دلیل زیاد بودن آپارتمان های بزرگ در بازار اجاره

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وجود رسیدن به آخرین روزهای فصل تابستان، تعداد آپارتمان‌ های اجاره‎ای بزرگ‌ متراژ نزد بنگاه‌های ملکی، در مقایسه با  املاک کوچک و میان‌ متراژ بیشتر است.
آپارتمان های بزرگ

علت تعداد زیاد آپارتمان های بزرگ در بازار اجاره چیست ؟

آپارتمان های بزرگ ‌تر از ۱۰۰ مترمربع با سن بنای بیش از ۱۵ سال به تعداد بسیار زیادی دربازار اجاره مسکن وجود دارد.

این موضوع نشان می‎دهد آپارتمان های بزرگ متراژ در سه ماه گذشته نسبت به املاک  با متراژ تا ۱۰۰ مترمربع کمترین متقاضی را داشته اند.

به گزارش مجله پیام دلتا، بررسی آگهی های موجود در موتورهای جست‌ وجوی ملکی معتبر نشان دهنده این است که تعداد آپارتمان‌های بزرگ ‌تر از ۱۰۰ مترمربع در صف اجاره به مراتب بیشتر از آپارتمان‌ های زیر ۱۰۰ مترمربع است.

صرف‌ نظر از اینکه به ‌طور کلی آپارتمان‌ های کمتر از ۱۰۰ مترمربع در شهر تهران با توجه به این که با بودجه متقاضیان خانه و آپارتمان چه در بخش اجاره و چه  بخش خرید با نقدینگی متقاضیان متناسب تر است و خریداران بیشتری دارد، اما بخشی از ماجرای انباشت واحد های مسکونی بزرگ‌ تر از ۱۰۰ مترمربع به این موضوع باز می‌گردد که قیمت‌های جدید پیشنهادی اجاره این آپارتمان‌ها فاصله ای قابل توجه در مقایسه با مبلغ اجاره ‌بهای سال گذشته دارد.

در نتیجه، از تعداد مستاجرانی که به قصد سکونت دست‌ کم برای دومین سال پیاپی در این خانه ها، درخواست تمدید داشته‌اند، بیش از آپارتمان‌ هایی با متراژ کوچک و متوسط  کاسته شده است.

به بیان دقیق ‌تر، در بازار اجاره خانه  امسال تعداد قراردادهای جدید به شدت کاهش یافت و عمده مستاجران توافق با موجر را برای سکونت به مدت یک سال دیگر به جابه‌جایی ترجیح داده اند.

آپارتمان های بزرگ

اما در مورد املاک بزرگ‌ متراژ از آنجا که در بسیاری از موارد قیمت پیشنهادی جدید موجران فاصله زیادی با اجاره پرداختی سال گذشته مستاجران داشته است، گروهی از اجاره نشین های این املاک ناگزیر به جابه‌جایی شده و سراغ املاک با مساحت کمتر و در نتیجه اجاره‌بهای مناسب‌ تر رفته اند.

به همین نسبت با وجود رسیدن به آخرین روزهای فصل تابستان، تعداد آپارتمان‌ های اجاره‎ای بزرگ‌ متراژ نزد بنگاه‌های ملکی، در مقایسه با  املاک کوچک و میان‌ متراژ بیشتر است.

منبع : دنیای اقتصاد

۲ دیدگاه

  1. ملکی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۱۰ ب٫ظ

    ممنون از مطالبتون

    پاسخ

  2. آدینه

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۰۱ ب٫ظ

    متأسفانه بعضی از مالکین اینقدر قیمت اجاره ها رو کاذب و بالا اعلام میکنند که اصلا” اجاره نمیره بعضی ها هم ترجیح میدن خالی بمونه ولی اجاره رو کم نمیکنند

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…