جهانگردی، ترکیه

آلانیا ؛ دختر کوچک آنتالیا

۴
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آلانیا یکی از نقاط جذاب گردشگر ترکیه است.
آلانیا

آلانیا یکی از شهرهای توریستی، پزشکی و تاریخی ترکیه است که طرفداران زیادی دارد. آلانیا فقط ۱۳۵ کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد. از این رو خیلی‌ها آن را بخشی از آنتالیا می‌دانند. این شهر که در دوره‌ای از تاریخ پایتخت ترکیه بود، در میان دریای مدیترانه و رشته کوه‌های توروس واقع شده است . با  صفحه گردشگری مجله پیام دلتا همراه باشید تا با هم به آلانیا سفر کنیم و از زیبایی‌های تاریخ و طبیعت آن لذت ببریم.

آلانیا

آلانیا یا علائیه؟

آلانیا به زبان ترکی استانبولی علائیه تلفظ می‌شود. این شهر از دوران سلجوقیان و حتی پیش‌تر از آن وجود داشته است. از این رو شهر پر از جاذبه‌های تاریخی است که در کنار جذابیت سواحل رویایی مدیترانه، آنجا را به یکی از دوست داشتنی‌ترین جاهای دیدنی ترکیه تبدیل کرده است.

آلانیا

دیدنی‌های آلانیا

اول از همه دریا و ساحل! خیلی از افراد به شوق استراحت در سواحل زیبای مدیترانه و برخورداری از امکانات رفاهی دریا، ساحل و آفتاب، تورهای آلانیا می‌خرند. با این وجود از آنجا که شهر جاذبه های تاریخی دارد، گردشگران را در جاهای دیگری به جز ساحل هم می‌توانید ببینید. برج قرمز، کارخانه کشتی سازی و همچنین قلعه آلانیا از جاذبه‌های تاریخی این شهر به شمار می‌رود. در سفر به این منطقه، غواصی زیر آب شاید یکی از بهترین تفریحاتی باشد که می‌توانید تجربه کنید.

آلانیا

فقط در هتل و ساحل نمانید

اگر قصد دارید به آلانیا سفر کنید، باید بدانید این شهر فهرست بلندبالایی از جاهای دیدنی دارد. بنابراین وقت‌تان را فقط به ساحل و هتل اختصاص ندهید. این فهرست را به همراه داشته باشید و سعی کنید از آنها بازدید کنید.

غار داملاتاش

غار چاتاک

رودخانه دیم یا دیم چای

منطقه پیک‎ نیک کادی پینار و اوُبا

منظره تراس شهر

آلانیا

ارک استراحتی اولاش

ییلاقها و تفرجگاه‌های شهر

تفرجگاه دره توربه لیناس

پلاژهای شهر

قلعه سلجوقی

برج قرمز

کارخانه کشتی سازی

دره سپادره

قلعه احمدک

آلانیا

دروازه منحنی

خانه و موزه آتاتورک

مجسمه آتاتورک

کاروانسراهای آلانیا

شهر باستانی آیتاپ

سواحل آلانیا (کلئوپاترا و کیقباد)

قلعه آلارا

آلانیا

اسرار غار داملاتاش

غار داملاتاش داستان شگفت انگیز جالبی دارد. شنیده ها حاکی است این غار به طور اتفاقی و در جریان ساخت و ساز بندر آلانیا کشف شد و باز هم به طور اتفاقی مشاهده کردند فردی که مبتلا به آسم بوده، در این غار درمان شده است. با پیگیری این فرضیه که غار، حالت شفابخشی برای بیماران مبتلا به آسم دارد، مطالعات زیادی روی غار انجام و نتیجه این شد که : بله! غار داملاتاش برای درمان بیماران مبتلا به آسم بهترین مکان است.

با انتشار این خبر در رسانه‌های جمعیت سیل گردشگران به آلانیا سرازیر شدند و این موضوع، نقطه عطف گردشگری این منطقه و شهرتش در بین جهانیان شد.

حالا غار که ستون اصلی گردشگری آلانیا به شمار می‌رود، به مرکز درمان آسم تبدیل شده است. بیمارانی که برای درمان به این مکان می‌آیند، به طبقه بالا می‌روند و خودشان را با اتمسفر غار هماهنگ می‌کنند. بعد به طبقه پایین می‌روند و روی نیمکت‌هایی که برای آن‌ها تهیه شده است، می‌نشینند.

بیمارانی که بیش از ۱۰ سال آسم دارند، به‌طور موقت احساس بهبود پیدا می‌کنند. مخصوصا بیمارانی که سن آن‌ها بین ۴۰ و ۶۰ سال است. آن‌هایی که کمتر از ۱۰ سال آسم دارند، می‌توانند کامل درمان شوند. بیمارانی که آسم مزمن دارند، بعد از ۲۱ روز درمان احساس بهبود پیدا می‌کنند.

آلانیا

چی بخوریم؟

غذاهای ترکیه‌ای بسیار با سلیقه و ذائقه ایرانی‌ها نزدیکند. انواع کباب و فست فود را می‌توانید امتحان کنید. همچنین شیرینی‌های ترکیه‌ای بی‌نظیرند. از این خوراکی‌های خوشمزه نوش جان کنید. باقلوا و قهوه را از یاد نبرید. بهترین خوردنی‌های آلانیا هستند.

آلانیا

۴ دیدگاه

  1. میلاد سلمان زاده

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۳۶ ب٫ظ

    عالی و مفید

    پاسخ

  2. نامجو

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ

    باید رفت ودید این همه زیبایی را

    پاسخ

  3. روزبهاني

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  4. اسکندری

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

    perfect

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…