نورپردازی عالی در دکوراسیون داخلی

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب با ایده هایی برای نورپردازی های زیبا در فضای داخلی خانه آشنا می‎شوید.
نورپردازی

طراحی دکوراسیون داخلی با ایده های نو نیاز به یک المان ویژه برای ارائه دارد مثل نور. در واقع نور پردازی درست و اصولی  ما را به این هدف خواهد رساند.با مجله دلتا همراه باشید تا چند نورپردازی زیبا و خیره کننده را ببینید.

نورها مانند مبلمان نیز باید هماهنگ با همان فضا طراحی شوند، نمی‎شود یک روش را برای هر فضایی اجرا کرد. این مطلب به شما کمک می‎کند تا برای نور پردازی هر کدام از فضا ها بهترین ایده ها را به کار گیرید.

نور

نورپردازی آشپزخانه

از اهمیت فضای آشپزخانه هر چه بگوییم کم است. باید در نظر داشت که به سبب رفت و آمد زیاد افراد در آشپزخانه بهتر است از منبع های نوری بسیار  و با شدت کم در آشپزخانه استفاده شود تا تمام قسمت ها نور داشته باشند و یکنواخت نباشند.

افزون بر سقف آشپزخانه، کف آن هم برای نور پردازی مناسب است به خصوص زیر کابینت ها چون خیره کننده نیستند و با نکات زیبایی شناسی جور در می‎آیند.

نور

نورپردازی نشیمن

نورپردازی نشیمن هم مانند انتخاب مبلمان ها دلنشین است. در نشیمن می‎توان از منابع نوری پراکنده در فضای اتاق مثل آباژور ها، نورهای سقفی مثل لوستر ها و یا نورپردازی های دیواری استفاده کرد.

لوسترهایی از جنس بدنه سقف و یا دیوارها دکوراسیون داخلی نشیمن را دگرگون می کند .

5 9 نورپردازی عالی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی اتاق غذاخوری

بسته به نوع چیدمان مبلمان و میز غذاخوری تان می‎توانید نور پردازی این فضا را هم مشخص کنید. مثلا برای میزهای مستطیل شکل منابع نوری خطی و برای میز های گرد منابع نوری گرد تهیه کنید. بلندی و کوتاهی این منابع نوری هم کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

در فضاهایی مانند اتاق غذاخوری، نورپردازی ها باید به گونه ای اجرا شود که امکان کم  و زیاد کردن شدت نور آن وجود داشته باشد .

1 65 نورپردازی عالی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی اتاق خواب

فضای اتاق خواب به سبب خصوصی بودن می‎تواند نورپردازی غیر متعارف داشته باشد. مثلا فقط یک قسمت اتاق مانند بالای تخت یک رشته منبع نوری نصب و برای دیگر قسمت ها هم از آباژور ها استفاده شود.

اگر می‎خواهید از دو منبع نوری در نورپردازی اتاق استفاده کنید، بهتر است یکی از آن ها نسبت به دیگری دارای شدت نوربیشتری باشد.

6 12 نورپردازی عالی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی حمام و سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی عنصری جادویی به نام آینه دارد که با قرار دادن یک منبع نوری با شدت کم روبروی آن می‎توان فضایی پر نور و روشن ایجاد کرد

اگر ایده نورپردازی روبروی آینه مورد پسند نبود، پشت آن ها را امتحان و نورپردازی سرویس های بهداشتی را از نوع مخفی انتخاب کنید.

در حمام ها هم لزومی ندارد از نورپردازی های معمول استفاده کنید. پشت تمام تجهیزات مثل کمدهای حمام، زیر وان ها و یا حتی پشت دیوارهای کاذب آن را می‎توان نورپردازی کرد.

7 6 نورپردازی عالی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی اتاق کار

در اتاق های کار هم با توجه به سلیقه خود از نور زیاد یا نور ملایم می‎توان استفاده کرد.گزینه‎ مناسب،استفاده از دو منبع نوری با شدت های متفاوت است.

۴ دیدگاه

  1. سیامک مودت

    ۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

    احسن

    پاسخ

  2. ثامن

    ۶ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۰۶ ق٫ظ

  3. صلابت

    ۵ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۰۶ ب٫ظ

  4. روزبهاني

    ۵ مهر ۱۳۹۸ در ۵:۴۲ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…