دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری ضد آب چیست؟

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مصالحی که امروزه در طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی از آن استفاده می‌شود، کاغذ دیواری است.
کاغذ دیواری ضد آب

امروزه استفاده از انواع کاغذ دیواری‌ها به ویژه کاغذ دیواری های ضد آب به جای رنگ و کاشی رواج بسیاری پیدا کرده است. حتی بسیاری از مردم به علت متنوع بودن طرح و رنگ این نوع کاغذها دوست دارند که از آن‌ها در محیط‌های مرطوبی مانند حمام، سرویس بهداشتی و اطراف سینک ظرفشویی نیز استفاده کنند. به همین علت در گزارش امروز مجله پیام دلتا قصد داریم تا شما را با انواع کاغذ دیواری های ضد آب آشنا و نوع کاربرد آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

کاغذ دیواری ضد آب چیست؟

کاغذ دیواری ضد آب یا قابل شست و شو دارای پوششی از جنس وینیل است و به همین دلیل در برابر آب مقاومت دارد. استفاده از کاغذ دیواری در حمام و سرویس بهداشتی، جلوه کاملاً متفاوتی را در فضا به وجود آورده و ویژگی‌های خاصی را برای شما به همراه خواهد داشت.

کاغذ دیواری های ضد آب جایگزین مناسبی برای کاشی و سرامیک در حمام، آشپزخانه و همچنین متریال خوبی در شهرهای مرطوب هستند. این نوع کاغذها برای مناطق مرطوب و نقاطی از خانه که رطوبت در آن‌ها وجود دارد نیز کاربرد دارند. برای مثال حمام و سرویس بهداشتی با عنصر آب ارتباط مستقیم دارد؛ بنابراین می‌توانید با انتخاب کاغذ دیواری ضد رطوبت محافظت دیوار خود را از رطوبت تضمین کنید.

همچنین می‌توانید از این کاغذ دیواری در آشپزخانه برای نقاطی مانند پشت سینک نیز استفاده کنید تا حال و هوای جدیدی به دکوراسیون شما بدهد.

کاغذ دیواری ضد آب

مزایای استفاده از این کاغذ دیواری

این نوع کاغذ دیواری‌ها علاوه بر اینکه از سطح دیوار در برابر عواملی مانند خراشیدگی، پوسته پوسته شدن، جذب رطوبت، آلودگی و … محافظت می‌کنند، نقش بسیار مهمی را در زیبایی دکوراسیون به عهده دارند. این نوع کاغذها به دلیل موادی که در آن‌ها به کار رفته و روکش وینیلی که دارند، نسبت به دیگر انواع دیوارپوش ها گران‌تر هستند.

این کاغذ دیواری‌ها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و به راحتی در حمام، دستشویی و آشپزخانه قابل نصب هستند. کاغذ دیواری طرح کاشی، روکش وینیل و کاغذ دیواری پشت چسب دار جزو دیوارپوش‌های ضد آب محسوب می‌شوند.

کاغذ دیواری طرح کاشی

اگر همچنان دوست دارید که به طراحی کلاسیک حمام و دستشویی وفادار بمانید اما از کاغذ دیواری استفاده کنید، می‌توانید از طرح کاشی این نوع کاغذ دیواری‌ها استفاده کنید. کل دیوار را با آن روکش کرده و حمام خود را ضد آب کنید، به طوری که حتی آب به لایه های زیرین نیز نفوذ نکند.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری با روکش وینیل

کاغذ دیواری با روکش وینیل یکی از متداول ترین انواع کاغذهای ضد آب است که حتی در برخی موارد خاصیت ضد لک و مقاومت در برابر کثیفی را نیز دارد. این مدل‌ها دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند و می‌توانید آن‌ها را در دکوراسیون داخلی خود به راحتی استفاده کنید.

این مدل از کاغذ را می‌توان به دو دسته مهم تقسیم بندی کرد:

۱.در دسته اول روکش وینیل مانند لایه ای پلاستیکی روی کاغذ دیواری قرار گرفته و این امکان را به شما می‌دهد که از آن در فضاهایی با رطوبت بالا مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده کنید.

۲. در دسته دوم روکش وینیل در پشت کاغذ دیواری به کار رفته و این امکان را به شما می‌دهد تا آن را به راحتی از دیوار جدا کنید.

کاغذ دیواری پشت چسب دار

یکی دیگر از انواع کاغذ دیواری‌ها که مناسب حمام هستند، کاغذ دیواری پشت چسب دار است که از جنس پلاستیک یا PVC ساخته شده و در برابر گرما، سرما و رطوبت مقاومت خوبی دارد؛ بنابراین می‌تواند خیالتان را از بابت پوسته پوسته و کنده شدن راحت کند. این کاغذها را به واسطه چسب مقاومی که دارند می‌توانید روی انواع سطوح مانند فلزی، گچ، کاشی، چوب و… بدون نیاز به نصاب بچسبانید.

کاغذ دیواری پشت چسب دار

۵ دیدگاه

  1. آدینه

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۴:۵۰ ب٫ظ

    کاش میگفتن که از کجاها میشه تهیه کرد

    پاسخ

  2. طاها

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۱۲ ب٫ظ

    ممنون از مطالبتون

    پاسخ

  3. مودت

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

    ولی سرامیک یه چیزه دیگس

    پاسخ

  4. یوسفی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

    طرح هاش قشنگه

    پاسخ

  5. مهدی فراهانی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…