مراقبت و پاکسازی پوست چرب

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پوست صورت بسیار حساس است و نیاز به توجه و مراقبت خاص دارد.
مراقبت و پاکسازی پوست چرب

مراقبت و پاکسازی پوست چرب یا پوست جوش‌دار از جمله مهم‌ترین راهکارها برای جوان و شاداب نگه داشتن پوست است.

شستشوی پوست چرب مستعد جوش

مراقبت و پاکسازی پوست چرب

به گزارش مجله پیام دلتا؛ مهم‌ترین بخش مراقبت و پاکسازی پوست چرب جوش‌دار شستشوی مرتب پوست است. شستشوی صحیح پوست چربی و روغن را از روی پوست شما پاک می‌کند، آلودگی و کثیفی را از روی پوست شما برطرف می‌کند، پوست را شفاف کرده و آن را برای آرایش روزانه آماده می‌کند. بهترین شوینده‌ها برای پاکسازی روزانه پوست چرب جوش‌دار استفاده از آب و صابون مناسب پوست چرب است.

صابون مخصوص پوست چرب به معنای این نیست که از صابونی استفاده کنید که پوست شما را خشک و خشن و بدون آب کند. صابون‌های آنتی‌باکتریال انتخاب خوبی برای مراقبت و پاکسازی پوست چرب و جوش‌دار نیستند.

از کرم اسکراب لایه‌بردار استفاده کنید

دومین قدم برای مراقبت و پاکسازی پوست چرب جوش‌دار استفاده از اسکراب مخصوص پوست‌های چرب است. اسکراب سلول‌های مرده را از روی پوست شما جدا می‌کند و درنتیجه ظاهری شفاف و شاداب و لطافت خاصی به پوست شما می‌بخشد. اگر پوست بدن و صورت شما چرب است بهتر است از اسکراب مخصوص پوست چرب برای لایه‌برداری و پاکسازی پوست چرب جوش‌دار استفاده کنید.

قبل از این‌که از اسکراب استفاده کنید حتماً پوست خود را با آب و شوینده مناسب بشورید و اسکراب را روی پوست پاکیزه استفاده کنید. بهتر است هفته‌ای دو بار از این اسکراب استفاده کنید.

از تونر مناسب پوست چرب استفاده کنید

مراقبت و پاکسازی پوست چرب

تونر مرحله بعد از شستشوی پوست است. در حقیقت در بسیاری از مواقع به‌خصوص بعد از این‌که آرایش را از روی پوست خود با آب و شوینده مناسب پاک می‌کنید باقی‌مانده لوازم‌آرایش هنوز روی پوست شما هستند. اگر پوست چرب شما دچار آکنه شده و در مرحله درمان با دارو یا لوسیون خاصی است برای استفاده از تونر مناسب پوست خود حتماً با پزشک پوست مشورت کنید.

یکی از بهترین و طبیعی‌ترین تونرها برای پاکسازی پوست بعد از شستشوی آن «گلاب طبیعی» یا عصاره گل بابونه است.

برای تهیه این تونر گل بابونه را مثل چای دم کنید و بعد از گذراندن از صافی، عصاره به‌دست‌آمده را در یک شیشه اسپری تمیز بریزید و تا یک هفته از آن استفاده کنید. مقداری از تونر را روی پنبه یا پد مخصوص بریزید و به‌صورت دورانی و به‌آرامی پوست خود را ماساژ دهید و تمیز کنید.

مراقبت و پاکسازی پوست چرب با مرطوب‌کننده

مراقبت و پاکسازی پوست چرب

یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت و پاکسازی پوست چرب جوش‌دار استفاده از کرم یا لوسیون مرطوب‌کننده مناسب پوست چرب جوش‌دار است. بسیاری افراد با پوست چرب تصور می‌کنند به خاطر چربی پوستشان نیازی به مرطوب‌کننده ندارند.

ضد آفتاب بدون چربی استفاده کنید

پوست شما به مراقبت در برابر اشعه‌ی مضر خورشید نیاز جدی دارد. کرم‌ ضد آفتاب مخصوص پوست چرب و مستعد جوش علاوه‌‌بر مراقبت از پوست شما در برابر آفتاب، از ایجاد لکه‌های قهوه‌ای، چین‌وچروک و سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

یک کرم ضد آفتاب استاندارد مخصوص پوست چرب و مستعد آکنه هم از چربی بیش‌ازحد پوست شما پیشگیری می‌کند و هم جلوی جوش زدن بیشتر پوست شما را می‌گیرد و منافذ باز پوست شما را که در پوست‌های چرب مرسوم‌تر است می‌پوشاند و تا حدی درمان می‌کند. فراموش نکنید مراقبت از پوست به‌وسیله ضد آفتاب فقط مخصوص فصل تابستان نیست، حتی در روزهای برفی و بارانی استفاده از کرم ضد آفتاب امری واجب و ضروری است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های خانگی بستن منافذ پوست “۳ روش خانگی برای بستن منافذ پوست” را مطالعه کنید.

تراشیدن ریش در پوست‌های جوش‌دار

مراقبت و پاکسازی پوست چرب

اگر پوست شما دچار جوش و آکنه شده و از سوی دیگر دوست دارید به‌صورت روزانه صورت خود را اصلاح کنید و ریشتان را بتراشید بهتر است حتی‌الامکان از ته‌ریش خود را اصلاح نکنید. بهتر است از ریش‌تراش‌های قابل تنظیم استفاده کنید تا بتوانید عمق اصلاح را کم کنید.

اگر هم در اثر اصلاح حتی با ریش‌تراش برقی در ناحیه‌ای که پوست شما دچار جوش و آکنه است دچار زخم و سوزش پوست شده‌اید بهتر است از خیر اصلاح روزانه ریش بگذرید. بهتر است ریش خود را بلند کنید و به‌جای تراشیدن آن را فقط مرتب یا به‌اصطلاح آنکارد کنید تا ظاهری مرتب داشته باشید.

۲ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۴۲ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

  2. آقازاده

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۲۸ ب٫ظ

    خیلی مفید و کاربردی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…