دکوراسیون

رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی رستوران

۲
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رنگ خاکستری اشتها را کم می‌کند؛ بنابراین از آن نباید در اتاق غذاخوری، آشپزخانه و یا رستوران‌ها استفاده کرد.
دکوراسیون داخلی رستوران

از نظر علم روانشناسی رنگ‌ها می‌توانند احساسات و تجربه‌های متفاوتی را در ما ایجاد کنند، مثلا رنگ آبی سبب ایجاد آرامش و قرمز سبب ایجاد گرما و حرارت و حتی در برخی افراد باعث ایجاد استرس می‌شود. اما جالب است بدانید که توجه به کیفیت رنگ‌ها و میزان تاثیر گذاری آن‌ها در طراحی رستوران‌ها، مراکز تجاری و عمومی نیز بسیار حائز اهمیت است. در این گزارش به بررسی رنگ‌های  قابل استفاده در رستوران‌ها و تاثیرات آن‌ها خواهیم پرداخت.

رنگ‌های مورد استفاده در طراحی داخلی رستوران‌ها و فست فودها تاثیر مستقیمی روی مشتری‌ها و اشتهای آن‌ها دارند. رنگ های دکوراسیون داخلی رستوران شما می‌توانند مشتری‌های‌تان را خوشحال و اشتهای آن‌ها را زیاد کنند، حتی این انتخاب هوشمندانه امکان بازگشت مجدد آن‌ها به رستوران شما را افزایش خواهد داد.

روانشناسی رنگ برای دکوراسیون داخلی رستوران

رنگ‌ها تاثیر قدرتمندی در رفتار و حالات افراد دارند و از این رو، ابزاری مهم برای شکل دادن به احساسات مشتریان در فضای رستوران است. در ادامه، شرحی مختصر از تاثیر برترین رنگ‌ها بایر دکوراسیون داخلی رستوران با شما در میان گذاشته می‌شود تا مسیرتان برای انتخاب رنگ، هموارتر شود.

قرمز

رنگ قرمز، ضربان قلب را زیاد می‌کند و قادر است اشتهای فرد را افزایش دهد. این رنگ سبب می‌شود افراد سریع تر غذا بخورند و در نتیجه، زودتر رستوران را ترک کنند. به همین خاطر، استفاده از رنگ قرمز برای رستوران های شلوغ، ایده ای فوق العاده است.

دکوراسیون داخلی رستوران

نارنجی

نارنجی، رنگی است که به مردم حس رضایت و شادی می‌دهد. این رنگ برای فست فودها خیلی مناسب است، زیرا سبب می‌شود مردم از خوردن غذاها احساس ناخوشایند پیدا نکنند.

دکوراسیون داخلی رستوران

زرد

رنگ زرد در طیف‌های روشن‌تر خود، تاثیری شبیه به تاثیر رنگ نارنجی دارد و باعث خشنود شدن مردم می‌شود. زرد، رنگی است پر جنب و جوش و هیجان انگیز و برای محیط های آرام، ایدئال است.

چیدمان رستوران

 

سبز

تونالیته رنگ‌های زمینی، از جمله رنگ سبز، خیلی آرامش بخش هستند. این رنگ‌ها باعث آرامش اعصاب می‌شوند و فضای رستوران را به محلی برای کسب آرامش تبدیل می‌کنند.

دکوراسیون داخلی

قهوه‌ای

قهوه‌ای یکی دیگر از رنگ‌های زمینی است که می‌تواند به افراد، حس آرامش و راحتی بدهد. این رنگ، حس حمایت در افراد ایجاد می‌کند و این عامل خوبی برای جذب مشتری است، زیرا مشتریان وفادار شما را بیشتر خواهد کرد.

دکوراسیون

سفید

رنگ سفید نیز سبب ایجاد آرامش در محیط رستوران می‌شود. خصوصیت فوق العاده‌ی رنگ سفید، این است که می‌تواند فضای رستوران را بزرگ‌تر جلوه دهد. از این رو، این رنگ برای رستوران های کوچک عالی است.

دکوراسیون رستوران

مشکی

مشکی را می‌توان در کنار رنگ‌های دیگر در طراحی داخلی رستوران به کار برد و ترکیبی جذاب و متفاوت خلق کرد. البته نباید فراموش کرد که استفاده بیش از حد از رنگ مشکی سبب تاریک و دلگیر شدن فضا می‌شود.

چیدمان رستوران

۵ طرح رنگی فوق العاده برای رستوران‌ها

حال که با تاثیر رنگ‌های محبوب در طراحی داخلی رستوران آشنا شدید، خوب است طرح رنگ‌های برتر را نیز بشناسید. این طرح رنگ ها به شرح زیر هستند:

۱.طرح رنگی روشن (عاجی، سفید، بژ، زرد روشن، خاکستری روشن)

طرح رنگی روشن برای فضاهای کوچک پیشنهاد می‌شود. این طرح رنگی می‌تواند فضا را بزرگ‌تر جلوه دهد. در ضمن، رنگ‌های روشن باعث ایجاد آرامش می‌شوند. البته، این طرح رنگی برای رستوران های شلوغ پیشنهاد نمی‌شود، زیرا باعث می‌شود افراد به خاطر آرامش ایجاد شده، غذای خود را دیرتر به پایان برسانند و دیرتر از محیط خارج شوند.

۲.طرح رنگی تیره (قرمز مایل به قهوه ای، قرمز سیر، ارغوانی، سبز تیره)

طرح رنگی تیره برای ایجاد فضایی صمیمی و رمانتیک عالی است. این طرح رنگی برای رستوران های خاص مناسب است. البته باید توجه کرد که استفاده بیش از حد از رنگ‌های تیره، سبب تاریک و دلگیر شدن فضا می‌شود.

۳.طرح رنگی گرم (زرد، نارنجی، طلایی، قرمز)

رنگ‌های گرم، معمولاً هیجان انگیز و جذاب هستند، اما امکان دارد پس از مدتی فضای رستوران را آزار دهنده نشان دهند. علت استفاده از این رنگ‌ها در اکثر رستوران‌ها، اغلب برای تقویت و تحریک اشتهای مشتریان است.

۴.طرح رنگی زمینی (سبز زیتونی، قهوه ای، زرشکی تیره، نارنجی تیره)

این طرح رنگی، بازتاب دهنده رنگ‌های طبیعت است. چنین رنگ هایی می‌توانند فضایی آرامش بخش ایجاد کنند. این طرح رنگی، اخیراً محبوبیت بسیاری به دست آورده است.

۵.طرح رنگی پاستلی (آبی روشن، صورتی روشن، زرد روشن، بنفس روشن)

 طرح رنگی پاستلی، یک طرح رنگی ملایم است که می‌تواند فضای رستوران شما را خاص و دوست داشتنی کند.

۲ دیدگاه

  1. ملکی

    ۳ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۵۳ ب٫ظ

    مفید و عالی

    پاسخ

  2. بزرگی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۷ ب٫ظ

    هر رنگی خاصیت های منحصر بفردی داره و خوب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…