تزیین سقف اتاق کودک با ایده های خلاقانه

۳
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سقف اتاق تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون دارد.
تزیین سقف اتاق کودک

فانتزی و الهام‌بخش

تزیین سقف اتاق کودک

می‌توانید طرحی فانتزی و الهام‌بخش را به کار ببرید و از رنگ‌هایی مانند بنفش، قرمز و صورتی برای برجسته‌سازی ابرها استفاده کنید. همچنین اگر یک‌سری چراغ به صورت نقاط روشن در سقف به کار ببرید، منظره‌ای شبیه به درخشیدن خورشید در آسمان خواهید داشت. این کار می‌تواند به سقف‌های کاذب زیرشیروانی جلوهٔ زیبایی بدهد.

استفاده از پارچه‌های شاد

تزیین سقف اتاق کودک

با استفاده از طراحی پارچه روی سقف می‌توانید منظره‌ای ساده و دل‌پذیر به اتاق بدهید. برای این کار از پارچه‌ای شاد با طرح‌های زیبا مثل طرح ستاره یا دایره‌های رنگی استفاده کنید. با توجه به نوع نورپردازی که در اتاق کودک به کار می‌برید، این ایده می‌تواند بسیار زیبا و جذاب باشد.

استفاده از شابلون برای تزیین سقف اتاق کودک

تزیین سقف اتاق کودک

اگر در نقاشی مهارت ندارید، از شابلون استفاده کنید. این‌کار روشی ساده برای جلوه دادن به سقف است. الگوهایی ظریف را به اتاق اضافه کنید و بافت‌ها و طرح‌های هنری در آن ایجاد کنید.

سقف سیاه با ماه و ستاره

تزیین سقف اتاق کودک

سقف را با رنگ مشکی رنگ‌آمیزی کنید. این کار کمک می‌کند تا اتاق حالت ساده و راحت‌تری داشته باشد. سپس می‌توانید ستاره‌ها یا عکس‌های کوچکی را برای تزیین سقف اتاق کودک بچسبانید. درهرصورت این روشی مناسب برای شخصی‌سازی دکوراسیون است که حتی می‌توانید برای اتاق خواب اصلی خودتان از آن استفاده کنید.

سقفی با هارمونی وسایل اتاق

تزیین سقف اتاق کودک

در بعضی‌مواقع لازم است تا بخش بزرگی از اتاق را به یک رنگ اختصاص دهید تا احساس کنید یک طراحی بی‌نقص دارید. می‌توان برای ایجاد هارمونی و هماهنگی در اتاق، برای ترکیب و هماهنگی بین سایر رنگ‌هایی که در اتاق به کار رفته است یا برای خلق ساده‌ٔ یک نقطه کانونی در اتاق، سقف را رنگ کرد.

سقف و دیوارهای بدون مرز

تزیین سقف اتاق کودک

یکی از جذابیت‌هایی که در نقاشی‌های دیواری وجود دارد این است که می‌توانید بین دیوار و سقف ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب مرز بین سقف و دیوار ناپدید می‌شود و فضایی گرم و دلنشین به اتاق می‌دهد. همچنین با این کار سقف بلندتر به نظر می‌رسد.

طرح‌های نواری و راه‌راه

تزیین سقف اتاق کودک

طرح‌های نواری و راه‌راه هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند. می‌توانید با استفاده از طرح‌های راه‌راه کمی پویایی به اتاق کودک اضافه کنید. برای این‌که اتاق حالت متوازن‌تری داشته باشد، از این طرح‌ها در طول سقف (نه عرض آن) استفاده کنید. در این حالت دیوارها باید ساده و تک‌رنگ باشند تا با سقف یکی نشوند.

استفاده از طرح‌های هندسی

تزیین سقف اتاق کودک

استفاده از طرح‌های هندسی می‌تواند سقف را برجسته نشان دهد. از دو یا چند رنگ برای رنگ‌‌آمیزی این طرح‌‌ها استفاده کنید تا طراوت و جنب‌وجوش بیشتری به اتاق داده شود و توجه کنید که سایر بخش‌های اتاق هم بر طبق آن تزیین شود. همچنین می‌توانید از رنگ‌های متضاد یا ترکیب دو یا چند رنگ خیره‌کننده برای رنگ‌آمیزی سقف استفاده کنید.

تابش خورشید در سقف

تزیین سقف اتاق کودک

می‌توانید سقف اتاق را به گونه‌ای تزیین کنید که لامپ در مرکز اتاق قرار داشته باشد و در اطراف آن الگویی شبیه به تابش نور خورشید رسم کنید. البته در نظر داشته باشید که الگوی نوارها باید یک اندازه و دقیق رسم و رنگ‌آمیزی شود.

گرمای زرد و نارنجی

تزیین سقف اتاق کودک

زمانی‌که سقف را با رنگ زرد رنگ‌آمیزی می‌کنید، می‌توانید به اتاق‌خواب، ظاهری گرم و پرجنب‌و‌جوش بدهید. برای ایجاد منظره‌ای متنوع و البته دلچسب می‌توانید از رنگ نارنجی پررنگ در اتاق استفاده کنید.

طرح‌های متقارن

تزیین سقف اتاق کودک

طرحی متقارن برای اتاق انتخاب کنید. به‌عنوان مثال اگر برای سقف از آبی استفاده کردید، برای کف زمین یا فرش هم از همین رنگ استفاده کنید. یا اگر از طرح و الگوی خاصی در سقف استفاده کردید، سعی کنید که برای کف زمین هم از طرح و نقش استفاده کنید. نیازی نیست که این طرح‌ها حتما به هم شبیه باشند.

طراحی ظریف و دخترانه

تزیین سقف اتاق کودک

این تصویر نمونه‌ای از یک مدل سقف خاص و مناسب اتاق کودک است. در این مدل از طرح گل استفاده شده که در هر گلبرگ آن چراغ‌های نوری به کار رفته است و مرکز گل هم با نور مناسب به‌خوبی روشن شده است. در‌واقع در این تصویر طراحی ظریف و البته چشمگیری می‌بینید.

سقف چند رنگ

تزیین سقف اتاق کودک

برای مشخص و محدود کردن مناطق خاصی از اتاق، از رنگ برای سقف استفاده کنید. همچنین می‌توانید با طرح‌ها بازی کنید و طراحی‌های منحصربه‌فرد خودتان را برای سقف به کار ببرید.

سقفی با طرح زمین فوتبال

تزیین سقف اتاق کودک

می‌توانید برای ایجاد خلاقیت در تزیین سقف اتاق کودک از جلوه‌های بصری استفاده کنید. به‌عنوان مثال برای سقف از طرحی شبیه به زمین فوتبال استفاده کنید و از آینه دیواری برای افزایش دید بهره بگیرید.

ایده گرفتن از دیوارها برای تزیین سقف اتاق کودک

تزیین سقف اتاق کودک

جزئیاتی اتاق را بیابید و اگر دوست داشتید در طراحی سقف از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال از نقاط رنگی که شبیه به ساعت دیواری است، برای سقف استفاده کنید.

۳ دیدگاه

  1. ملکی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۳۷ ب٫ظ

    واقعا خیلی انگیزه ایجاد میشود

    پاسخ

  2. فرهاد کرمی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۹ ق٫ظ

  3. روزبهاني

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

    خیلی جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…