ایده هایی ساده برای یک دکوراسیون مدرن و زیبا

۵
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
داشتن دکوراسیونی خاص و متفاوت که اتفاقاً مدرن و امروزی هم باشد، کار سختی نیست.
دکوراسیون مدرن و زیبا

آیا می‌خواهید خانه یا شاید یکی از اتاق‌هایتان را به سبک مُد روز درآورید؟ شما می‌توانید با الهام گرفتن از ایده‌های امروزی و پیاده‌سازی آن در معماری و دکوراسیون داخلی یک فضای مدرن و زیبا برای خانه‌تان ایجاد کنید.

ترکیب‌های نامتناسب

دکوراسیون مدرن و زیبا

به گزارش مجله پیام دلتا؛ خانه‌ی مدرن هم مانند ساکنانش، باید منحصربه‌فرد به‌نظر بیاید و حس خاصی را منتقل کند. این کار را بدون استفاده از ست‌های از پیش آماده‌شده‌ی مبلمان خیلی راحت‌تر می‌توان انجام داد. اگر می‌خواهید ظاهر دل‌پذیری در اتاق ایجاد کنید، می‌توانید به‌جای خرید یک‌ دست مبلمانِ ست، میز و صندلی‌ها را جداگانه تهیه و با هم ست کنید.

این ترکیب می‌تواند حس خاصی را منتقل کند، که البته لزوماً هم عجیب‌وغریب نیست. برای مثال، میز چوبی می‌تواند ترکیب زیبا و خاصی با یک نیمکت مشکیِ ایجاد کند. و احتمالاً شما تنها عضو فامیل خواهید بود که یک دکوراسیون مدرن و  زیبا در منزل دارد!

تیره و تاریک

دکوراسیون مدرن و زیبا

دکوراسیون مدرن و زیبا با کاربرد رنگ‌های سیر و تیره‌ وتاریک مخالفتی ندارد. چنین دکوراسیونی می‌تواند با سایه‌ها و بافت‌های ملایم‌تر هم همراه شود تا آن خشونت بصری ایجادشده را کاهش دهد. البته باید همین‌ طور باشد؛ واقعیت این است که رنگ‌های تیره متعلق به فضاهای روشن‌اند و در چنین فضاهایی جلوه‌ی بهتری دارند.

طرح‌های حیوانات

دکوراسیون مدرن و زیبا

خانه‌های مدرن پر از طرح‌های حیوانات در اندازه‌های بزرگ و کوچک هستند. یک بالش معمولی روی کاناپه یا تخت‌خواب می‌تواند پاسخ‌گوی سلیقه و سبک خاص شما باشد. اگر نه، می‌توانید از الگوهای طبیعی در مقیاس‌های بزرگ‌تر هم استفاده کنید؛ برای مثال پوشاندن پله‌های شناور با این طرح‌ها، درست مثل تصویر بالا. چنین پله‌هایی در ورودی خانه در دید هستند و تحسین همه را برمی‌انگیزند.

گیاهان گلدانی

دکوراسیون مدرن و زیبا

این ایده صرفا به فضاهای مدرن مربوط نمی‌شود. استفاده از گیاه کمی جلوه متفاوت به خطوط صاف و فضاهای خالی اضافه می‌کند. گیاهان گلدانی، از درختچه‌های پهن‌برگ بزرگ در گوشه‌ی اتاق گرفته تا تراریوم‌های کوچک، زاویه‌ها را تعدیل کرده و به خانه حس زندگی می‌دهند. با استفاده از گل‌های طبیعی هم شادابی و هم دکوراسیون مدرن و زیبا را به خانه خود دعوت کنید.

نورپردازی انتزاعی

دکوراسیون مدرن و زیبا

استفاده از رویکرد انتزاعی‌ برای روشن‌کردن فضای داخلی (و خارجی) خانه، به‌عنوان یک مفهوم طراحی، سال‌هاست که طرفداران زیادی دارد. فضای سفیدرنگ میان این روشنایی انتزاعی و شاخه‌ای، حسی واهی، لوکس و البته پیچیده به هر خانه‌ای می‌دهد.

نور طبیعی

دکوراسیون مدرن و زیبا

اگرچه پرده‌های سنگین زمانی نشانه‌ی توانگری و کمال صاحب‌خانه بودند، اما امروزه یکی از طراحی‌های لوکس در دکوراسیون مدرن و زیبا استفاده‌ی حجم فراوانی از نور طبیعی در فضاهای داخلی است. به حداقل رساندن چیزهایی که جلوی پنجره‌ها را می‌گیرند یا در صورت امکان حذف کامل آنها، یکی از ساده‌ترین ایده‌ها در دکوراسیون مدرن است که تقریبا در هر فضایی اجرایی است.

