هنر فروشندگی – ۱

۱
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
هنر فروشندگی - 1

در فرایند فروش، اولین و نزدیک ترین عامل برای تحقق یک فروش موفق، شخص «فروشنده» است. اوست که با تماس دائم و نزدیک با مشتریان می تواند وسیله خوبی برای برانگیختن تقاضای آنان و به تبع آن، واسطه ای برای برآورده کردن خواسته هایشان در قالب یک پروسه بی نقص فروش باشد.

اگر چه خط مشی ها و سیاست های تبلیغاتی، برندینگ، اطلاع رسانی و سایر روش های اتخاذ شده برای توسعه فروش، همگی در این راستا موثرند، ولی این موضوع نه تنها اهمیت فروشنده را کم نمی کند، بلکه اتخاذ سیستم های علمی و تبلیغاتی موثر، ضرورت وجود فروشندگان ورزیده و ماهر را به مراتب افزایش می دهد. به این ترتیب کلیه فعالیت های پیشبرد فروش، هم آهنگ با یکدیگر انجام می شود.

نقش عمده تبلیغات و تزئینات داخلی فروشگاه، در راستای ترغیب عمومی مصرف کنندگان به خرید کالا، ازدیاد تقاضا و جذب متقاضیان به سوی فروشندگان است. از این مرحله به بعد وظیفه سنگین و هنرمندانه فروشندگان آغاز می شود.

فروشنده با برخورد، بیان و زیرکی خود می تواند اثر آگهی های تبلیغاتی و تزئینات داخلی فروشگاه را بیشتر کند.

فروشنده ای که خصوصیات فوق را داشته باشد، نه تنها می تواند کالایی را که در اختیار او قرار گرفته، به خوبی به فروش برساند، بلکه با مهارت خاص خود، مشتری را متوجه سایر نیازهایش نموده و بدین وسیله او را با رضایت کامل به خرید اضافی وادار می کند./

منبع: روش های نوین اقتصادی و مالی در خرده فروشی، محمد تقوی، تهران، سازمان مشاوره اقتصادی و مالی هارود، چاپ اول ۱۳۴۸

لینک کتاب در کتابخانه ملی

یک نظر

  1. جعفر

    ۷ فروردین ۱۴۰۱ در ۶:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…