گل مرگ آور

۳
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه چیز زیر سر این مار است! کدام مار؟ همان مار سمی که جوان ها را فوری می کشد؛ با دلتا همراه باشید.
مخدر گل

یکی از مرگبار ترین مواد مخدر در دنیا ماری جوانا یا همان گل است که تاثیرات منفی بسیاری بر سلامت روح و جسم افراد به خصوص جوان ها دارد.

به گزارش مجله پیام دلتا، ماده مخدر گل یا ماری جوانا از گیاه کانابیس به دست می آید؛ برای تهیه آن باید گل، دانه، برگ و ساقه های گیاه را خشک کرد.

البته استعمال این مخدر گیاهی بسیار خطرناک است و عوارض جدی در پی دارد.

علف

چرا مخدر گل؟

یکی از مواد تشکیل دهنده مخدر گل یا ماری جوانا، ماده ای شیمیایی به نام دلتا تتراهید کربنبینول (THC) است که باعث نوسانات خلقی و آسیب به ذهن می شود؛ زمان استعمال ماری جوانا، یعنی وقتی دود آن به ریه می رسد، به سرعت وارد جریان خون شده و به مغز و سایر اعضای بدن منتقل می شود.

بسیاری از افراد در کشورهای غربی، مخدر گل یا همان ماری جوانا را به صورت سیگار استفاده می کنند. تاثیر ماری جوانا بر بدن مصرف کننده، فوری و در لحظه است؛ آثار بلند مدت آن به این بستگی دارد که چگونه یا چه مقدار از گل مصرف شده باشد.

علائم و عوارض مصرف گل

برخی از شایع ‌ترین عوارض ماده مخدر گل عبارت است از:

  • حرص و ولع مصرف بیش از حد
  • کاهش اشتها
  • مشکلات خواب
  • لاغری و کاهش وزن
  • پرخاشگری و عصبانیت
  • تحریک پذیری
  • بی قراری
  • کابوس‌های شبانه

گل

 

مضرات خطرناک مخدر گل

اختلال در عملکرد دستگاه تنفس

مخدر گل یا ماری جوانا همانند دود تنباکو حاوی انواع مواد شیمیایی سمی از جمله آمونیاک و سیانید هیدروژن است که با ورود به ریه، فرد را در معرض خطر ابتلا به برونشیت و عفونت ریه، بیماری های تنفسی چون آسم و فیبروز کیستیک قرار می دهد.

براساس گزارش موسسه ملی مواد مخدر (NIDA)، احتمال دارد دود ماری جوانا باعث ابتلای افراد به سرطان ریه شود؛ هرچند که هنوز این فرضیه ثابت نشده است.

اختلال در سیستم گردش خون

مخدر گل به سرعت از ریه وارد جریان خون می شود و می تواند در عرض چند دقیقه ضربان قلب فرد را به ۲۰ تا ۵۰ تپش در دقیقه افزایش دهد، این افزایش ضربان تا یک ساعت هم می تواند ادامه داشته باشد و سبب حمله ی قلبی در فرد شود.

ماری جوانا همچنین باعث پارگی رگ های خونی چشم و قرمز شدن آن ها می شود و می تواند به عصب بینایی آسیب جدی برساند.

اختلال در سیستم عصبی مرکزی

هنگامی که فرد مخدر گل یا ماری جوانا مصرف می کند؛ بلافاصله این ماده وارد گردش خون شده و به مغز می رسد. این ماده باعث می شود تا مغز به دلیل مقدار زیادی ماده شیمیایی دوپامین، احساس شادی و سرخوشی تولید کند که بر عملکرد مرکز هیپوکامپ مغز اثر می گذارد؛ بنابراین فرد دیگر نمی تواند تصمیم گیری های صحیح داشته باشد.

همچنین، مصرف این ماده مخدر به ویژه در جوانان می تواند سبب آسیب دیدن دائمی حافظه، دشواری در تمرکز و تصمیم گیری های فکری شود؛ مصرف ماری جوانا در زمان بارداری هم باعث اختلال در رشد جنین و صدمات مغزی او می شود.

علف

راهکارهای ترک مخدر گل

تحقیقات نشان داده اند افراد کمی وجود دارند که در پی ترک این ماده مخدر هستند اما در سال‌های اخیر روند درخواست درمان برای این ماده مخدر به شدت افزایش پیدا کرده است.

دکتر دیوید مک داول از دانشگاه کلمبیا که سال‌ها در خصوص مسائل مربوط به ترک این ماده مخدر تحقیق کرده است، چنین می گوید: روند درمان به این ماده مخدر در افرادی که به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند، بسیار دشوار است.

نکته‌ای که باید بسیار به آن توجه داشت این است که استفاده از مخدر گل در واقع دروازه ی اصلی ورود و استفاده از سایر مواد مخدر است.

بسیاری از افراد که در حال استفاده از مواد مخدر بسیار وحشتناک مانند کراک و شیشه هستند، ممکن است اعتیاد خود را از این ماده ی مخدر آغاز کرده باشند.

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، فرایند ترک این ماده مخدر بیشتر بر مبنای روش‌های ذهنی قرار دارد؛ بنابراین توصیه می شود چنانچه قصد کنار گذاشتن این ماده مخدر را دارید، حتما از راهنمایی های مشاوره ترک اعتیاد استفاده کنید.

۳ دیدگاه

  1. شایسته

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. سیامک مودت

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۹ ب٫ظ

    بفورهم یافت میشه

    پاسخ

  3. سیامک مودت

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۹ ب٫ظ

    بفورهم یافت میشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…