حباب‌ قیمت خانه در برخی محلات تهران شکست!

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مسکن ارزان نشده اما حباب قیمت‌ها شکسته شده است و به همین دلیل فضایی برای سوداگری و خرید و فروش مکرر در اختیار سوداگران و سفته‌بازان نیست.
حباب قیمت

 حباب‌ قیمت خانه در برخی محلات تهران شکست.برخی محله‌ ها و مناطق شهر تهران هم اکنون با کاهش حباب قیمت خانه روبه‎رو است، طوری که قیمت خانه در برخی مناطق شهر تهران در پی شکست حباب قیمت بیش از ۱۰ درصد ارزان شده است.

هنوز گزارش وزارت راه و شهرسازی از اوضاع معاملات مسکن تهران در شهریور ماه منتشر نشده است اما، مشاهدات میدانی از تحولات معاملات خانه در چند بنگاه املاک در پایتخت از ادامه شکست حباب قیمت  خبر می‎دهد.

به گزارش مجله پیام دلتا، هم اکنون در مناطق جنوب و جنوب غربی شهر تهران در بین آگهی های فروش خانه قیمت های کمتر از۵۰۰ میلیون تومان در متراژهای ۵۰ تا ۶۸ مترمربع  دیده می‎شود که به نسبت سال ساخت و میزان امکانات در هرمتر مربع ۵ تا ۱۰ میلیون به فروش می‎رود.

شهریور امسال اولین بار در ۲۰ ماه اخیر نرخ افزایش قیمت مسکن منفی شد و برابر آمار بانک مرکزی در مرداد ۹۸ میانگین قیمت خانه در شهر تهران به ۱۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید که  درمقایسه با تیرماه  کاهش ۲.۴ درصدی را به ثبت رسانده است.

در همین باره دبیرکانون انبوه‌سازان کشور می‎گوید: مسکن ارزان نشده اما حباب قیمت‌ها شکسته شده است و به همین دلیل فضایی برای سوداگری و خرید و فروش مکرر در اختیار سوداگران و سفته‌بازان نیست.

فرشید پورحاجت گفت: کاهش قیمت ها در برخی مناطق شهر تهران دیده می شود؛ در کلانشهرهایی که قیمت ها غیرکارشناسی بالا رفته بود نیز نرخ ها کاهش یافته است که همان شکست حباب قیمت ها تعبیر می‎شود.

وی افزود: اکنون ثبات در قیمت ها به وجود آمده است که می توان از آن به عنوان قیمت های واقعی یاد وهمین قیمت های کنونی  را قیمت واقعی خانه اعلام کرد اما کاهش قیمت بیش از این دور از تصور است.

او با بیان اینکه در بخش خرید خانه توان خرید مردم کاهش یافته است و تقاضای بالقوه در بازارمسکن وجود دارد،گفت: آمار سر انگشتی از اوضاع صندوق پس انداز مسکن یکم حاکی است که تعداد  ۴۰۰ هزار تسهیلات مسکن یکم از طرف افرادی که توانایی خرید خانه را دارند  اما انتظار داشتند با سیستم بانکی صاحب خانه بهتری شوند باقی مانده است.

حباب قیمت

دبیرکانون انبوه‌سازان کشور گفت: این اوضاع حاکی است که ۴۰۰ هزار تقاضای بالقوه در بازار مسکن وجود دارد اما هنوز بالفعل نشده است؛ این ها خریدارانی هستند که تمایل به افزایش توان نقدینگی از محل تسهیلات مسکن را داشتند تا خانه با کیفیت تری را خریداری کنند اما جهش ناگهانی قیمت ها آن ها را به بیرون از مناطق شهری پرت کرد.

فرشید پورحاجت  در خصوص وضع قیمت ها نیز توضیح داد: به دلیل بی ثباتی اقتصادی بخشی از قیمت های خانه  در بعضی از مناطق شهری قیمت های واقعی نبودند؛ به عبارتی وقتی شب و روز قیمت های مسکن در نقاط مختلف کشور بالا می‎رفت و هر روز یک قیمت در خصوص تعرفه های مصالح ساختمانی، دستمزد و سایر تعرفه ها تعریف می‎شد مالکان قیمت زمین را روزانه بالا و پایین می‎بردند و قیمت تمام شده کارشناسی در حوزه مسکن وجود نداشت.

وی گفت: اکنون و همزمان با کاهش نرخ ارز و آرامش در بازارهای موازی؛ هدف باید این باشد که قیمت خانه های متری ۷ تا ۸ میلیون تومان را بررسی کنیم و ببینم میزان کاهش قیمت این خانه ها چطور است؟

پورحاجت افزود: اکنون در مناطق پایین شهر تهران فروشنده ها سعی می کنند واقعی تر رفتار کنند.

وقتی قیمت مسکن بی حساب و کتاب افزایش پیدا می‌کرد مالکان خانه های معمولی تر سعی می‌کردند قیمت خانه خود را به نرخ خانه های نوساز و مناسب نزدیک کنند اما، در شرایط کنونی ،خانه های چندین سال ساخت و بدون آسانسور در صورت واقعی شدن نرخ معامله می‎شوند.

بر اساس تحلیل پوراین کارشناس مسکن ، اکنون در واحد هایی که دارای استاندارهای لازم هستند کاهش قیمت کمتری روی می‎دهد.

منبع : اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا

۵ دیدگاه

  1. ملکی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۹ ق٫ظ

    خیلی هم خوب

    پاسخ

  2. علي حنيفه پور

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

    امیدوارم کاهش قیمت ادامه دار باشه

    پاسخ

  3. مودت

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۷ ق٫ظ

    اوکی

    پاسخ

  4. مهدی مختاری

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۳۶ ق٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  5. بیگدلی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۳۶ ق٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…