عادتی رایج اما خطرناک

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خوردن قند برای سلامتی مضر است؛ اما اینکه یک شیرینی دیگر را جایگزین آن کنیم خالی از اشکال نیست.
نوشیدن چای با خرما

نوشیدن چای با یک شیرین‌کننده، از جمله قند بین ما ایرانیان بسیار رایج است. بسیاری بر این باورند که  برای جلوگیری از مضرات قند بهتر است نوشیدن چای با خرما را انتخاب کنند.

به گزارش مجله پیام دلتا؛ برخی افراد می‌گویند ما به جای این قندها، قند طبیعی مصرف می‌کنیم و نوشیدن چای با خرما را انتخاب کرده‌ایم یا مثلاً با چایمان توت خشک، کشمش و موادی از این قبیل می‌خوریم تا قند خونمان بالا نرود و بعد هم می‌بینیم که با یک فنجان چای ۲۰ عدد توت خشک یا میوه‌های مشابه می‌خورند.

در جواب این افراد باید گفت که اتفاقاً قندی که در قندان دارید، قند مصنوعی نیست و قند طبیعی است که از نیشکر و چغندر گرفته شده است.

از طرفی قندی که در میوه‌هایی مانند کشمش،‌ توت خشک، خرما و…وجود دارد، قند آزاد است. یعنی به راحتی جذب بدن می‌شود و میزان کالری آن مانند سایر قندهااست یعنی به ازای هر یک گرم، مصرف آن‌ها ۴ کیلوکالری انرژی به بدن می‌رسد و مصرف زیاد این خوراکی‌ها مانند مصرف زیاد قندهای معمولی عوارضی دارد.

نوشیدن چای با خرما

هر یک حبه قند حدود ۳ گرم وزن دارد. با این فرض که هر یک گرم قند ۴ کیلوکالری انرژی تولید کند، انرژی دریافتی بدن با خوردن یک حبه قند معمولی ۱۲ کیلوکالری است. در حالی که بیشتر افرادی که چایشان را با تعدادی خرما، کشمش، توت خشک و… می‌خورند، حدود ۶۰-۵۰ کیلوکالری انرژی دریافت می‌کنند.

قند خرما، توت و به طور کلی هرمواد قندی هنگامی که با آب جوش یاچای داغ تماس پیدا می کند بدن تمام شیرینی های این مواد را جذب کرده و انرژی موجود در آنها جذب بدن نمی شود.

گفتنی است چای و قهوه در تمام کشورهای دنیا نوشیدنی های بسیار رایجی هستند که افراد عادت دارند آنها را با مواد شیرین مصرف کنند اما این مواد قندی به سلامت دندان ها آسیب رسانده و سبب بالا رفتن قندخون و در نهایت دیابت می شود.

مصرف میوه های خشک در کنار چای بهترین گزینه به جای قند، خرما و توت نیست؛ هرچند که پزشکان بر این باورند مصرف میوه های خشک انرژی مورد نیاز بدن را فراهم کرده و برای سلامتی ضرری ندارند.

۴ دیدگاه

  1. میلاد سلمان زاده

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۰۵ ب٫ظ

    مفید و عالی بود

    پاسخ

  2. پویا

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۳۶ ب٫ظ

    جالب بود نمیدونستم.

    پاسخ

  3. روزبهاني

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۴۸ ب٫ظ

    مطلب خوب بود

    پاسخ

  4. علی فرجی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۴۸ ب٫ظ

    چالب بود نمیدونستم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…