دانستنی‌ های سفر

۱۵ ترفند عالی برای سفری لذت بخش‌تر

۳
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با دانستن تکنیک‌‎های سفر، بیشتر خوش بگذرانید.
سفر

کار نیکو کردن از پر کردن است. این مثل یعنی کسی که تجربه تکرار مداوم چیزی را دارد، می‌تواند آن را به نیکوترین شکل ممکن انجام دهد. سفر کردن هم همین طور است. وقتی زیاد سفر بروید، تکنیک‌ها و ترفندهایی یاد می‌‎گیرید که کمک می‌کند بیشتر لذت ببرید و خوش بگذرد. در اینجا ۱۵ تکنیک را که حاصل تجربه عاشقان سفر در طول سالیان دراز است، برای شما آماده کرده‌ایم. این تکنیک‌‌ها به شما کمک می‌کند تجربیات عالی‌تری از سفر داشته باشید.

سفر

۱- مریم گلی از شما در برابر حملات پشه ها محافظت می کند

این پیشنهاد به ویژه برای افرادی که در دشت ها و مناطق جنگلی و کوهستانی به پیاده روی و حتی کوهنوردی می پردازند بسیار کاربردی خواهد بود. برای اینکه از هجوم پشه ها و گزیده شدن توسط آن ها خلاص شوید، کافی است یک دسته برگ مریم گلی را درون آتش بیندازید تا برای مدتی طولانی از دست این حشرات آزاردهنده در اطراف خود راحت شوید.

۲- استفاده از ظرف لنز چشمی به عنوان قوطی نگهدارنده کرم

ظرف های لنز را از هر داروخانه ای می توانید با قیمتی ارزان تهیه کنید. از آن جا که این محفظه جای بسیار کمی اشغال می کند، اما فضای داخلی خوبی دارد، می توانید کرم مصرفی خود برای چند وعده را در آن ریخته و همیشه در کیف خود همراه داشته باشید. همچنین برای ذخیره و حمل آسان خمیردندان نیز می توان از آن استفاده کرد.

۳- برگ بو  و کاهش تهوع

اگر از آن دسته افرادی هستید که حرکات ماشین موجب ایجاد تهوع در شما می شود، پیشنهاد می کنیم در طول سفر یک تکه برگ بو زیر زبان خود قرار دهید. نگران مزه آن نباشید زیرا حسی همانند جویدن آدامس را به شما القا خواهد کرد.

۴- استفاده از جعبه دارو برای نگهداری زیورآلات

این جعبه ها، فضای کمی اشغال می کنند اما گنجایش زیادی برای ذخیره وسایل ریز دارند. از این رو می توانید زیورآلات خود همانند گوشواره، گردنبند، دستبند یا پابند را در آن ریخته و بدون نگرانی از گم شدن به هر کجا می خواهید با خود حمل کنید. جعبه‌های دارو را می‌توانید از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی تهیه کنید.

۵- قوطی آدامس برای نگهداری سنجاق سر

سنجاق سرهای کوچک را می توانید درون این قوطی ها بریزید.

۶- لوله کن تا چروک نشود

برای این منظور بهتر است لباس ها را به جای تا کردن، رول کرده و در چمدان بچینید. به این صورت، علاوه بر اینکه لباس ها چروک نمی شوند، فضای بیشتری نیز برای وسایل خود در اختیار خواهید داشت.

سفر

۷- کفش‌های خود را در کیسه بگذارید

اگر بدانید بعضی جانوران خطرناک مثل مار و عقرب، عاشق بوی جوراب و کفش شما هستند، هرگز کفش‌های خود را در طبیعت رها نمی‌کنید. حتی اگر قرار است فقط پنج دقیقه کفش‌تان را در بیاورید، حتما آن را در کیسه پلاستیکی بگذارید و محکم ببندید.

۸- دور خودتان آهک بریزید

دور جایی که چادر زده و اتراق کرده‌اید، یک دایره آهکی بکشید. آهک ارزان است و می‌توانید یک کیسه از آن در صندوق عقب خودروی‌تان نگه دارید. آهک از پیشروی موجودات موذی و خطرناک به حریم شما جلوگیری می‌کند.

۹- پیشگیری از کثیف شدن ظروف غذا در طول سفر

برای اینکه از کثیف شدن های پی در پی ظروف در طول سفر خلاص شوید می توانید از ورقه های آلومینیومی یا کاغذ روغنی کمک بگیرید.

سفر

۱۰- بازی با هسته خرما یا آلو

اگر قرار است در طبیعت پیاده روی کنید، یک هسته خرما یا آلو گوشه لپ خود نگهدارید و هر از گاهی آن را در دهان‌تان بچرخانید. این کار باعث می‌شود غدد بزاقی فعال بمانند و گلوی‌تان زود به زود خشک نشود.

۱۱- برای وسایل برقی خود پیشبینی کنید

باطری اضافی همراه داشته باشید. کابل شارژ گوشی که قابل اتصال به باطری خودرو است با خودتان ببرید. پاوربانک همراه داشته باشید. خلاصه فکر خالی شدن شارژ گوشی و وسایل برقی خود باشید.

۱۲- از چیپس به عنوان کبریت استفاده کنید

ورقه های چیپس آتش زنه های خوبی محسوب می شون. می توانید برای روشن کردن هیزم‌های ریز، مقداری از آن را زیر چوب ها قرار داده و روشن کنید.

۱۳- رستوران هایی را انتخاب کنید که کامیون ها انتخاب می کنند

راننده های کامیون چون همیشه در جاده هستند، همه رستوران ها را به خوبی می شناسند و از این رو، در محلی توقف می کنند که به کیفیت و سلامت غذای آن اطمینان دارند.

۱۴- OK Maps

OK Maps عکس نقشه گوگل شما را ذخیره می کند از این رو می توانید نقشه مسیر خود را به صورت آفلاین هم در اختیار داشته باشید. برای این منظور فقط کافی است در نوار جست و جو عبارت OK Maps را تایپ کنید تا گوگل بقیه کارها را خودش برایتان انجام دهد.

سفر

۱۵- برگ آلوئه ورا همراه داشته باشید

برگ گیاه آلوئه ورا یک ضد حساسیت و التیام دهنده عالی برای پوست است. از آن برای کاهش اثرات آفتاب سوختگی و التیام نیش حشرات و همچنین آب‌رسان قوی پوست در مناطق کویری استفاده کنید.

۳ دیدگاه

  1. هوشمند

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۴۰ ب٫ظ

    مطلب عالی و مفیدی بود ممنون

    پاسخ

  2. کامجو

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۵۵ ب٫ظ

    خیلی عالی بود حتما سعی میکنم از راهکاراتون استفاده کنم

    پاسخ

  3. سلیمی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

    ممنون از راه کارهای بی نظیرتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…