قهوه ای که قهوه ای نیست!

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همانطور که می‌دانید، قهوه انواع مختلفی دارد که هر کدام خواص متفاوتی دارند.
خواص قهوه سبز

قهوه سبز همان قهوه کال و بو نداده است که به دلیل حرارت ندادن، میزان کافئین و بخصوص پولیفنول ها، اسید کلروژنیک، کافئیک و کینیک آن بیشتر از قهوه بو‌ داده است. در نتیجه خواص قهوه سبز از قهوه معمولی بیشتر است.

به گزارش مجله پیام دلتا؛ به نظر می‌رسد این پولیفنول‌های موجود در قهوه سبز هستند که تاثیری مثبت بر سلامت انسان و لاغری دارند.

خواص قهوه سبز

کاهش وزن و لاغری

خواص قهوه سبز

قهوه سبز سرشاراز اسید کلروژنیک و پولیفنول است. به اعتقاد برخی پزشکان اسید کلروژنیک خواص آنتی‌اکسیدانی دارد و به همین دلیل به کاهش فشار‌خون و کاهش وزن کمک می‌کند. در حقیقت قهوه سبز با افزایش عملکرد سوخت و ساز بدن و متابولیسم سبب کاهش وزن و لاغری می‌شود.

با این‌همه در مورد خواص لاغری هیچ ماده غذایی نمی‌توان اغراق کرد. یکی از خواص قهوه سبز این است که تا حدی باعث کاهش اشتها می‌شود. علاوه بر این قهوه به‌دلیل دارا بودن کافئین، می‌تواند تا حدی متابولیسم بدن را افزایش دهد. همین افزایش متابولیسم، چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، واقعیت این است که یکی از خواص درمانی قهوه سبز این است که  روی کاهش وزن تاثیر دارد اما این خاصیت زمانی است که قهوه به‌طور منطقی و با رعایت اصول صحیح تغذیه و ورزش مصرف شود.

کاهش فشار و قند خون

آنتی‌اکسیدان‌ های موجود در قهوه سبز به کاهش فشارخون کمک می‌کنند. از سوی دیگر تأثیر قهوه در کنترل قند خون به دلیل پولیفنول‌ها و اسید کلروژنیک موجود در آن است. این ترکیبات روی هورمون‌های ترشح شده از لوله گوارش تأثیر گذاشته و جذب گلوکز (قند) را کاهش می‌دهند. البته نوشیدن این قهوه به تنهایی نه سبب کاهش فشار خون و نه پایین آوردن قند خون می‌شود. رعایت یک رژیم غذایی اصولی و سالم در کنار نوشیدن روزانه ۲ فنجان قهوه سبز به کاهش فشار و قند خون کمک می‌کند.

پیشگیری از آلزایمر

خواص قهوه سبز

پلیفنول‌های موجود در قهوه سبز مانع تشکیل پلاک «آمیلوتید» می‌شود که عامل اصلی ابتلا به بیماری آلزایمر یا همان زوال عقل است. از سوی دیگر کافئین موجود در قهوه احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد. اگر در طول روز ۲ فنجان قهوه سبز یا قهوه معمولی مصرف کنید ۶۵ درصد کمتر از کسانی که اصلا قهوه میل نمی‌کنند خطر ابتلا به آلزایمر شما را تهدید می‌کند.

کاهش احتمال ابتلا به کبد چرب

تاثیر عملکرد خواص درمانی قهوه سبز در احتمال پیشگیری از چرب شدن کبد در انسان هنوز ثابت نشده است. اما طبق تحقیقاتی که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده است اسید کلروژنیک موجود در قهوه از کبد در برابر مضرات رژیم‌های غذایی نامناسب محافظت می‌کند. علاوه بر این کافستول و کاوئول موجود در این قهوه باعث تحریک آنزیم‌های سم‌زدای کبد و محافظت از آن می‌شوند.

سرحال‌ و هوشیار شوید

همانطور که کافئین موجود در قهوه معمولی خستگی را از بین برده و سطح هوشیاری را بالا می‌برد. یکی دیگر از خواص قهوه سبز این است که به دلیل ۲ تا چهار برابر کافئین موجود در آن بیش از پیش بر بدن تاثیر گذار است و در ضمن میزان هوشیاری را بالا برده و باعث افزایش تمرکز می‌شود.

تذکر

در مصرف قهوه سبز تعادل را رعایت کنید. مصرف بیش از دو فنجان قهوه سبز در طول روز برای بدن مضر است.

مصرف قهوه برای این افراد مضر است:

ghahveye sabz 3 قهوه ای که قهوه ای نیست!

  • زنان باردار و شیرده
  • افراد مبتلا به بیماری‌های انعقاد خون
  • برای بهره‌گیری از خواص درمانی قهوه سبز آن انوارا با فاصله حداقل ۲ ساعت از مصرف مکمل‌های حاوی روی و آهن مصرف کنید زیرا از جذب روی و آهن جلوگیری می‌کند.
  • قهوه سبز را همراه داروهای ضد دیابت مصرف نکنید زیرا کلروژنیک اسید موجود در آن اثر این داروها را تشدید می‌کند.

در مجموع برخی عوارض قهوه سبز در صورت رعایت نکردن میزان صحیح مصرف و نیز در افرادی که برای میل کردن آن محدودیت دارند عبارتند از:

  • بی‌خوابی
  • سردرد
  • اضطراب و بی‌قراری
  • سندروم روده تحریک‌پذیر
  • اسهال
  • استفراغ
  • تهوع
  • افزایش سطح کلسترول خون به دلیل وجود کافئین تصفیه نشده در قهوه
  • شکستگی استخوان

۴ دیدگاه

  1. میلاد سلمان زاده

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۳۶ ب٫ظ

    ارزنده و عالی

    پاسخ

  2. هوشمند

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۷:۲۱ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  3. روزبهاني

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۶ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  4. سیامک مودت

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۴ ق٫ظ

    تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…