یک خواب خوشمزه و دلچسب

۲
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بی‌خوابی بیماری شایعی است که متاسفانه تمام جنبه‌های زندگی و حتی سلامتی را به خطر می‌اندازد.
nooshidani khab avar 7 یک خواب خوشمزه و دلچسب

شما هم از آن دسته افرادی هستید که قبل از رفتن به رختخواب یک لیوان شیر گرم می‌نوشید تا سریع‌تر به خواب بروید و صبح بتوانید سرحال و شاداب از خواب بیدار شوید؟ بد نیست بدانید این افسانه قدیمی بین‌المللی که یک لیوان شیر گرم، خواب شبانه را شیرین‌تر می‌کند ظاهراً پشتوانه علمی ندارد و شیر یک نوشیدنی خواب آور نیست.

اما خبر خوش اینکه، شما می‌توانید با استفاده از شیر چند نوشیدنی خواب آور خوشمزه تهیه کنید.

نوشیدنی خواب‌آور شیر طلایی

 

نوشیدنی خواب آور

به گزارش مجله پیام دلتا؛ طی سال‌های اخیر نوشیدنی «شیر طلایی» به‌عنوان یک ترکیب مقوی، خواب‌آور و ضد‌التهاب حسابی جای خود را میان نوشیدنی‌های محبوب در سرتاسر دنیا باز کرده است. خواص اعجاب‌انگیز این نوشیدنی مقوی به علت «زردچوبه‌‌» است که به آن اضافه می‌شود.

زردچوبه ماده‌ای خواب‌آور، آرام‌بخش و ضد‌افسردگی است و به همین دلیل برای افرادی که از اختلال خواب رنج می‌برند می‌تواند بسیار مفید باشد.

مواد لازم برای دو نفر

  • ۲ لیوان شیر به انتخاب شما (شیر‌نارگیل، شیر کامل، شیر بادام و …)
  • یک و نیم قاشق چای‌خوری زردچوبه
  • نصف قاشق چای‌خوری دارچین
  • چند تکه کوچک زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل به مقدار دلخواه
  • یک قاشق چای‌خوری عسل یا شیره افرا

طرز تهیه

شیر گرم، زردچوبه، زنجبیل، دارچین و عسل یا شیره افرا را در یک شیرجوش کوچک بریزید و روی گاز با شعله ملایم آن‌قدر هم بزنید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند. این مقدار نوشیدنی برای دو نفر کافی است.

نوشیدنی خواب آور شیر و چای سبز

نوشیدنی خواب آور

طبق تحقیقات صورت گرفته، نوشیدن چای سبز قبل از خواب به رغم خواص مفیدی که دارد به دلیل کافئین موجود در چای سبز که سبب بی‌خوابی می‌شود معمولاً محل بحث‌وجدل است. بااین‌همه به نظر می‌رسد به سبب میزان کم کافئین موجود در یک لیوان چای سبز، اگر با شیر مخلوط شود چندان هم خواب را از سر نمی‌پراند.

اسیدآمینه‌های موجود در چای سبز سبب افزایش ترشح هورمون‌های خواب می‌شوند.

طرز تهیه

برای تهیه این نوشیدنی سبز خواب‌آور با شیر و چای سبز که فقط شش دقیقه وقت شما را می‌گیرد کافی است مقدار چای سبز دم کنید و برای طعم بهتر ،آن را با شیر‌‌نارگیل یا شیر بادام مخلوط کنید تا با نوشیدن یک فنجان  چای سبز خوابی عمیق را تجربه کنید.

نوشیدنی خواب آور شیر توت‌فرنگی

نوشیدنی خواب آور

شیر توت‌فرنگی یک نوشیدنی بسیار خوش‌طعم و خواب‌آور برای کودکان و بزرگسالان است که کمتر کسی است که از طعم هیجان‌انگیز آن لذت نبرد. مخلوط شیر و توت‌فرنگی ترکیبی سرشار از آنتی‌اکسیدان، پتاسیم و ویتامین‌های موردنیاز برای بدن است که عمدتاً در توت‌فرنگی وجود دارند.

مواد لازم

  • چهار قاشق غذاخوری توت‌فرنگی له‌شده یا پوره شده
  • دو فنجان توت‌فرنگی خردشده
  • دو قاشق غذاخوری عسل
  • یک قاشق چای‌خوری سر‌پر پودر وانیل
  • نمک به مقدار خیلی کم
  • یک و نیم لیتر شیر (هر نوع شیری که شما می‌پسندید)
  • یک قاشق غذاخوری توت‌فرنگی خردشده برای تزیین

طرز تهیه

 برای تهیه پوره توت‌فرنگی، توت‌فرنگی، عسل، وانیل و نمک را در مخلوط‌کن بریزید و با سرعت بالا مخلوط کنید تا یک پوره نرم و لطیف به دست بیاورید. سپس چهار قاشق غذاخوری پوره توت‌فرنگی و یک قاشق غذاخوری توت‌فرنگی خردشده را در هر لیوان بریزید. بعد شیر گرم یا سرد را اضافه کنید، هم بزنید و میل کنید.

نوشیدنی خواب آور شیر و گیلاس

نوشیدنی خواب آور

«گیلاس» از آن‌دسته میوه‌هایی است که سرشار از اسید‌آمینه «ملاتونین» است. شاید به همین دلیل است که تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن یک لیوان آب گیلاس قبل از خواب کیفیت خواب بزرگسالان مبتلابه بی‌خوابی را به نحو مطلوبی بهبود می‌بخشد.

طرز تهیه

 برای این‌که خوابی راحت داشته باشید و دردهای عضلانی را تسکین دهید بهتر است قبل از خواب یک لیوان نوشیدنی متشکل از آب گیلاس، شیر بادام، گلبرگ محمدی خشک‌شده و مقداری گیاه خشک‌شده جین‌سینگ بنوشید.

نوشیدنی خواب‌آور شیر‌موز

نوشیدنی خواب آور

«موز» یکی از بهترین خوراکی‌ها برای آرامش ماهیچه‌های منقبض است. منیزیم و پتاسیم موجود در موز تأثیر مثبتی بر بهبود روند بی‌خوابی و بهبود کیفیت خواب دارند. همچنین منیزیم موجود در موز به آرامش ماهیچه‌ها کمک می‌کند و پتاسیم موجود در این میوه در درمان سندرم پاهای بی‌‌قرار، مؤثر است.

طرز تهیه

برای تهیه این نوشیدنی خواب‌آور در درمان بی‌خوابی باید پوره موز، شیر تازه و مقداری عسل را با هم مخلوط و قبل از خواب میل کنید.

۲ دیدگاه

  1. میلاد سلمان زاده

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۱۹ ب٫ظ

    ممنون بسیار ارزنده

    پاسخ

  2. متین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۰۸ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…