رپورتاژ آگهی

آیا پرینت بلیط هواپیما برای فرودگاه لازم است؟

۴
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بلیط هواپیما خریده اید؟ اگر بلیط را فراموش کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا پرواز خود را از دست می دهید؟
بلیط هواپیما

خرید اینترنتی به بخشی جدانشدنی از زندگی اکثر ما تبدیل شده است. خیلی از ما سعی می‌کنیم برای خرید کمتر از خانه خارج شویم و روند خرید را به صورت آنلاین دنبال کنیم. از خرید کیف و کفش و لباس گرفته تا خرید بلیط هواپیما. مزایای خرید اینترنتی به حدی زیاد است که نمی‌توانیم در این نوشته به آن‌ها برسیم. قابلیت مقایسه کردن قیمت شرکت‌های مختلف و انتخاب ارزان‌ترین آن‌ها، سادگی و سهولت خرید اینترنتی، کمک به حفظ محیط زیست و مواردی مشابه از مزایای خرید آنلاین است. اما شاید یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها صرفه‌جویی در زمان و جلوگیری از موکول کردن کارها به لحظه آخر باشد. با اینکه خرید آنلاین استرس‌های لحظه‌ آخری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، اما نمی‌تواند به صفر برساند. شرایط زیر را در نظر بگیرید.

 

لحظات آخری است که در خانه هستید و می‌خواهید از خانه به سمت فرودگاه حرکت کنید. تعداد وسیله‌هایی که باید در آخرین لحظات چک کنید بیش از حد زیاد است. باید چمدان‌تان را بررسی کنید. شرایط خانه را چک کنید، گاز، برق، شیر آب و… باید ببینید موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، دوربین، مموری دوربین و شارژر وسایل برقی‌تان را برداشته‌اید. فراموش کردن هرکدام از وسایلی که گفته شد می‌تواند بسیار مشکل‌زا باشد. مخصوصا اگر قرار باشد به مسافرتی طولانی بروید. با توجه به زیاد بودن این‌ها، احتمال اینکه فراموش کنید مدارکتان را بردارید زیاد است. مدارکی مثل شناسنامه، کارت ملی، دفترچه‌ی بیمه و اگر مسافرت خارجی می‌روید پاسپورت.

 

وقتی بلیط هواپیما را به صورت آنلاین خریداری می‌کنید، یک ایمیل و یک پیامک حاوی اطلاعات بلیط برای شما ارسال می‌شود. احتمال اینکه موبایل‌تان را فراموش کنید کم است. پس اگر بتوانید با نشان دادن عکس بلیط عازم سفر شوید، خیالتان از فراموش کردن بلیط راحت است. سوال مهمی که مطرح می‌شود این است: آیا پرینت بلیط هواپیما برای فرودگاه لازم است؟ اگر بلیط را فراموش کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

خرید بلیط هواپیما علی بابا

جواب سوال:

جواب این سوال کمی پیچیده‌ست. در شرایط عادی نیازی نیست بلیط کاغذی را همراه خود داشته باشید. در فرودگاه کافی است عکس بلیط را نشان دهید تا کارهای پرواز شما انجام شود. به این ترتیب بدون آسیب زدن به محیط زیست و اصراف در کاغذ و جوهر، به مسافرت رفته‌اید. هرچه باشد یکی از مهم‌ترین نتیجه‌های اینترنتی شدن فرایند خرید حفظ محیط زیست است.

 

پیچیدگی کار کجاست؟

پیچیدگی در زمانی است که پروازتان تاخیر یا تعجیل طولانی داشته باشد و بخواهید هزینه‌ آن را استرداد کنید. در این شرایط چاره‌ای جز همراه داشتن بلیط کاغذی ندارید. زیرا باید این بلیط را در فرودگاه مهر کنید. بعد از اینکه مهر روی بلیط ثبت شد، درخواست استرداد را همراه بلیط به پشتیبانی جایی که از آن بلیط را تهیه کردید ارسال می‌کنید و فرایند استرداد آغاز می‌شود.

 

حالت دیگری که نیاز دارید بلیط هواپیما را به صورت کاغذی همراه داشته باشید وقتی است که پروازتان چارتر باشد. ابتدا به تعریف پرواز چارتر بپردازیم. پرواز چارتر برخلاف نوع عادی پروازها (که اصطلاحا پروازهای سیستمی نامیده می‌شوند) به این صورت است که یک آژانس یا دفتر خدمات مسافرتی تمام صندلی‌های یک پرواز را اجاره می‌کند. البته چارتر کردن محدود به آژانس‌ها و دفتر خدمات نیست. بلکه سازمان‌ها، ارگان‌ها، تیم‌های ورزشی و هر نهادی می‌تواند پرواز را چارتر کند. با توجه به اینکه روند خرید و فروش بلیط این پروازها کاملا متفاوت با پروازهای عادی است، همراه داشتن بلیط کاغذی برای سفرتان ضروری می‌باشد. اشاره کردن به این نکته خالی از لطف نیست که مزیت پروازهای چارتری در این است که اکثرا بلیط‌های این پروازها قیمت بسیار مناسب‌تری دارند.

 

اکثر ما استرس‌های لحظه‌ آخر قبل از شروع سفر را چشیده‌ایم. استرس فراموش نکردن وسایل مورد نیاز در طول سفر و چک کردن شرایط خانه و قفل‌ها و از همه مهم‌تر، فراموش نکردن مدارک و مخصوصا بلیط. همچنین همه‌ ما نگران زمینی که روی آن زندگی می‌کنیم هستیم و می‌خواهیم به هر شیوه‌ای که از دستمان برمی‌آید از آلوده کردن و آسیب زدن به آن جلوگیری کنیم. در چنین شرایطی بدیهی است که دنبال راهی باشیم که از چاپ بلیط و همراه داشتن بلیط کاغذی فراری باشیم. در این نوشته سعی کردیم به طور خلاصه توضیح دهیم که آیا لازم است بلیط را به صورت فیزیکی همراه داشته باشیم. جواب به صورت خلاصه این است:

 

اگر از پرواز سیستمی استفاده می‌کنید و پروازتان تأخیر یا تعجیل زیاد نداشته باشد، نیازی به همراه داشتن بلیط چاپی ندارید. اما اگر زمان پروازتان بدون اطلاع تغییر کرد، برای پس گرفتن پول باید بلیط همراهتان باشد. اگر هم پروازی که قرار است با آن سفر کنید چارتر است، باید بلیط چاپی را همراه خود داشته باشید.

۴ دیدگاه

  1. سارا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

    مقاله جذابی بود
    ممنون از شما

    پاسخ

  2. برزین

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۲ ق٫ظ

    مفید

    پاسخ

  3. امینی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۷:۳۸ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  4. علی بابا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۱۰ ب٫ظ

    مقاله جذابی بود
    ممنون از شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…