ریزش قیمت خانه در تهران

۴
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارنامه شهریور امسال از بازار معاملات خانه در تهران، دومین ریزش قیمت ها را پس از حدود ۲۰ ماه  که بازار در مسیر رونق قرار داشت نشان می‎دهد.
ریزش

قیمت خانه در تهران باز هم ریزش کرد و شاخص قیمت خانه در شهر تهران برای دومین ماه پیاپی منفی شد.

براساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن، در شهریورماه ۹۸ میانگین قیمت یک متر مربع آپارتمان در شهر تهران به ۱۲ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان رسید که در مقایسه با مرداد ماه ۱.۷ درصد کاهش و شهریورماه  سال گذشته  ۵۹.۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش مجله دلتا، تعداد معاملات نیز به طور محسوس افت کرده است. در شهریور ۹۸، بالغ بر ۲۸۵۵ قرارداد خرید و فروش خانه و آپارتمان  در شهر تهران به امضا رسید که به ترتیب، از کاهش ۱۵ و ۷۳ درصدی در مقایسه با مرداد و شهریور سال گذشته  حکایت دارد.

ارزش ریالی این تعداد از معاملات ۲۹۴۰ میلیارد تومان بوده که نشان دهنده ریزش  ۲۰ و ۶۱ درصدی به ترتیب در مقایسه با مرداد امسال و شهریور سال گذشته است.

تحولات بازار مسکن در شش ماهه اول ۹۸

گزارش تحولات  بازار مسکن شهر تهران در شش ماهه اول سال ۹۸ گویای آن است که در این مدت، میانگین قیمت یک متر مربع آپارتمان ۱۲ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان بوده که در مقایسه با شش ماهه اول سال گذشته ۹۰.۵ درصد افزایش یافته است.

در شش ماهه نخست امسال همچنین ۳۳ هزار و ۵۸ قرارداد خرید و فروش در تهران به امضا رسیده که حاکی از کاهش ۵۷ درصدی  درمقایسه با  شش ماهه نخست سال ۹۷ است.

ارزش ریالی معاملات مسکن پایتخت در نیمه نخست امسال ۳۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بوده که نشان دهنده کاهش ۱۲.۵ درصدی در مقایسه با  شش ماهه اول سال ۹۷ است.

ریزش

تعداد واحد های مسکونی در پروانه های ساختمانی صادره نیز طی نیمه اول  امسال ۲۷ هزار و ۳۸۴ مورد بوده که حاکی از کاهش ۲۱ درصدی  درمقایسه با زمان مشابه سال گذشته است.

دومین ریزش متوالی قیمت خانه

ریزش ۱.۷ درصدی ماهانه قیمت خانه درشهر تهران بر اساس گزارش دفتر اقتصاد مسکن در حالی روی داده است که مردادماه نیز قیمت ماهانه ۳.۱ درصد کاهش یافته بود و چشم انداز قیمت ها را نزولی کرد.

کارنامه شهریور امسال از بازار معاملات خانه در تهران، از دومین ریزش قیمت ها پس از حدود ۲۰ ماه  که بازار در مسیر رونق قرار داشت حکایت دارد.

بررسی ها ازبنگاه های املاک مناطق مختلف تهران نشان می‎دهد خواست مالکان برای فروش ملک افزایش یافته و از سویی با توجه به کاهش قیمت های پیشنهادی و رسمی، اقبال برای خرید کمتر شده است.

واسطه های ملکی می‎گویند: خریداران واقعی در انتظار کاهش قیمت بیشتر هستند و به همین دلیل معاملات هم اکنون به تعویق افتاده است. برخی کارشناسان معتقدند: اواخر سال ۹۸ قیمت ها تثبیت شده و معاملات اندکی بهبود می‌یابد.

منبع : ایسنا

۴ دیدگاه

  1. فرهاد کرمی

    ۳ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۰۵ ب٫ظ

  2. ملکی

    ۳ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

    ممنون از مطالب برروزتون

    پاسخ

  3. آدینه

    ۳ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۰ ب٫ظ

    کاملا” همینطوره ولی بچه های ما توی همین بازار دارن قرارداد مینویسن

    پاسخ

  4. صلابت

    ۳ مهر ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…