طرح مسکن های ارزان قیمت در مالزی

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

داشتن مسکن خوب و ارزان قیمت فقط دغدغه مردم کشور ما نیست ، بلکه در اغلب کشور ها دسترسی به چنین امکانی جزء خواسته ها و آرزوهای اولیه شهروندان این کشورها است.

کشور مالزی ، به رغم داشتن جمعیتی بسیار بالا توانسته است با برنامه ای مدون توانسته است این نیاز مبرم را برای مردم خود فراهم کند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین ، مالزی با افزایش جمعیت روبه‌ رواست و جمعیت این کشور از ۲۱.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۰۰ به ۲۵ میلیون در سال ۲۰۰۸ افزایش یافته  است . اگرچه رشد جمعیت در این کشور کاهش‌ یافته و از ۲ درصد در سال ۲۰۰۰ به ۱.۷۵ درصد در سال ۲۰۰۸ رسیده است اما باز هم این کشور جز ءکشورهای پرجمعیت  محسوب می شود.

مالزی به رغم داشتن چنین جمعیتی توانسته است با اجرای برنامه نهم توسعه که توجهی خاص به ساخت مسکن ارزان‌قیمت دارد بیش از ۲۷۰۰۰ هزار  واحد مسکونی ارزان‌قیمت  در قالب ۷۰ پروژه  بسازد.

 این پروژه‌ ها از طریق دولت و وام‌ هایی که دولت فدرال به اجرای این پروژه‌ ها تخصیص داده ، در شهرهای کوچک ساخته شده است . همچنین، برای تضمین عرضه مسکن ارزان‌ قیمت ، بخش خصوصی نیز موظف بود ۳۰ درصد از بودجه خود را به ساخت مسکن ارزان‌ قیمت اختصاص دهد. مسکن‌ های ارزان‌ به خریداران واجد شرایط که ثبت‌ نام کرده‌اند ، فروخته می‌شود . افزون بر این ، ۳۷۲۴۱ مسکن ارزان‌ قیمت در برنامه نهم توسعه ساخته  و به واجدان  شرایط اجاره داده شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…