دکوراسیون پذیرایی بزرگ

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چیدمان اتاق‌های بزرگ معمولاً چالش‌هایی را در پی دارد.
دکوراسیون اتاق پذیرایی

به‌مانند دکوراسیون پذیرایی کوچک، تدارک و فراهم کردن  دکوراسیون پذیرایی بزرگ نیز می‌تواند به‌اندازه کافی چالش‌برانگیز باشد.

به گزارش مجله پیام دلتا؛ بسیاری از صاحب‌خانه‌ها در مواجهه با یک اتاق بزرگ خالی دست‌پاچه می‌شوند. بااین‌همه، دکوراسیون پذیرایی بزرگ به‌ سبب داشتن فضای بیشتر برای انتخاب مبلمان و رنگ دیوارها نیار به دقت و وسواس بیشتری دارد. در این مقاله، نکات و ایده‌هایی نو برای طراحی دکوراسیون پذیرایی بزرگ مطرح خواهیم کرد تا چیدمان پذیرایی‌تان را به بهترین شکل و با زیباترین طرح‌ها انجام دهید.

مبلمان مناسب برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ

  • استفاده از مبلمان مختلف در طراحی دکوراسیون پذیرایی بزرگ برای ایجاد فضای مجزا که درعین‌حال با هم هماهنگ هستند، مناسب است. برای مثال، در یک پذیرایی بزرگ، احتمالا فضایی مخصوص برای تماشای تلویزیون، گفت‌وگو، کتاب‌خواندن یا … خواهید داشت. اما بهتر است دکور تمام این فضاها در عین متفاوت بودن، با هم هماهنگی داشته باشند.
  • اندازه‌ی مبلمان را نسبت به اندازه‌ی اتاق مدنظر قرار دهید. اگر سقف اتاق کوتاه است، برای اینکه آن را بلند جلوه دهید، مبلمان‌ را از بین مدل‌های کوتاه انتخاب کنید. اما اگر پذیرایی‌تان سقف بلندی دارد، مبلمان با طراحی کوتاه در چنین فضایی گم خواهد شد.

مبلمان کروی برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ

  • در یک پذیرایی بزرگ، از چسباندن مبل‌ها به دیوار اجتناب کنید. چنین چیدمانی در یک فضای بزرگ حس عجیبی به‌‌وجود می‌آورد. ممکن است این حس به مهمان‌های شما نیز منتقل شود و ناخودآگاه آنها را مجبور کند با صدای بلند صحبت کنند. مبلمان را با فاصله سه قدم از یکدیگر قرار دهید تا فضایی گرم و صمیمی به‌وجود آورید.
  • در یک فضای بزرگ، استفاده از مبلمان با طراحی منحنی نسبت به طراحی‌های مدرن و ساده یا طرح‌های آنتیک فرانسوی جلوه‌ی بهتری خواهد داشت. کاناپه‌های بزرگ با روکش‌های سراسر و صندلی‌های دسته‌دار می‌توانند سردی فضا را بگیرند و حالتی صمیمی به‌وجود بیاورند.
  • برای داشتن فضایی بهتر، از المان‌های معماری مثل ستون‌ یا گچ‌بری‌ نیز در دکوراسیون پذیرایی بزرگ استفاده کنید. این گزینه‌ها می‌توانند زیبایی و جذابیت بیشتری به اتاق‌های بزرگ ببخشند.

