طبیعت گردی

رفتینگ رفتید؟(+ویدئو)

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رودگردی باب میل هیجان طلب‌هاست! سفر به اعماق طبیعت بکر با چاشنی آدرنالین!
رفتینگ

بالا و پایین پریدن روی موج‌های خروشان رودخانه‌ای پر پیچ و خم در حالی که در یک قایق پارویی نشسته‌اید می‌تواند بهترین تجربه زندگی شما باشد. تور رفتینگ یکی از محبوب‌ترین تفریحات این روزهای گردشگران هیجان طلب به شمار می‌رود. با صفحه گردشگری مجله پیام دلتا همراه باشید تا با هم به تور مجازی رفتینگ در رودخانه‌های خروشان در یکی از مهمترین مراکز گردشگری هیجان انگیز سفر کنیم و غرق در هیجان، لذت ببریم.

———————————————————–
رفتینگ

رفت یعنی قایق چوبی!

کلمه رفت در لغت به معنای قایق‌های چوبی است که با کنار هم قرار دادن تعدادی الوار و بستن آنها به هم ساخته می‌شود. همان چیزی که ما به آن کلک نیز می‌گوییم . بومیان آمریکایی اولین ابداع کننده این نوع قایق‌ها در جهان بودند. قایق‌های رفتینگ درابتدا فقط برای جابجایی افراد و حمل کالاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. از سال۱۹۸۰، یعنی حدود ۴۰ سال قبل این قایق‌ها برای مصارف توریستی تفریحی هم مورد استفاده قرار گرفت. امروزه تورهای قایق سواری روی رودهای خروشان به یکی از پرطرفدارترین انواع سفر تبدیل شده است.

رفتینگ

رودگردی را میشناسید؟

به رفتینگ رودگردی هم می‌گویند. رودگردی یکی از پرطرفدارترین انواع سفر برای ماجراجویان است. در رودگردی مسافران سوار بر قایق‌های مخصوص رفتینگ ضمن لذت بردن از هیجان رویارویی با امواج رودخانه‌ها، از میان کوه‌ها، جنگل‌ها، مزارع، دشت‌ها، روستاها و … عبو می‌کنند و چشم اندازی می‎‌بینند که با هیچ وسیله دیگری قابل دیدن نیست. در بعضی موارد، کارهای هیجان انگیز دیگری هم به رودگردی اضافه می‌شود. مثلا چپ شدن قایق و شنا در امواج خروشان یا سقوط از آبشار!

رفتینگ

کجا برویم رفتینگ؟

تورهای رفتینگ در ایران هم اکنون بیشتر از همه در دو رودخانه زاینده رود و ارمند رود انجام می‌شود. سرشاخه هر دو رود در استان چهارمحال و بختیاری است. بنابراین می‌توانیم این استان را به عنوان مهد رودگردی ایران بنامیم.

رفتینگ

بهترین مسیر برای رفتینگ زاینده رود عبور از پل های زمان خان و تونل کوهرنگ است. این مسیر در نزدیکی شهرستان سامان واقع شده است. بنابراین بهترین نقطه ایران برای تجربه رودگردی، شهرستان سامان چهارمحال بختیاری است. برای اینکه رودگردی را تجربه کنید، کافیست در یکی از تورهای رفتینگ نام بنویسید. در نظر داشته باشید به صورت فردی نمی‌توانید این سفر را تجربه کنید.

رفتینگ

نکات مهم در سفرهای رودگردی

رودگردی به صورت گروهی و تور انجام می‌شود. هر تور باید راهنمای مجرب دوره دیده داشته باشد که به اصول طبیعت گردی مسلط باشد و بتوانند به خوبی قایق‌ها را هدایت کنند و در مواقع اضطراری، بحران را مدیریت کنند. رودگردی بر اساس میزان سختی به ۶ درجه سختی تقسیم می‌شود. درجه شش به ورزشکاران حرفه‌ای اختصاص دارد و درجه یک عمومی است. امکانات و تجهیزات ایمنی و ورزشی بسیاری در این فعالیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. جلیقه نجات، پارو ،کلاه ایمنی، بادگیر و لباس مناسب قایقرانی، کیسه ضدآب وسایل و کیسه ضد آب موبایل بخشی از این تجهیزات هستند.

رفتینگ

برای افراد تازه کار و مبتدی، معمولا این امکانات و تجهیزات توسط تور برگزار کننده در اختیار شرکت کننده‌ها قرار می‌گیرد. بنابراین نیازی به ورزشکار بودن و یا مهارت داشتن گردشگران نیست. لازم نیست ورزشکار حرفه‌ای باشید یا از قبل دوره دیده باشید تا بتوانید در این فعالیت شرکت کنید. یک راهنمای حرفه‌ای همه امور را در دست می‌گیرد. به توصیه راهنماها دقت کنید. توجه داشته باشید خودسری یا تک روی شما می‌تواند به قیمت جان‌تان تمام شود. در طول رودگردی و قایق سواری از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

b34ce506f5cffb6fc793f5564f708c90 w1300 رفتینگ رفتید؟(+ویدئو)

۲ دیدگاه

  1. میلاد سلمان زاده

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۰۱ ب٫ظ

    سپاس از پست خوبتون

    پاسخ

  2. بهلولی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۳۳ ق٫ظ

    خیلی جالب بود. ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…