استفاده از وسایل فلزی

دکوراسیون مدرن و زیبا فضاهای داخلی خانه‌های امروزی پُر از فلزات مختلف یا ترکیبی از آنها هستند. فلز عنصر مهمی در دکوراسیون مدرن و زیبا است؛ از کوچک‌ترین صنایع فلزی ، تا فلزاتی در ابعاد بزرگ‌تر مثل چهارچوب مبلمان.

جزئیات خاص

جزئیات خاص در دکوراسیون مدرن و زیبا

شاید این ایده‌ در مفهوم کمی انتزاعی‌ باشد، اما در اجرا ملموس‌تر است؛ و آن استفاده از جزئیات خاص در دکوراسیون است. از مثلا عروسک کانگوروی غول‌پیکری که گوشه‌ی اتاق نشیمن ایستاده، تا نیمکتی که چند بالش روی آن هستند که در کنار هم طرح یک ببر را تشکیل می‌دهند، ایده‌های زیادی هستند که می‌توانیم از آنها حس سرخوشی بگیریم و البته شیک هم هستند.

رنگ‌های گرم

رنگ‌های گرم در دکوراسیون مدرن و زیبا

چیزی در سبک‌ زندگی مدرن هست که ما را مشتاق و متمایل به استفاده از رنگ‌های گرم‌تر در خانه‌هایمان می‌کند. رنگ سفید در عکس‌ها زیباست، اما واقعیت این است که در بسیاری از خانه‌ها، به خاطر معماریِ آن خانه یا سبک‌ زندگی آدم‌هایش، چهره‌ی باورپذیری به خود نمی‌گیرد. وقتی پای زندگی واقعی به میان می‌آید، خیلی‌ها به استفاده از رنگ‌های نرم و گرم متمایل هستند؛ مثل طیف رنگ‌های قهوه‌ای و سبز.

کاشی‌های طرح‌دار

کاشی‌های طرح‌دار در دکوراسیون مدرن و زیبا

کاشی‌های کارشده در سطوح گرفته تا دیوارها و سقف‌ها، و از اتاق‌های نشیمن گرفته تا ورودی‌ها و حمام‌ها، یکی از تأثیرگذارترین ایده‌های دکوراسیون مدرن برای زیباترکردنِ دکور خانه هستند. کاشی‌های طرح‌دار شیشه‌ای، مثل اینهایی که در تصویر بالا می‌بینید، چه روی دیوار باشند و چه کف اتاق، درهرصورت جلوه‌ی شیکی به فضای خانه می‌دهند.

بازگشت به طیف قهوه‌ای

بازگشت به طیف قهوه‌ای در دکوراسیون مدرن و زیبا

خاکستری همچنان رنگ خنثیِ محبوبی برای دکوراتورهای معاصر است، اما طیف رنگ قهوه‌ای همچنان در دکوراسیون مدرن پرطرفدار است. طبیعت آرامش‌بخش، صبور و باثبات رنگ قهوه‌ای، دوباره آن را به رنگ خنثی فوق‌العاده‌ای برای استفاده در خانه، به‌ویژه دکوراسیون مدرن تبدیل کرده است. با این حال بهتر است طیف‌های قهوه‌ای و خاکستری را با هم مخلوط کنید تا فضای شیکی داشته باشید.

عدم‌تقارن

عدم‌تقارن در دکوراسیون مدرن و زیبا

دنیای طراحی مدرن پر از نمونه‌های عدم‌تقارن است. البته رعایت تعادل شرط مهم در عدم‌تقارن است. بنابراین اگر آینه را درست بالای بخشی از مبلمان، مثل میز یا کاناپه یا قفسه‌ی کتاب هم قرار ندهیم، جالب به‌نظر می‌رسد. البته رعایت تعادل با شیء دیگری که وزن بصری غیرمشابه اما یکسانی با آن دارد، ضروری است.

انفجار رنگ‌ها

انفجار رنگ در دکوراسیون مدرن و زیبا

طراحی مدرن اغلب از وجود یک تک‌رنگ در فضایی خنثی بهره می‌برد؛ فرقی هم ندارد چه رنگی باشد، به‌شرط آنکه با فضای اتاق سازگار باشد و چشم و قلب‌تان را شاد کند. این شیوه بدون آنکه تعادل حس‌های موجود را به‌هم بزند، انرژی و هیجان می‌دهد.

۵ دیدگاه

  1. burdur escort

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۴۳ ب٫ظ

  2. fleck 5600 water softener prices

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۱۸ ق٫ظ

    Nice post. I was checking continuously this blog and I am impressed!

    Very helpful info particularly the last part 🙂 I care for such information much.
    I was looking for this particular info for a very long
    time. Thank you and good luck.

    پاسخ

  3. بزرگی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

    زیبا و مفید

    پاسخ

  4. صلابت

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…