آشپزخانه رویایی با نکته هایی کاربردی

۰
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
دکوراسیون منزل نیازمند آن است که دلنشین ترین فضا و آرام ترین خانه برای شما باشد. با اطلاع از دانش های تخصصی در زمینه دکوراسیون در بخش سبک زندگی این ممکن را میسر کنید.
آشپزخانه رویایی

داشتن آشپزخانه رویایی و منظم برای هر خانم خانه داری ایده آل است. روش های مختلفی وجود دارد تا به دکوراسیون آشپزخانه ای دست پیدا کنید تا علاوه بر اینکه آشپزخانه رویایی شما باشد، از نظر سبک و کارکرد هم به بهترین شکل استفاده شود. به گزارش مجله دلتا، «صدف حقیقت» در «چیدانه» پانزده راهکار را  برای رسیدن به یک طراحی رویایی از آشپزخانه  و داشتن فضایی زیبا و در عین حال کاربردی ارائه کرده است:

۱- نورپردازی کافی و مناسب

زمانی که برای نورپردازی دکوراسیون آشپزخانه از منابع مختلف روشنایی استفاده می کنید، علاوه بر به کار بردن این اصل مهم، می توانید از مزایای آن نیز در این فضا بهره ببرید. فراوانی نور طبیعی بی نظیر است ولی آشپزخانه به منبع نوری بیشتر به عنوان نور مصنوعی نیاز دارد: نور محیطی برای روشنایی کلی، نورهای کاربردی برای اینکه سطح کار را نور دهی کند. نورهای نقطه ای برای اینکه برخی از ویژگی های فضا را برجسته تر نشان دهد.
نیازی به تغییرات اساسی نیست. می توانید لامپ های قدیمی را با چراغ های LED جایگزین کنید زیرا ماندگاری بیشتری دارند و از نظر مصرف انرژی نیز به صرفه تر هستند. نورهای ال ای دی در رنگ های گرم، سرد و خنثی وجود دارند.

آشپزخانه رویایی

۲- مکان نشستن به تعداد کافی در آشپزخانه

تقاضا برای مکان نشستن و صندلی در آشپزخانه همیشه بالا است. خیلی از افراد دوست دارن با دعوت مهمان و دوستان به خانه خود در آشپزخانه جمع شوند و به گپ و گفت بپردازند. بنابراین نیاز به فضای کافی برای نشستن در این حالت دارای اهمیت زیادی است. استفاده از میز گرد در دکوراسیون آشپزخانه راه بسیار مناسبی است به دلیل اینکه در رفت و آمد مشکل ایجاد نمی کند و می توان تعداد ۴ تا ۶ صندلی را در اطراف آنها قرار داد. البته هرچه قطر میز بیشتر باشد، افراد بیشتری می توانند دور آن بنشینند. برخی از میزهای ناهارخوری دارای قابلیت بزرگ شدن هستند. سطح آنها را می توان با حرکت صفحات تا شده افزایش داد. اگر در دکوراسیون منزل خود فضای محدودی برای قرار دادن میز و صندلی عذاخوریدارید، می توانید از این نوع میزها در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید.

۳- سطح رویی کابینت آشپزخانه

کابینت بزرگ در دکوراسیون آشپزخانه فضای خوبی در اختیار شما قرار می دهد تا علاوه بر اینکه بتوانید صندلی اپن با تعداد بیشتری داشته باشید، فضای کار هم برای انجام امور آشپزی و غیره بیشتر می شود. سطح اپن آشپزخانه با ابعاد بزرگ و با رنگ روشن تاثیر فیزیکی بر دکوراسیون آشپزخانه می گذارد به این صورت که حتی اگر روی آن وسایل مختلفی قرار داشته باشد، فضا را مرتب نشان می دهد.

