کاهش ۲۷ درصدی ارزش ملک در دبی

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آژانس رتبه‌بندی در گزارشی در روز سه‌شنبه اعلام کرد: بانک‌ها در امارات‌ متحده‌عربی هنوز از مشکلات ناشی از بحران املاک و مستغلات دبی رنج می‌برند.
ارزش ملک

ارزش ملک در دبی به شدت کاهش یافته است و سرمایه گذاران اماراتی اغلب بدهکار شده اند.

مسئولان امور اقتصادی دوبی با اعلام اینکه شرکت‌ های ساخت و ساز در باز پرداخت وام‌های خود در سر رسید تعیین شده ناتوان شده اند ، کاهش ۲۷ درصدی ارزش ملک درپنچ سال گذشته در پایتخت اقتصادی امارات را تایید کرده اند.

گزارش بلومبرگ حاکی است، افت ارزش مسکن که از سال ۲۰۱۰ آغاز شده و همچنین، وام‌های کلانی که وضعیت «بازپرداخت» آن همچنان نامشخص است، از جمله عواملی است که به بحران بانک‌ها در امارات دامن می‌زنند.

به گزارش مجله دلتا، کاهش قیمت نفت و همچنین تضعیف شرایط اقتصادی از جمله مواردی است که به کاهش ارزش مسکن در شهر دبی دامن زده است. خریداران خارجی هم از سویی بسیار نگرانند، چرا که ارزش «درهم امارات» شکننده و تنش‌ها در منطقه به صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است.

آژانس رتبه‌بندی در گزارشی در روز سه‌شنبه اعلام کرد: بانک‌ها در امارات‌ متحده‌عربی هنوز از مشکلات ناشی از بحران املاک و مستغلات دبی رنج می‌برند.

بر اساس آمار منتشر شده، قیمت  واحد های مسکونی در پنچ سال اخیر در دوبی حدود ۲۷ درصد کاهش یافته است. گفته می‌شود، بالغ بر ۳ میلیارد دلار از وام‌هایی که شرکت‌ها نتوانسته‌اند در سررسید، آن ها را بازپرداخت کنند، از جمله دغدغه های بانک‌های اماراتی است.

بانک‌ها اعلام کرده اند که قرار است برای بازپرداخت آن ها دور تازه ای از مذاکرات با شرکت‌های فعال در حوزه املاک و ساخت و ساز را آغاز کنند.

به نظر می‌رسد ترکش‌های بحران اقتصادی سال ۲۰۱۰ دوبی، همچنان‌اقتصاد این شهر را درگیر کرده است. مشکلات مالی در آن زمان نه فقط باعث سقوط بازارهای بورس و سرمایه در این امیرنشین شده، بلکه شرکت هواپیمایی دوبی را هم در یک بحران همه‌جانبه فرو برده است.

ارزش ملک

شرکت هواپیماسازی «ایرباس» اعلام کرده بود که شرکت هواپیمایی دوبی درخواست‌های خود به ارزش سه میلیارد دلار را لغو کرده است.

وام‌های بازپرداخت نشده در سال کنونی میلادی، حدود ۵ درصد کل وام‌ها را تشکیل می‌دهد و در مقایسه با سال گذشته، یک درصد افزایش یافته است.

عبدالعزیز رئیس‌ فدراسیون بانک‌های امارات، پیشنهاد داده است تا به گیرندگان تسهیلات، زمان بیشتری برای باز پرداخت آن ‌ها داده شود تا به این ترتیب بحران، اقتصاد امارات را در بر نگیرد زیرا در غیر این صورت، شاید از ارزش مسکن بیش از این هم کاسته شود.

منبع :اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین

۳ دیدگاه

  1. روزبهاني

    ۷ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۲۲ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

  2. ثامن

    ۷ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۱۶ ق٫ظ

  3. متین

    ۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…