با طرح اقدام ملی مسکن خانه دار شوید

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افرادی که تاکنون در صندوق پس‌انداز یکم ثبت نام نکرده‌اند اما می‌خواهند در طرح اقدام ملی صاحب خانه شوند و فقط می‎توانند پول ساخت را پرداخت کنند و قادر به پرداخت پول زمین نیستند، باید در طرح فروش مسکن به روش اقساطی ثبت نام کنند.
طرح اقدام ملی

‍‍‍باادغام دو طرح صندوق پس‌انداز مسکن یکم و اقدام ملی مسکن، متقاضیان خرید خانه می‌توانند در طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحدی خانه (طرح اقدام ملی) صاحب خانه شوند.

بر این اساس متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق پس انداز یکم (خانه اولی‌ها) که در سال‌های گذشته  در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌توانند وام خود را به عنوان هزینه ساخت به سرمایه‌گذاران در طرح اقدام ملی انتقال دهند.

به گزارش مجله پیام دلتا، اکنون وام ۳۵۰ هزار نفر از سرمایه‌گذاران در صندوق پس‌انداز یکم آماده تحویل است و کسانی که جزو سرمایه‌گذاران در این صندوق هستند می‌توانند وام‌های خود را در اختیار سازندگان (سرمایه گذاران ساخت خانه در طرح اقدام ملی) برای ساخت واحدهای خود قرار دهند.

البته وزارت راه و شهرسازی برای متقاضیان خرید خانه که هیچ اندوخته‌ای در صندوق پس انداز یکم ندارند هم برنامه‌ریزی کرده است. بر این اساس افرادی که تاکنون در صندوق پس‌انداز یکم ثبت نام نکرده‌اند اما می‌خواهند در طرح اقدام ملی صاحب خانه شوند و فقط می‎توانند پول ساخت را پرداخت کنند و قادر به پرداخت پول زمین نیستند، باید در طرح فروش مسکن به روش اقساطی ثبت نام کنند.

در این طرح که  “تام فاز” نامیده می‌شود، مکانیزمی طراحی شده است که کسانی که توان پرداخت پول ساخت (اعیانی) را دارند اما از پرداخت هزینه زمین (عرصه) ناتوانند، پول ساخت را در اختیار پیمانکار قرار می‌دهند ودر این طرح مشارکت می‎کنند.

دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن وزات راه و شهرسازی قرار است به زودی جزییات دقیق تری از نحوه پرداخت پول زمین به دولت را در این طرح اعلام کند.

براساس اظهارات «عباس فرهادیه» مدیر کل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، سهم زمین که همان سهم دولت است ۱۰ ساله ازخریدار بازپس گرفته می‌شود.

طرح اقدام ملی

همچنین پیمانکار قرار نیست هزینه ساخت را افزایش دهد؛ بلکه همان هزینه‌ای که در ابتدای قرارداد آورده شده است را تا پایان ساخت  بر عهده می‌گیرد و افزایش هزینه ساخت وجود نخواهد داشت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با ایرنا گفت: مقدمات اجرای این طرح در حال آماده سازی است؛ این طرح برای افرادی مناسب است که اکنون پس انداز و اندوخته ای دارند اما تاکنون در صندوق پس انداز یکم ثبت نام نکرده‌اند.

وی توضیح داد: ضمن اینکه بسیاری از مردم توانایی پرداخت هزینه ساخت مسکن را دارند اما نمی‎توانند خانه‌دار شوند چون قیمت زمین چند برابر قیمت ساخت است.

فرهادیه گفت: بنابراین در طرح تام‌ فاز ساز‎و‎کاری طراحی شده است که افرادی که توان پرداخت پول ساخت را دارند اما پرداخت هزینه زمین به صورت یکجا را ندارند بتوانند صاحبخانه شوند.

به گفته عباس فرهادیه، با رقمی معادل ۲۰۰ میلیون تومان می‌توان در این طرح شرکت کرد.

وزارت راه و شهرسازی از اواخر سال گذشته ساخت و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داد.

تاکنون عملیات ساخت ١۶٧ هزار خانه از طرح اقدام ملی مسکن در ۹ استان آغاز شده است.

۱۰ دیدگاه

  1. رفیعی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

    ان شالا که اتفاق بیفته که بعیده

    پاسخ

  2. برزین

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۰ ق٫ظ

    امیدوار باشیم که مثل طرح های بلند مدتی مثل مسکن مهر که عجولانه تصمیم گیری شد و با اشکالات زیادی برای اجرا هنوز هم دست و پنجه نرم میکند نباشد.

    پاسخ

  3. متین

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۵۷ ق٫ظ

    چه عالی

    پاسخ

  4. یوسفی

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۶ ق٫ظ

    اگه اجرایی بشه خوبه

    پاسخ

  5. روزبهانی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۷:۱۶ ب٫ظ

    طرح خوبی است

    پاسخ

    • سرداری زاده

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۳ ق٫ظ

      باید دید در عمل چی می شه

      پاسخ

  6. آراد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۷:۰۵ ب٫ظ

    خیلی خوب میشه

    پاسخ

    • سرداری زاده

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۲ ق٫ظ

      اگر درست اجرا بشه

      پاسخ

  7. هامون

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۲۲ ب٫ظ

    باسلام
    شایسته است قبل از هر اقدام وعملی در جهت برنامه ریزی تحقیقات وطراحی واجرایی در خصوص هرگونه مسکن
    وزارتخانه ها وادارات مربوطه لطف کنند طرح های نیمه کاره از جمله مسکن مهر که در طول تاریخ ایران بی نظیر بوده
    را تکمیل وتحویل دهند

    پاسخ

    • سرداری زاده

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۴ ق٫ظ

      موافقم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…