دکور مناسب پذیرایی بزرگ

گلدان‌های بزرگ در دکوراسیون پذیرایی بزرگ

  • فقط به این دلیل که پذیرایی بزرگی دارید، نمی‌توانید آنجا را پر از خرت‌وپرت کنید. هر قسمت از یک اتاق بزرگ بخش مهمی است که به بهسازی فضای کل کمک می‌کند. برای جلوگیری از پر کردن فضا با وسایل زیاد، به‌دنبال وسایل دکوری بزرگ باشید. خرید آثار هنری، گلدان یا گیاه‌ها در سایز بزرگ گزینه‌های مناسبی هستند.
  • اگر کلکسیون کوچکی از وسایل دارید که می‌خواهید در دکوراسیون پذیرایی بزرگ خانه‌تان به نمایش بگذارید، آنها را به گروه‌های سه تایی تقسیم کنید؛ سه گلدان، سه قاب یا چیزهای دیگر. چشم با دیدن این وسایل آنها را یک واحد کل می‌بیند و در نتیجه از گم شدن اشیا در فضا جلوگیری می‌شود.
  • از دکوراسیون برای تعریف هر بخش از یک اتاق بزرگ استفاده کنید. مثلا، ستون‌‌های بازسازی‌شده می‌تواند برای ایجاد فضای خانوادگی مناسب باشد. قفسه‌های کتاب‌ که بین فضای اتاق قرار می‌گیرند می‌تواند یک فضای کتاب‌خوانی مجزا را شکل دهد. فرش و قالیچه‌ یک انتخاب عالی برای داشتن فضای استراحت و گفت‌وگو به‌حساب می‌آید.

رنگ و نقش در دکوراسیون پذیرایی بزرگ

رنگ‌های خنثی و ملایم در دکوراسیون پذیرایی بزرگ

  • هنگام انتخاب رنگ‌بندی، این نکته را مدنظر داشته باشید که تعداد زیاد رنگ‌ها در یک فضای بزرگ، به‌اندازه‌ی فضاهای کوچک، تحمل‌ناپذیر است. برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ، بهتر است رنگ اسباب و وسایل بزرگ و اصلی از بین رنگ‌های خنثی انتخاب شود. می‌توانید از رنگ‌های تند برای ایجاد پیوستگی در فضاهای اتاق استفاده کنید.
  • در یک پذیرایی بزرگ، رنگ‌های تیره یا خنثی حس راحتی را ایجاد می‌کنند. رنگ‌های سیر یا روشن در ترکیب با رنگ‌بندی گرم یا خنثی نیز همین حس را به‌وجود می‌آورند. سفید گرم، کرمی یا رنگ‌های خنثیِ گرم مثل خاکستری را به‌عنوان رنگ اصلی درنظر بگیرید. سپس از رنگ‌های روشن‌تر با تنالیته‌ی سرد استفاده کنید تا حسی گرم و درعین‌حال پرجنب‌وجوش را انتقال بدهید.
  • تغییر در اندازه‌ی طرح‌ و بافت، راهی عالی برای ایجاد کنتراست و زیبایی در یک پذیرایی بزرگ است. در یک فضای بزرگ می‌توان از نقش‌های درشت استفاده کرد، اما مراقب باشید که با بی‌توجهی آنها را کنار هم قرار ندهید .مثلا برای ایجاد یک کنتراست دلپذیر، طرح چهارخانه ریز را با طرح گلدار درشت ترکیب کنید و در کنارش از یک پارچه به‌رنگ خنثی یا تک‌رنگ درخشان استفاده کنید.
  • برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ، می‌توانید همه‌ی دیوارها را یک رنگ کنید و یا از تنالیته‌های مختلف روی هر دیوار استفاده کنید. وقتی از چند رنگ استفاده می‌کنید، در نقطه‌ی پایانی، مثلا در گوشه‌ی دیوار یا در جزئیات معماری (مثل شروع ستون‌ها)، رنگ را عوض کنید تا تغییر رنگ‌ها با هم هماهنگ شوند. برای ایجاد منظره‌ای یک‌پارچه، از رنگ دیوارها در پارچه‌ی مبل، پرده و یا دیگر اجزای دکوراسیون هم استفاده کنید.

۲ دیدگاه

  1. میلاد سلمان زاده

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۰۷ ب٫ظ

    عالی ممنون

    پاسخ

  2. دانشی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۴۷ ق٫ظ

    رنگ سفید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…