب٫ظ

  4. یوسفی

    ۸ مهر ۱۳۹۸ در ۴:۱۹ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  5. مودت

    ۸ مهر ۱۳۹۸ در ۴:۱۷ ب٫ظ

    اوکی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…