چرا زود خسته می‎شویم؟(+ویدئو)

۸
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر همیشه خسته و بی‎حال هستید و علت آن را نمی‎دانید، این مقاله را حتما بخوانید.
علت ضعف و خستگی بدن

بسیاری از افراد در بیشتر اوقات احساس خستگی و ضعف شدید جسمانی دارند البته دلایل مختلفی از جمله بیماری‎های گوناکون یا سبک زندگی افراد و نوع تغذیه آن ها در به وجود آمدن این حالت دخیل است؛ با مجله پیام دلتا همراه باشید تا دیگر هیچ‎گاه احساس خستگی نکنید.

بدن خسته

علت خستگی بدن

اگر شما هم جزء افرادی هستید که زود خسته می‎شوید؛ بدون آنکه دلیل آن را بدانید، حتما این موارد را در سبک زندگی و سیستم ایمنی بدن‎تان چک کنید.

تغذیه

 تغذیه و درواقع نوع غذایی که می‎خوریم با سطح انرژی و ویتامین‎های بدن ما در ارتباط است؛ با کاهش یافتن سطح قند خون بدن، ممکن است فرد احساس خستگی بیش از حد کند؛ بنابراین، برای رژیم غذایی سالم و سرشار از انرژی باید از سبزیجات، میوه‎ها و پروتئین بدون چربی استفاده کرد . بسیاری از افراد در طول روز مدام احساس خستگی می‎کنند که این مسئله ممکن است به دلیل عدم داشتن رژیم غذایی مناسب در سبک زندگی آنها باشد.

البته باید به این نکته هم توجه داشت که پرخوری و چاقی بیش از حد هم می‎تواند یکی دیگر از عوامل خستگی بدن باشد که قطعا باید کنترل شود؛ پس از این به بعد، بیشتر مراقب غذاهایی که میل می‎کنید، باشید.

کمبود آب بدن

آب همیشه دوای بسیاری از دردهای ما است؛ کمبود این ماده‎ی حیاتی می‎تواند علاوه بر سردرد و بروز بیماری‎های خاص باعث بی‎حالی، سستی و خستگی بدن شود؛ پس تا می‎توانید در طول روز آب مصرف کنید.

خستگی بدن 2 چرا زود خسته می‎شویم؟(+ویدئو)

اختلال در خواب

اغلب مردم خواب ناکافی دارند . اگر شما از دسته افرادی هستید که در طول روز احساس خستگی می‎کنید، باید علاوه بر تنظیم ساعت خواب از خوردن کافئین قبل از خواب خودداری کنید تا راحت‎تر بخوابید؛ بنابراین، سعی کنید اتاق خواب به اندازه کافی آرام و ساکت باشد تا بتوانید به راحتی استراحت کنید .

ورزش نکردن

شما باید حداقل سه ساعت قبل از خواب ورزش کرده باشید؛ هرچقدر ورزش کنید، کمتر احساس خستگی می‎کنید و پر انرژی‎تر می‎شوید؛ بنابراین، ورزش کردن را از همین ماه شروع کنید، تا در سه تا شش ماه پیشرفت قابل توجهی در انرژی خود پیدا کرده و کمتر احساس خستگی کنید.

کم‏‎خونی

کم‎خونی می‎تواند از جمله علائم خستگی باشد. کم‏‎خونی با آزمایش خون مشخص می‎‏شود.این بیماری از جمله مشکلات عمده زنان است. کم‎خونی را می‎توان با رژیم غذایی غنی از آهن که سرشار از گوشت، سبزی‎های برگ‎دار یا مکمل‎های غذایی حاوی آهن هستند، جبران کرد.

بیماری تیروئید

بیماری تیروئید پرکار و کم‎کار هر دو می‎تواند باعث خستگی بدن شما شود. آزمایش خون راهی برای  تشخیص عملکرد غده تیروئید است که برای این کار حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

دیابت

دیابت و میزان قند خون هم می‎تواند باعث خستگی بدن شود؛ بیمارانی که دیابت غیر قابل کنترل دارند و احساس ضعف و بی‎حالی شدیدی می‎کنند، با آزمایش خون می‎توانند بیماری خود را تشخیص دهند و  با مصرف دارو جلوی ضعف و بی‎حالی بدن‎شان را بگیرند.

علت خستگی بدن

افسردگی

اگر شما احساس سستی و بی‎حالی می‎کنید و تمایل به انجام دادن هیچ‎گونه فعالیتی ندارید، ناامید هستید و هیچ لذتی از انجام دادن فعالیتی که زمانی برای شما لذت‎بخش بوده است، نمی‎برید و احساس رخوت و خستگی می‎کنید، ممکن است مبتلا به افسردگی شده باشید؛ پس شما باید سریعا به روانشناس مراجعه کنید تا به بهتر شدن حال‎تان کمک کند .

مشکلات قلبی

گاهی خستگی می‎تواند نشانه مشکل قلبی باشد که این مشکل در بین زنان بسیار رایج است . اگر بلافاصله با  ورزش کردن احساس خستگی می‎کنید، این مسئله می‎تواند نشانه مشکل قلبی شما باشد .

البته شایان ذکر است که تمام این موارد باید با انجام دادن آزمایش و توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود و شما نباید حتی با وجود ضعف و خستگی شدید بدنی به خود‎درمانی یا مصرف ویتامین‎های مختلف بپردازید.

۸ دیدگاه

  1. بزرگی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۱ ب٫ظ

    مطلب مفیدی بود

    پاسخ

  2. رفیعی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۳۷ ق٫ظ

    جالب بود بسیار ممنون

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۰۵ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۳ ق٫ظ

      ممنون از نظرتون

      پاسخ

  4. هوشمند

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۴۸ ب٫ظ

    مفید بود ممنون

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۳ ق٫ظ

      ممنون از نظرتون

      پاسخ

  5. برزین

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۳۲ ب٫ظ

    اطلاعات مفیدی بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۳ ق٫ظ

      ممنون از نظرتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…