۴- میز کار متحرک در آشپزخانه

اگر کابینت آشپزخانه یا میز کار متحرک باشد، برای آشپزی و فعالیت های دیگر در آشپزخانه بسیار کارآمد هستند. میز متحرک فضای نگهداری بیشتری را ایجاد می کند و تبدیل به میزی چندکاره می شود. هم می توانید برای کار و تهیه وعده های غذایی از آن استفاده کنید و هم برای سرو کردن غذا آن را به غذاخوری ببرید.
میز متحرک بهتر است از جنس استیل ضد زنگ باشد. تا با دوام بوده و به راحتی تمیز شود. استیل ضد زنگ را به عنوان سطح برش هم می توان استفاده کرد و با هر فضایی هم خوانی دارد. میز متحرک را در مسیر رفت و آمد خود در آشپزخانه قرار ندهید.

دکوراسیون

۵- کشوهای مرتب کابینت

برای اینکه لازم نباشد زمان زیادی را صرف پیدا کردن یک چاقو یا وسیله آشپزی در کشوی کابینت آشپزخانه کنید، کشوها را تقسیم بندی کنید. استفاده از تقسیم کننده ها برای نظم دهی به کشوی کابینت ساختار بوجود می آورد و هر وسیله فضای مخصوصی خواهد داشت. در این صورت دیگر وسایل بر روی هم تلنبار نمی شوند. در زمان خرید تقسیم کننده ها به عمق کشوها توجه کنید. از انواع با دوام و جنس مرغوب استفاده کنید.
می توانید برای ادویه ها هم از تقسیم کننده های مخصوص استفاده کنید. در این صورت هم می توانید از محتویات هر ظرف ادویه مطلع شوید. کشوهای عمیق را می توان برای قرار دادن تخته های برش، سینی و دیس ها استفاده کرد. تقسیم کننده در کشوی عمیق به این ظروف کمک می کنند تا به راحتی بایستند. این ترتیب و منظم شما را به آشپزخانه رویایی تان نزدیک تر می کند.

دکوراسیون آشپزخانه

۶- نظم دهی به قابلمه و ماهی تابه ها

زمانی که قابلمه ها را روی هم در کابینت بچینید، برداشتن قابلمه ای که در زیر همه آنها قرار دارد بسیار سخت و طاقت فرساست! برای رهایی از این وضعیت می توانید سرویس قابلمه را به کمک قلاب بر روی یک میله آویزان کنید. در این صورت هم از فضای بدون استفاده در آشپزخانه بهره برده اید و هم به راحتی به هر کدام از قابلمه یا ماهی تابه ها دسترسی دارید.

۷- طبقه های کشویی در گوشه کابینت

گاهی اوقات در گوشه هایی از کابینت آشپزخانه فضای مفیدی وجود دارد که دسترسی به آنها کمی سخت است. استفاده از طبقه های کشویی برای این فضاهای باعث می شود شما به راحتی بتوانید از گوشه کابینت که فضای عمیقی هم هست، استفاده مفید کنید. در اکثر مواقع به دلیل اینکه فضای گوشه کابینت عمیق و گود است، بهترین انتخاب برای قرار دادن سرویس قابلمه و ظروف بزرگ هستند.

آشپزخانه مدرن

۸- قفسه مخصوص لوازم برقی آشپزخانه

زمانی که برای لوازم برقی کوچک آشپزخانه قفسه های مخفی در نظر بگیرید، سطح رویی کابینت فضای بیشتری خواهد داشت. در زمان طراحی یا تغییر کابینت، فضای مخصوصی را برای قرار دادن لوازم برقی آشپزخانه در نظر بگیرید تا دکوراسیون مرتب تری داشته باشید و هر وسیله در خانه خود قرار بگیرد.

