امان از این خرچنگ های آدمخوار!

۶
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
همه چیز زیر سر این خرچنگ است! با آن قیافه ی چندش آور که آقایان را سر به نیست می کند! می پرسید کدام خرچنگ؟! با دلتا همراه باشید.
سرطان در مردان

خرچنگی به نام سرطان جان مردان را زودتر می گیرد!

در سال ۲۰۱۵، تخمین زده شد که از هر ۳۱۲ نفر، ۱۵۰ مرد جان شان را به دلیل  این بیماری از دست داده اند. درواقع، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان بیشتر از زنان است؛ البته باید پرسید که سرطان های شایع در آقایان کدام ها هستند؟ با مجله پیام دلتا همراه باشید.

سرطان-در-مردان

سرطان های شایع در مردان 

قطعا اسم سرطان هم می تواند چهار ستون بدن شما را بلرزاند؛ مخصوصا اگر پای این سرطان ها در میان باشد؛ آن هم برای آقایان!

سرطان ریه

این بیماری یکی از اصلی ترین علل مرگ و میر در مردان است. علائم آن در مردان ممکن است سرفه مداوم، خونریزی و ضعف تنفسی باشد.

آقایان باید مصرف سیگار و دخانیات را ترک یا کم کنند.

سرطان پروستات

سرطان پروستات دومین علت مرگ و میر در میان مردان است که در سال ۲۰۱۵ ،۲۷۵۳۰ نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اکثر مردان مبتلا به این بیماری، قبل از تشخیص، علائمی مثل تکرر یا قطع ادرار شبانه، وجود مقداری خون در ادرار یا اسپرم و استخوان درد وجود دارد.

سرطان روده بزرگ

این بیماری، سومین عامل مرگ و میر در بین مردان است. برخلاف دیگر سرطان ها، غربال گری سرطان روده بزرگ، می تواند به وضوح زندگی افراد را نجات دهد.

برخی از علائم اولیه ابتلا به این بیماری عبارتند از:

  • تغییر در حرکات روده، هر نوع تغییری مانند وجود خون در مدفوع
  • مدفوع باریک و مدادی مانند
  • ناراحتی زیر شکم

سرطان-در-مردان

سرطان پانکراس

سرطان پانکراس یا لوزالمعده، چهارمین سرطان مرگبار در مردان است. عوامل این بیماری عبارتند از: سیگار کشیدن، آماس مزمن پانکراس و دیابت.

سرطان کبد

اگر سرطان از دیگر نقاط بدن به کبد گسترش یابد، آن را متاستاز کبد می نامند و اگر این بیماری از خود کبد شروع شود، آن را سرطان اولیه کبد می نامند.

عوامل خطرناک آن شامل مصرف بیش از اندازه الکل، عفونت هپاتیت B مزمن و هپاتیت C در بدن است.

سرطان خون یا لوکمی 

سرطان لوکمی تنها یک بیماری نیست بلکه شامل لوکمی های میلوئید حاد، لوکمی لنفوسیتی مزمن و سایر انواع لوکمی است. به عنوان یک سرطان مرتبط با خون، علائم معمولا در یک منطقه از بدن نیستند.

علاوه بر این، علائم لوکمی اغلب با بسیاری از شرایط تطابق دارند و ممکن است شامل خستگی، احساس ضعف، کبودی، درد مفاصل و استخوان و عفونت های مکرر باشند.

سرطان مری 

این بیماری، هفتمین سرطان مرگبار در میان مردان است. دو نوع سرطان اولیه مری وجود دارد که عبارتند از :آدنوکارسینوم و سرطان سلولی فلسی که با انواع سلول های که باعث سرطان می شوند، متفاوت است.

علائم این بیماری ممکن است شامل: بلع مشکل غذا، بلع دردناک، احساس وجود چیزی در گلو یا نشانه هایی مانند خفگی، کاهش وزن ناگهانی یا سرفه مداوم باشد.

سرطان مثانه

در حدود ۵۰ درصد از مردان مبتلا به این سرطان در همان مراحل ابتدایی، بیماری شان تشخیص داده می شود؛ البته مهم است که از علائم اولیه این بیماری هم آگاه باشید: وجود خون در ادرار، ادرار دردناک یا تکرر ادرار.

سرطان لنفوم غیر هوچکین 

این بیماری در لنفوسید ها شروع می شود؛ یک نوع سلول خونی سفید است.

