دکوراسیون لوکس خانه های ایرانی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همان طور که اشاره شد، آن چیزی که دکوراتور ها و طراحان داخلی در خارج کشور به عنوان دکوراسیون لوکس انجام می‎دهند، با چیزی که ما در ایران می بینیم متفاوت است.
دکوراسیون لوکس

دکوراسیون لوکس خانه های ایرانی و طراحی داخلی آن چگونه است؟

 امروزه تعداد سبک های دکوراسیون داخلی به اندازه ای زیاد است که شاید در بعضی مواقع نتوانیم حتی آن ها را از یکدیگر تشخیص دهیم و به طور قطع بگوییم که به طور مثال این سبک معاصر است یا مدرن. مسلما این موضوع باعث شده تا مرز مشخصی بین این سبک ها وجود نداشته باشد و در نتیجه محدودیت طراحی ها هم کم تر شوند. یعنی یک طراح یا دکوراتور بتواند از این نزدیکی سبک ها برای رسیدن به کیفیت فضایی بالاتر و برآورده کردن سلیقه های مختلف نهایت بهره را ببرد.

به گزارش مجله پیام دلتا، طراحی داخلی لوکس نیز یکی از مواردی است که در ایران با تعاریف مختلف شناخته شده و در حالت کلی می‎تواند جلوه هایی گوناگون داشته باشد.

خانه های لوکس

دکوراسیون لوکس خانه های ایرانی

آن چه که از دکوراسیون لوکس در بین ما ایرانی ها تعریف می‎شود سبکی شبیه به سبک کلاسیک است که شاید با واژه هایی مانند دکوراسیون لاکچری نیز به کار گرفته می‎شود. اما اگر بخواهیم به طور مشخص تعریفی از دکوراسیون لوکس داشته باشیم باید بگوییم که این واژه به عنوان یک سبک شناخته نشده بلکه بیشتر به یک سبک زندگی اتلاق شده که نه فقط دکوراسیون بلکه مسائل زیادی را در زندگی‎ شامل می‎شود. اما در مورد طراحی داخلی لوکس، که موضوع مورد نظر مااست، منظور طراحی مجلل، درخشان و خاصی است که المان های زیادی آن را تشکیل می‎دهند. بعضی از این عناصر را که در خانه های ایرانی بیش تر دیده می‎شود با هم می‎بینیم .

1 دکوراسیون لوکس خانه های ایرانی

 مبلمان

همان طور که اشاره شد، آن چیزی که دکوراتور ها و طراحان داخلی در خارج کشور به عنوان دکوراسیون لوکس انجام می‎دهند، با چیزی که ما در ایران می بینیم متفاوت است.

معمولا مبلمان کلاسیک بیش تر برای دکوراسیون لوکس استفاده می‎شود اما با توجه به تعریفی که از دکوراسیون لوکس شده است می‎توان از مبلمان چرمی شیک نیز در رنگ های سفید، مشکی و قهوه ای بهره برد.

باید توجه داشت که سبک های کلاسیک و مدرن هم می‎توانند لوکس باشند! به طور مثال می‎توان دکوراسیون کلاسیک لوکس و مدرن لوکس را برای خانه هایمان انتخاب کنیم . پس نباید تصور شود که مبلمان حتما باید مبلمان کلاسیک با تجملات و تزیینات فراوان انتخاب شوند.

7 3 دکوراسیون لوکس خانه های ایرانی

رنگ در دکوراسیون لوکس

با توجه به طراحی داخلی خانه های ایرانی، دکورسیون لوکس طلایی طرفداران بسیاری دارد. معمولا از سفید و مشکی به عنوان مکمل رنگ طلایی استفاده می‎شود اما علاوه بر این ترکیب رنگ ها، رنگ هایی مانند خاکستری، سورمه ای، سبز یشمی و زرشکی نیز به کار می‎رود. همان طور که در تصاویر نیز مشاهده می‎کنید، این رنگ ها در فضاهای مختلف یک خانه لوکس مانند نشیمن، پذیرایی، سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها استفاده می‎شوند.

6 8 دکوراسیون لوکس خانه های ایرانی

دکوراسیون لوکس خانه ایرانی با المان های لوکس

بعضی از طراحان داخلی و دکوراتورها معتقدند: داشتن یک دکوراسیون لوکس مستلزم به کار بردن وسایل گران قیمت و برندهای معروف است اما از طرف دیگر، بسیاری نیز بر این باورند که استفاده از المان هایی خاص و منحصر به فرد مهم تر بوده و می‎توانند ارزان تر تمام شوند.

4 15 دکوراسیون لوکس خانه های ایرانی

از آن جا که یک دکوراسیون لوکس نشان دهنده شکوه و جلال یک خانه است، آینه ها به خوبی این نیاز را برآورده می‎کنند. علاوه بر این، به کار بردن متریال هایی مانند استیل براق، سنگ و سطوح چوبی براق نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

3 27 دکوراسیون لوکس خانه های ایرانی

در کنار همه این موارد، استفاده از یک یا چند المان و اکسسوری لوکس بسیار اهمیت دارد. این وسایل می‎توانند شامل کاناپه های تکی خاص، آباژورها و لوسترهای لوکس و … نیز باشند.

منبع : چیدانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…