ایرانگردی، آذربایجان غربی

دیزنی ‌لند در سواحل دریاچه ارومیه

۴
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دیزنی لند وطنی را می‌شناسید؟ دهکده توریستی چی چست در ارومیه شبیه به دیزنی لند است. جایی برای خوش گذرانی و تفریح!
چی چست

می‌دانستید در همین ایران خودمان دیزنی لند داریم؟ دهکده ساحلی چی چست در ارومیه همان دیزنی لند وطنی است که از دیدنی‌های جذاب ارومیه به شمار می‌رود. چی چست یک شهربازی مدرن با کلی امکانات رفاهی و تفریحی است که جایی کنار دریاچه ارومیه، بزرگ‌ترین دریاچه کشورمان قرار گرفته است. با صفحه گردشگری مجله پیام دلتا همراه باشید تا با هم به این دهکده گردشگری سفر کنیم و با امکانات تفریحی آن خوش بگذرانیم.

چی چست

چی چست چی هست؟

چی چست دهکده‌ای تفریحی است که در ارومیه قرار دارد. شکل و شمایل ورودی آن هم شبیه به دیزنی لند است. از این رو آن را دیزنی لند ایران می‌نامند. ارومیه مرکز آذربایجان غربی است. این دهکده یک شهربازی مدرن دارد. چی چست بیشتر از ۲۰ هکتار مساحت دارد. بنابراین همه جور تفریحات و امکاناتی در آن پیدا می‌کنید. از هتل چهارستاره گرفته تا رستوران ملل و سفره خانه سنتی. سالن آمفی تئاتر و مجتمع فرهنگی از دیگر بخش‌های این مجموعه به شمار می‌رود. فضای سبز زیبایی هم دارد. باغ توت نیز بخشی از این مجموعه است.

چی چست

تفریحات هیجان انگیز

چی چست مهد تفریحات هیجان انگیز است.  در این شهربازی می‌توانید تفریحاتی مثل فوتبال دستی، سایت پرواز، هواپیماهای کنترل از راه دور، ماشین های کنترل از راه دور، موتور سیکلت سواری، پیست رالی اتوموبیل، موزه تاریخ طبیعی و کارتینگ اتوموبیل رانی را تجربه کنید. از این بهتر چه می‌خواهید؟

چی چست

چطور برویم؟

دهکده ساحلی در حوالی بندر گلمانخانه قرار دارد. به عبارت دقیق‌تر برای بازدید از این دهکده باید به استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه بروید. سپس  جاده چی چست را در پیش بگیرید. ۱۸ کیلومتر که جلو بروید به دهکده توریستی می‌رسید.

چی چست

نکات مهم برای بازدید از دهکده تفریحی

نیازی نیست آب و خوراک همراه داشته باشید. هر چه بخواهید همان جا می‌توانید بخرید. از دریاچه ارومیه دیدن کنید. نزدیک‌ترین جای دیدنی ارومیه به این دهکده به شمار می‌رود. بهترین فصل سفر به ارومیه تابستان است. با این حال محدودیتی در زمان سفر به این مجموعه ندارید. به نظر می‌رسد این سفر برای افراد با نیازمندی‌های خاص بدون مشکل باشد. همچنین خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم نیز می‌توانند از این مجموعه بازدید کنند. استفاده از تفریحات هیجان انگیز برای این کودکان توصیه نمی‌شود.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۳ ب٫ظ

  2. مسعود

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۰۳ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  3. ملکی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۱۵ ب٫ظ

    زیبا بود

    پاسخ

  4. اسکندری

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۵ ق٫ظ

    perfect

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…