آشپزخانه

۹- لوازم و وسایل فلزی در دکوراسیون آشپزخانه

برای محافظت از سطح کابینت می توانید لوازم مختلفی را روی آن قرار دهید. به مرور زمان قطره های روغن و یا خراش هایی که روی کابینت ایجاد می شوند، می توانند صفحه آن را از بین ببرند. برای جلوگیری از این کار هم می توانید از صفحه رویی کابینت از جنس فلز و استیل ضد زنگ استفاده کنید که سبک صنعتی دارد، و هم می توانید لوازم و وسایل را از جنس فلز انتخاب کنید. این لوازم دوام بیشتری دارند، به راحتی تمیز می شوند.

نورپردازی آشپزخانه

۱۰- کاربرد لیمو در آشپزخانه

کاربرد لیمو در خانه مزایای بسیاری برای شما دارد. لیمو در آشپزخانه به عنوان طعم دهنده غذا، نوشیدنی خوش طعم، منبع ویتامین ث و تمیز کننده استفاده می شود. لیمو می تواند آلودگی های بسیاری را در آشپزخانه از بین ببرد. رنگ زیبای لیمو در فضا حس و حال خوبی به دکوراسیون آشپزخانه می بخشد.

۱۱- حوله های دستی

از حوله های دستی زیبا از جنس کتان و لینن استفاده کنید تا مصرف دستمال های کاغذی و یکبار مصرف را در آشپزخانه رویایی تان کاهش دهید. این حوله ها دوستدار طبیعت هستند و به علاوه در هزینه نیز صرفه جویی می کنند. استفاده از حوله های تزیینی، دکوراسیون آشپزخانه را زیباتر نیز می کند.

آشپزخانه زیبا

۱۲- کمد مخصوص در آشپزخانه

در زندگی روزمره بسیار سخت است که بتوان همه قسمت های فضای داخلی خانه را مرتب و تمیز نگه داشت. برای فضای آشپزخانه کمدی مخصوص وسایل کوچک و اضافی در نظر بگیرید تا بتوانید وسایلی مانند مداد، خودکار، کاغذ، کلید و … را در آن نگهداری کنید. زمانی که این وسایل روی کابینت آواره باشند صحنه بسیار ناخوشایندی را بوجود می آورند.

۱۳- کابینت ویژه برای سطل زباله

قرار دادن سطل زباله روی سطح زمین علاوه بر اینکه فضا را اشغال می کند، ظاهر و بوی ناخوشایندی هم به دکوراسیون آشپزخانه رویایی شما می دهد. بهتر است سطل زیاله را مخفی کنید و آنها را در کابینت قرار دهید. در اکثر مواقع سطل زباله در کابینت زیرین سینک ظرفشویی قرار می گیرد؛ در نتیجه دسترسی به آن راحت تر نیز هست. اگر بتوانید صفحه کابینت سطل زباله را متحرک و کشویی کنید، استفاده شما از آن راحت تر می شود.

۱۴- کمد مخصوص ماگ و لیوان

این روزها طرفداران ماگ های رنگی با طرح و نقش زیبا و لیوان های متعدد، تعداد زیادی از آنها را به خانه می آورند که شاید فضای مناسبی هم برای نگهداری آنها نداشته باشند. یکی از کمدها و کابینت آشپزخانه را برای ماگ ها خالی کنید. چه بهتر که لوازم و قوطی های قهوه، شکر، نسکافه و هر چیزی که به یک نوشیدنی گرم و دلچسب مربوط است را نیز در این کابینت نگهداری کنید. اگر دستگاه قهوه ساز دارید هم این کابینت بهترین انتخاب برای قرار دادن آن است.

۱۵- شخصیت و ویژگی های خاص آشپزخانه رویایی

وسایل و اکسسوری های رنگارنگ، وسایل هنری و زیبا در دکوراسیون آشپزخانه شخصیت ویژه ای به آن می دهد و آشپزخانه رویایی شما را می سازد. این فضا دعوت کننده است و راحتی و زیبایی را برای شما ایجاد می کند که می توانید زمان خوبی را در آشپزخانه بگذرانید.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…