خانه در شمال تهران ۵ میلیون ارزان شد

۸
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نشانه های حاکی است مناطق جنوبی که در ماه گذشته به  دلیل عقب‌ ماندگی از شمال پایتخت با افزایش قیمت مواجه شدند، حالا به ثبات و کاهش قیمت رسیده‌اند.
خانه در شمال

خانه در شمال تهران حدود ۵ میلیون تومان ارزان شده است.

بازار مسکن در شرایطی با کاهش ۶۹۰ هزار تومانی قیمت  در مقایسه با دو ماه گذشته  مواجه شده  که میانگین افت قیمت در منطقه یک بالغ بر ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان  بوده است.

به گزارش مجله دلتا، دومین تخلیه حباب قیمت  در بازار مسکن شهر تهران در شهریورماه امسال روی داد.

برابراعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت خانه در شهر تهران از مترمربعی ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار تومان در مردادماه ۹۸ به مترمربعی ۱۲ میلیون و ۶۶۷ هزار تومان در شهریورماه رسیده که کاهش ۲.۸ درصدی در مقایسه با مرداد ماه امسال و افزایش ۵۶.۵ درصدی نسبت به شهریورماه  سال گذشته داشته است .

معاملات نیز به ۲۷۸۷ مورد رسید که ۱۵ درصد در مقایسه با مرداد و ۷۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش یافت. این دومین افت پیاپی قیمت ماهانه مسکن محسوب و به نظر می‌رسد بازار خرید و فروش قفل شده است.

با وجودی که به دلیل تعداد اندک معاملات نمی‌توان ارزیابی مناسبی از تحولات قیمتی در مناطق مختلف تهران داشت، آمار گویای آن است که قیمت خانه در شمال تهران به خصوص منطقه یک در مقایسه با مردادماه ۳ میلیون و دویست هزار و نسبت به تیرماه  ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافته که بیشترین میزان کاهش در بین مناطق مختلف شهر تهران محسوب می‌شود.

خانه در شمال

 کاهش تا ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قیمت، حاکی از خروج سفته‌بازان است که تا تیرماه نبض خرید و فروش در شمال پایتخت را دراختیار داشتند.

شهریورامسال قیمت آپارتمان در ۱۳ منطقه از تهران شامل ۱، ۳، ۵، ۸، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۲، کاهش و در سایر مناطق افزایشی اندک داشته است .

 به جز منطقه یک که نسبت به مرداد با کاهش ۳ میلیون  و ۲۰۰ هزار تومان میانگین قیمت  یک مترمربع مواجه شد، در منطقه ۳ میانگین قیمت آپارتمان دو میلیون تومان، منطقه ۵، ۷۰۰ هزار تومان، منطقه ۱۳، یک میلیون ۷۰۰ هزار تومان ، منطقه  ۱۲، ۴۰۰ هزار تومان و در منطقه ۱۳ میانگین قیمت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تومان کاهش یافت.

نشانه های حاکی است مناطق جنوبی که در ماه گذشته به  دلیل عقب‌ ماندگی از شمال پایتخت با افزایش قیمت مواجه شدند، حالا به ثبات و کاهش قیمت رسیده‌اند. از سوی دیگر افت شدید معاملات که دست کم از سال ۹۰ تا کنون بی‌سابقه بوده نشان می‌دهد، جدا از این‌که سفته‌بازان به طور کامل از این بازار خارج شده‌اند، متقاضیان مصرفی یا توان خرید ندارند یا این‌ که در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها به سر می‌برند.

منبع : ایسنا

۸ دیدگاه

  1. ملکی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸ در ۳:۳۲ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

  2. یوسفی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۱۴ ق٫ظ

    خوبه

    پاسخ

  3. دانشی

    ۹ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

    کاهش بیشتر لازمه

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۹ مهر ۱۳۹۸ در ۰:۱۱ ق٫ظ

  5. نظری

    ۸ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۲۰ ب٫ظ

    اطلاعات خوبی بود.

    پاسخ

  6. فتحی

    ۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

    مطالب بسیار کاربردی

    پاسخ

  7. فرهاد کرمی

    ۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۹ ق٫ظ

  8. روزبهاني

    ۸ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۵۸ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…