معروف ترین برج های دنیا – ۱

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه

همواره دیدن برج های سر به فلک کشیده کشور های مختلف یکی از آرزوهای تمامی گردشگران محسوب می شود. برج های بلندی که با عظمت ویژه خود تبدیل به نمادهای با ارزشی برای کشور ها شده اند.در این مطلب به معرفی برخی از این برج های زیبا خواهیم پرداخت.

برج  خلیفه، دبی، امارات

با ارتفاع ۸۲۸ مترو ۱۵۸ طبقه ،بزرگترین سازه ساخته شده به دست انسان به شمار می رود و نشانه هایی از آرزوی های آینده نگر دبی به عنوان مرکز ثروت دنیا را یدک می کشد.

معروف ترین برج های دنیا

برج مخابراتی CN، تورنتو، کانادا

زمانی که این برج مخابراتی در سال ۱۹۷۶ تکمیل شد بلندترین سازه جهان به شمار می رفت. البته این ساختمان هنوز هم لقب بلندترین سازه جهان در نیمکره غربی را در اختیار دارد. در واقع برج CN کانادا جزء  نمادهای ملی این کشور محسوب می شود .

معروف ترین برج های دنیا

برج مروارید شرقی، شانگهای، چین

با ۴۶۸ متر ارتفاع زمانی بلند ترین سازه شانگهای محسوب می شد و هنوز هم یکی از زیباترین برج های مخابراتی دنیا به شمار می رود.

معروف ترین برج های دنیا

برج بیگ بن، لندن، بریتانیا

 این برج و مناظر اطرافش در اکثر فیلم های هالیوودی وجود دارد و نماد حقیقی شهر لندن است. این ساختمان ۱۵۰ ساله هنوز هم در بسیاری از تحلیل های سازه و ساختمان ما را شگفت زده می کند.

معروف ترین برج های دنیا

مرکز تجاری جهانی شماره ۱، نیویورک، آمریکا

برجی که جایگزین مجتمع های تجاری جهانی نیویورک پس از حادثه ۱۱ سپتامبر شد. این برج که در ایستگاه ششم نیویورک قرار گرفته یکی از قابل بحث ترین ساختمان های دنیا است . با ۱۷۷۶ پا ارتفاع ، عددی نمادین از سال ثبت عهدنامه استقلال را به رخ می کشد.

معروف ترین برج های دنیا

برج ایفل، پاریس، فرانسه

نمایشگاه صنعتی که به نماد شهر پاریس تبدیل شد. طراح و سازنده این برج ، گوستاوو ایفل در سال ۱۸۸۹ و به عنوان ورودی نمایشگاه بین المللی پاریس لحاظ شده بود. این برج ۳۰۰ متر ارتفاع دارد و تا قبل از ساختن کرایسلر نیویورک در سال ۱۹۳۰ بلندترین سازه دنیا  به شمار می رفت.

معروف ترین برج های دنیا

برج کج پیزا، پیزا، ایتالیا

این ساختمان قدیمی و سرگرم کننده تنها ساختمان کج دنیا  نیست، اما مطمئناً جزء مشهورترین برج های کج دنیا به شمار می رود. این ساختمان ۵۶ متر ارتفاع داشته و به علت سست بودن خاک زمین با مشکل شن متحرک روبه رو  بوده و هست. قدمت این ساختمان به ۱۷۷ سال پیش باز میگردد.

معروف ترین برج های دنیا

برج سوزن فضایی، سیاتل، آمریکا

برج سوزن فضایی یک سازه تفریحی است که در شهر سیاتل ایالت واشنگتن واقع شده است و به عنوان مکانی برای مشاهده مناظر سیاتل مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه با ۱۸۵ متر ارتفاع ادای احترام دو معمار آن به دیدگاه های منحصربه فرد آنها نسبت به بالن های پیشرفته و بشقاب پرنده های فضایی بوده است.

معروف ترین برج های دنیا

یک نظر

  1. خانه هوشمند آلفا

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹ در ۲:۱۹ ب٫ظ

    عالی بود. واقعا زیبا و خلاقانه هستند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…