کاهش قیمت خانه به طور رسمی اعلام شد

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاهش میزان معاملات خانه شاید در نوع خود بی سابقه باشد اما پیش‎بینی هایی را که گفته می‎شد قیمت مسکن  به شدت افت می کند بی اثر کرد.
اخبار کاهش قیمت خانه

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد : به رغم اینکه  میزان معاملات خانه در شهریور امسال در مقایسه با مرداد ماه ۱۵ درصد افت داشته اما، کاهش قیمت فقط ۱،۶ درصد بوده است.

به گزارش مجله دلتا، در گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن جزئیات معاملات خانه در تهران طی شهریور امسال تشریح شده  و بر اساس آن اگر چه میزان  معاملات در ماه یاد شده در مقایسه با  شهریور پارسال ۷۲،۹ درصد کاهش داشته اما میانگین  قیمت خانه فقط ۱،۶ درصد کمتر شده است .

کاهش میزان معاملات خانه شاید در نوع خود بی سابقه باشد اما پیش‎بینی هایی را که گفته می‎شد قیمت مسکن  به شدت افت می‎کند بی اثر کرد.

نکته‎ای که در گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن به آن اشاره شده این است که  کاهش معاملات خانه در شهریور در مقایسه با مرداد  به طور میانگین در هر مترمربع ۲۸۱ هزار تومان بوده است.

کاهش ۱۵ درصدی معاملات خانه در شهریور ۹۸ در مقایسه با مرداد

گزارش منتشر شده همچنین حاکی است ، در شهریورماه امسال  تعداد معاملات مسکن  در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته که ۱۰ هزار و ۵۳۷ مورد  بود، معادل ۷۲.۹ درصد کاهش داشته است. همچنین در مقایسه با مرداد ۹۸ که ۳ هزار و ۳۶۸ مورد معامله خانه و آپارتمان به ثبت رسیده، معادل ۱۵.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

میانگین افت ۲۸۱ هزار تومان در هرمتر مربع در مقایسه با مرداد ماه

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی همچنین گزارش داده که میانگین قیمت یک مترمربع  واحد مسکونی در شهریور امسال در تهران ۱۲ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان بوده که روند رو به کاهش قیمت خانه از ابتدای تابستان را در پی داشته است؛ ضمن اینکه در شهریور امسال در مقایسه با شهریور سال گذشته که میانگین یک متر مربع واحد مسکونی ۸ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان بود، نرخ مسکن ۳۷.۳ درصد رشد داشته ، اما در مقایسه با مرداد امسال که میانگین  یک مترمربع  واحد مسکونی ۱۳ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۰۰ تومان بود، کاهش ۱.۶ درصدی را به ثبت رسانده است.

گرانترین منطقه تهران مانند ماه‌های گذشته در شهریورامسال، منطقه یک پایتخت با مترمربعی ۲۴ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان بود که تقریبا معادل میانگین قیمت خانه در فروردین ماه امسال محسوب می‎شود. از سوی دیگر، در رتبه دوم نیز منطقه ۳ با میانگین مترمربعی ۲۲ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۶۰۰ تومان قرار دارد.

ارزانترین منطقه تهران در شهریورماه ۹۸، منطقه ۱۸ با میانگین یک متر مربع ۵ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان بود که در رتبه دوم، منطقه ۱۹ با میانگین هر متر ۵ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۶۰۰ تومان جای دارد.

کاهش قیمت خانه

بیشترین تعداد معاملات در منطقه ۵ با ۴۰۴ مورد معامله و میانگین یک مترمربع ۱۵ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان در این منطقه به ثبت رسیده که در مقایسه با ماه های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد امسال، قیمت خانه در منطقه ۵ کمتر شده ، اما تعداد معاملات در این منطقه در مقایسه با ماه گذشته افزایش داشته است.

کمترین تعداد معاملات خانه در منطقه ۱۹ و ۲۲ به ترتیب با ۲۳ و ۲۴ مورد  به ثبت رسید که در هر دو مورد، نسبت به ماه های گذشته روند نزولی داشته است.

منبع : اقتصادآنلاین

۸ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۵۴ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. فرهنگ

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۵۵ ب٫ظ

    اوکی

    پاسخ

  3. حسین

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۲۹ ب٫ظ

    با اینگونه تبلیغات نمی توانید بار دیگر مردم را گول بزنید، مطمئنا با سالها قیمت مسکن در رکود توآم با کاهش. است

    پاسخ

  4. بهرامی

    ۶ مهر ۱۳۹۸ در ۹:۴۷ ق٫ظ

    قیمت مسکن باید به قبل برسد وحتی کمتر چون درشرایط قبل نیز متقاضی واقعی قدرت خرید نداشت

    پاسخ

  5. نسرین

    ۵ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۲۱ ب٫ظ

    سلام
    مگه تو خواب بیینیم که اجاره و قیمت خونه ها پایین بیاد با این خبرها واقعیت ها رو نمیشه پنهان کرد تا دولت بطور واقعی وارد صحنه بازار نشه وضع قیمت ها به همین منوال است با حلوا حلوا کردن دهن آدم شیرین نمیشه در دوره آقای احمدی نژاد همون مسکن مهر باعث ثبات مسکن بود و هر کسی با مبلغی کم میتونست صاحب خونه بشه ولی با روی کار آمد آقای روحانی متاسفانه جلو این پروژه گرفته شده و خیلی از این مجتمع ها در حال حاضر نیمه کاره رها شده بدون اینکه کسی بفکر این سرمایه هایی که رها شده باشد نمیدونم چه صیغه ای هست که هر کس روی کار میاد پروژه های قبلی رها میشه و یک پرورژه دیگه شروع میشه باز نفر بعد به همین منوال بی سیاستی و بی کفایتی افرادی که از اقتصاد آگاهی ندارند تنیجه آن این میشه که سرمایه ملی رها میشه و وضع به این صورت در میاد باید تاسف خورد برای رای هایی که به این افراد بی لیاقت و بی کفایت میدهیم با دست خودمون تیشه به ریشه خودمون میزنیم

    پاسخ

  6. فرهاد کرمی

    ۵ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۳ ق٫ظ

  7. جعفری

    ۴ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۲۳ ب٫ظ

    سپاس از مطالب مفید مفید سایت

    پاسخ

  8. آدینه

    ۴ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۱۶ ب٫ظ

    درست است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…