علائم آن نیز با توجه به این که کدام گره های لنفاوی تحت تاثیر قرار می گیرند، متفاوت است. اما شایع ترین علائم آن عبارتند از: تنگی نفس و فشار در قفسه سینه (با لنفوم در قفسه سینه).

سرطان کلیه

این بیماری در سلول های کلیه و اندام های مفصلی دو جانبه که در پشت بدن ما و شکم قرار دارند، رشد می کنند. شایع ترین نوع آن که تقریبا ۹۰ درصد از این بیماری را تشکیل می دهد، کارسینوم سلولی کلیه است.

علائم و نشانه ها می تواند شامل: خون در ادرار ، درد یا وجود یک توده در یک طرف شکم یا علائم غیراختصاصی، مانند خستگی بیش از حد، تب یا لاغری و کاهش وزن ناگهانی باشد.

شایان ذکر است که تمام این سرطان ها با علائم آن می تواند در افراد متفاوت باشند؛ پس توصیه می کنیم که قبل از خوددرمانی یا توهم بیماری به پزشک متخصص مراجعه کنید.

خوراکی-های-ضد-سرطان

خوراکی های ضد سرطان

روش های درمان سرطان مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی می توانند موجب عوارض جانبی بسیاری شوند و خوراکی های مصرفی شما می توانند در تشدید یا بهبود آنها نقش داشته باشند. رژیم غذایی شما می تواند بر خطر ابتلا به سرطان تاثیرگذار باشد.

 بر همین اساس، مصرف مواد غذایی سالم و مغذی به خصوص گروه میوه ها در پیشگیری یا درمان انواع سرطان اهمیت دارد.

در حقیقت، یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی، از جمله میوه ها، با تامین ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن به درمان سرطان کمک بزرگی می کند. برخی از این میوه ها و خوراکی های ضد سرطان عبارتند از:

بلوبری

سرشار از فیبر، ویتامین C و منگنز است؛ با خاصیت آنتی اکسیدانی فراوان.

پرتقال

ویتامین C نقشی کلیدی در ایمنی بدن دارد و می تواند به تقویت سیستم ایمنی حین و پس از درمان سرطان کمک کند.

موز

یک میوه ی مغذی مفید برای ریکاوری سرطان! این میوه منبع خوبی برای مواد مفید و مهم از جمله ویتامین B 6، منگنز و ویتامین C است.

گریپ فروت

 گریپ فروت میوه ای سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است.

سیب

ویتامین C موجود در سیب به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از عملکرد سیستم ایمنی پشتیبانی کرده و با رشد سلول های سرطانی مبارزه می کند.

لیمو

 این میوه به طور خاص، سرشار از ویتامین C است و منبع خوبی برای پتاسیم، آهن، و ویتامین B6 محسوب می شوند و با سلول های ضد سرطانی مبارزه می کند.

انار

 انار سرشار از ویتامین C و فیبر است و همچنین منبع خوبی برای ویتامین K، فولات و پتاسیم محسوب می شود؛ مطالعات دانشمندان نشان داده است که انار ممکن است به کاهش درد مفاصل، یکی دیگر از عوارض جانبی شایع ناشی از روش های درمان سرطان، مانند شیمی درمانی کمک کند.

توت

خانواده ی توت ها سرشار از ویتامین C و آهن هستند که ممکن است به محافظت در برابر کم خونی ناشی از روش های درمان سرطان کمک کنند.

توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از ویتامین C، فولات، منگنز و پتاسیم و همچنین حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی، مانند پلارگونیدین است. افزون بر محتوای مواد مغذی چشمگیر، توت فرنگی ممکن است برای ریکاوری پس از سرطان مفید باشد.

گیلاس

گیلاس حاوی ویتامین C، پتاسیم و مس است. همچنین، این میوه منبع خوبی برای آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن، لوتئین، زیزانتین است که همگی آنها می توانند برای سلامت انسان مفید باشند.

مطالعات بسیاری نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موجود در گیلاس می تواند رشد سلول های سرطانی را کند سازند.

بنابراین، شما می توانید با درست کردن مخلوطی از این میوه ها در یک سالاد خوشمزه ی رژیمی، سرطان را کنترل یا ریشه کن کنید.

۶ دیدگاه

  1. شایسته

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۰۵ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. بزرگی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۰۱ ب٫ظ

    امیدوارم کسی مبتلا به انواع این بیماری نشود.

    پاسخ

  3. نعمت زاده

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۱۴ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  4. روزبهانی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۱۰ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۸ ق٫ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

  5. مهدی فراهانی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۵۷ ب٫ظ

    مطالب کامل و مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…