ایرانگردی ، استان اردبیل

فوران آدرنالین ؛ در ارتفاع هشتاد متری(+ویدئو)

۷
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هیجان طلب هستید؟ پل معلق مشگین شهر منتظر شماست.
پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر جایی است که می‌توانید مقادیر زیادی آدرنالین به خون‌تان روانه کنید. این پل که طولانی‌ترین پل کابلی در خاورمیانه است، ساخته شده تا شما حد بالای هیجان و لذت را تجربه کنید. پل مشگین شهر، یک پل پیاده راه است که صرفا با اهداف گردشگری ساخته شده. یعنی هیچ ماشینی از روی آن عبور نمی‌کند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با هم به اردبیل سفر کنیم و با قدم زدن روی پل شیشه‌ای مشگین شهر، تجربه‌ای بی‌نظیر به دست بیاوریم.

پل معلق مشگین شهر

پل معلق کجااست؟

پل معلق در استان اردبیل و شهرستان مشگین شهر قرار دارد. پل معلق مشکین شهر با ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول که در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچایی و بر بلندای پارک جنگلی مشکین شهر ساخته شده  به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه شناخته می‌شود. این پل در محدوده پارک جنگلی این شهر قرار دارد. پل معلق بخشی از مجموعه توریستی و گردشگری مشگین شهر به شمار می‌رود. انواع تفریحات هیجان انگیز و جذاب مثل زیپ لاین در این مجموعه فراهم است تا شما حد بالای انفجار آدرنالین را تجربه کنید.

پل معلق مشگین شهر

ساخت مهندسان ایرانی

دانش ساخت این پل بومی است و توسط کارشناسان و مهندسان داخلی منطقه به اجرا در آمده است. ایده ساخت این پل با الهام از پل کاپیلانوی ونکوور کانادا طراحی شده و طراحش چنین شاهکاری را به وجود آورده است. ساخت این پل هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در برداشته است و در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار احداث شده است. مدت ساخت این پل ۹ ماه به طول انجامیده.

پل معلق مشگین شهر

مجموعه تفریحی خیاو یا نور سبلان؟

پل معلق مشگین شهر در بخشی از یک مجموعه گردشگری به نام منطقه نمونه گردشگری خیاو که با نام نور سبلان نیز شناخته می شود، قرار دارد. خیاو نام سابق مشگین شهر است. این مجموعه بزرگترین پروژه و منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل به شمار می رود که شامل سوئیت های اقامتی، رستوران گردان، تالارهای پذیرایی، ورزش‌های هوایی و سایت بالن سواری، شهربازی و بازارچه‌های صنایع دستی و سایر امکانات متنوع تفریحی است.

پل معلق مشگین شهر

امن و امان است

از لحاظ امنیت، استانداردهای جهانی در ساخت این پل تطبیق شده است. به صورتی که در ایام تعطیلات بیش از ۳۰۰۰ نفر از روی آن می گذرند. از کامپوزیت طرح چوب که مقاومت بالایی در برابر ضربه، رطوبت، حریق و فشار صاعقه دارد و مواد پلیمری، سنسورهای کنترل حرکتی، بادسنج و … در ساخت پروژه پل معلق مشکین شهر به کار برده شده است.

پل معلق مشگین شهر

هیجان عبور از روی شیشه

اگرروی پل معلق مشگین شهر با ارتفاع ۸۰ متری قدم بزنید و به این سازه اعتماد کنید، می توانید هیجانات فوق تصوری را تجربه کنید. با قدم زدن بر روی پل، از میان درزهای باریکی که زیر پای تان قرار دارد می توانید سرسبزی دره را ببینید. اوج هیجان عبور از روی پل، قسمت شیشه‌‎ای آن است. شما با عبور از این قسمت می‌توانید هیجانی وصف ناشدنی را تجربه کنید و از منظره زیر پای‌تان لذت ببرید.

پل معلق مشگین شهر

نکات مهم در بازدید از پل معلق مشگین شهر

همه جور امکانات رفاهی و گردشگری در محدوده وجود دارد. نگران هیچ چیز نباشید. از خودتان روی پل عکس بگیرید. با منوپاد می‌توانید کارهای جذابی انجام دهید. اگر ترس از ارتفاع دارید، دور این سفر را خط بکشید و یا حداقل از همان پایین لذت ببرید. اگر کودکان همسفران شما هستند، نکات ایمنی را رعایت کنید. اگر با ارتفاع مشکلی ندارید، زیپ لاین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این سفر استانداردهای لازم برای افراد دارای نیازمندی‌های خاص را ندارد.

پل معلق مشگین شهر

۷ دیدگاه

  1. رضا

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۴۰ ق٫ظ

    این سفر استانداردهای لازم برای افراد دارای نیازمندی‌های خاص را ندارد.
    🙁
    چه بد

    پاسخ

    • آیه اسماعیلی

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۴۵ ق٫ظ

      امیدوارم به زودی این امکان میسر بشه تا شما عزیزان هم بتونید از این سفر لذت ببرید.

      پاسخ

  2. شمس

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۳۸ ب٫ظ

    بسیار دیدنی و جالب بوده چقدر خلافانه ساخته شده است با تشکر

    پاسخ

  3. پیمان

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۵۳ ق٫ظ

    خیلی جای خوبیه

    پاسخ

  4. روزبهاني

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۰۲ ق٫ظ

    خیلی جالبه

    پاسخ

  5. نامجو

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۰ ق٫ظ

    هیجان انگیزه

    پاسخ

  6. هوشمند

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۰۵ ب٫ظ

    واو واقعا عالی و هیجان انگیزه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…