آپارتمان ۳۰۰ میلیونی در تهران پیدا می شود؟

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در مناطق جنوبی تهران امکان خرید آپارتمان 300 میلیون تا ۴۰۰ میلیون تومان وجود دارد. هرچند تعداد آگهی ‌های زیر قیمت در این مناطق به شدت محدود است و با توجه به فشار تقاضا، آپارتمان‌ها پس از عرضه در بازار، معمولا خیلی زود فروخته می‌شوند.
300

آپارتمان ۳۰۰ میلیون تومانی در تهران پیدا می‎شود؟

در شرایطی که پس از نوسان های ۲۰ ماهه، قیمت ها دربازار مسکن از مردادماه امسال رو به کاهش گذاشته است هم‌اکنون می‌توان در مناطق جنوبی تهران با نقدینگی حدود ۳۰۰ میلیون تومان خانه دار شد.

به گزارش مجله پیام دلتا، در ۱۵ منطقه از ۲۲ منطقه پایتخت، قیمت‌ها پایین‌تر از متوسط شهر (متری ۱۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان) است. بررسی‌ها نشان می‌دهد هم‌اکنون با بودجه‌ های کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان می‌توان در مناطق ۱۷ تا ۲۰ آپارتمان خریداری  کرد. در سایر مناطق جنوبی نیز امکان خرید آپارتمان ۳۰۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون تومان وجود دارد. هرچند تعداد آگهی ‌های زیر قیمت در این مناطق به شدت محدود است و با توجه به فشار تقاضا، آپارتمان‌ها پس از عرضه در بازار، معمولا خیلی زود فروخته می‌شوند.

محدوده قیمت در مناطق میانی ۳۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان

کمی که بودجه خود را افزایش دهید می‌توانید در مناطق مرکزی شهر تهران صاحب خانه شوید. یک آپارتمان ۵۸ متری ۱۹ ساله در تهرانپارس، در طبقه چهارم، بدون آسانسور، دارای پارکینگ و انباری به مبلغ ۴۹۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. در نارمک، منطقه باختر، آپارتمان ۴۴ متری ۴ سال ساخت در طبقه چهارم، بدون آسانسور، دارای پارکینگ و  انباری ۴۸۰ میلیون تومان آگهی شده است. آپارتمان۴۲ متری نوساز در پاسدار گمنام محدوده بلوار آهنگ دارای آسانسور و بالکن به مبلغ ۴۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

300

قیمت مسکن در ۱۶ منطقه تهران پایین‌تر از میانگین کل

برابر گزارش بانک مرکزی در مردادماه ۹۸ میانگین قیمت هر متر مربع خانه در شهر تهران ۱۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان است اما ۱۶ منطقه تهران که در مجموع ۵۸ درصد کل معاملات را به خود اختصاص داده‌اند قیمت‌ها پایین‌تر از متوسط پایتخت بوده است. محدوده زیرقیمت میانگین شامل مناطق ۴، ۷، ۹ تا ۲۲ می‌شود. در این بین ارزان‌ترین قیمت‌ها در منطقه ۱۸ با میانگین ۵ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان  به ثبت رسیده و بالاترین متوسط قیمت از آن منطقه ۴ با ۱۳ میلیون و ۲۲ هزار تومان بوده است.

بیشترین تقاضا برای خانه‌های ۵۰ تا ۶۰ مترمربع

خانه‌های ۵۰ تا ۶۰ متر مربع بیشترین متقاضی  را در تهران دارند. رتبه‌های بعدی به ترتیب از آن واحدهای ۶۰ تا ۷۰ متر، ۷۰ تا ۸۰ متر و ۴۰ تا ۵۰ مترمربع است. خانه‌های کمتراز ۴۰ مترمربع نیز با وجود محدودیت قوانین و مقررات برای ساخت آنها ۳.۸ درصد نیاز بازار را شامل می‌شود.

1 28 آپارتمان 300 میلیونی در تهران پیدا می شود؟

خانه‌های میلیاردی باد می‌خورند

یک اشتباه محاسباتی در زمان رونق ساخت و ساز بازار آپارتمان‌های بزرگ متراژ، لوکس و نیمه لوکس را دچار رکود کرد. میزان سنگین سرمایه‌گذاری روی این نوع واحدها که بین سال‌های ۸۸ تا ۹۱ صورت گرفته به کسادی پنج ساله بازار فروش واحدهای لوکس در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۷ منجر شد. با این حال این نوع آپارتمان‌ها از رونق نصفه و نیمه واحدهای میان متراژ و ارزان قیمت در سال ۹۷ بی‌نصیب بودند. با این‌که خانه‌های میلیاردی، آگهی‌های فروش ملک را قبضه کرده‌اند واحدهای کمتر از ۱.۲ میلیارد تومان سهم ۶۵ درصدی از معاملات مسکن شهر تهران در مردادماه ۹۸ را از آن خود کرده‎اند.

هم‌چنین در مردادماه امسال ، بیشترین قراردادهای خرید و فروش در واحدهای ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان منعقد شد که سهم ۱۵ درصدی از معاملات را به خود اختصاص دادند. رتبه دوم به آپارتمان‌های ۴۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان با ۱۲.۳ درصد مربوط شد و خانه‌های ۶۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان با ۹.۴ درصد از کل معاملات شهر تهران رتبه سوم را به دست آوردند.

منبع : ایسنا

۴ دیدگاه

  1. علي حنيفه پور

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۵ ق٫ظ

    مطلب مفیدی بود؛ با سپاس

    پاسخ

  2. آقازاده

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۱۸ ق٫ظ

    عالی و بهترین در منطقه

    پاسخ

  3. روزبهاني

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۱۰ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  4. علی فرجی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۰۷ ب٫ظ

    با این قیمت هم ، میشود آپارتمان خرید.
    خیلی عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…