زیبا ترین بنا های تاریخی تهران

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر ساکن تهران هستید و فکر می کنید این شهر جاذبه ای خاص جز دود و ترافیک  ندارد  بهتر است در این مطلب همراه ما باشید تا با گشت و گذار در کلانشهر تهران  این جاذبه های تاریخی دیدنی را با هم ببینیم .

زیباترین بناهای تاریخی تهران

در این مطلب  شگفت انگیزترین جلوه های معماری تهران را به شما معرفی می کنیم .

 ۱- موزه سینما

خیابان ولیعصر یکی از دیدنی ترین خیابان های تهران است در گوشه ای از این خیابان طولانی ، عمارتی از دوران قاجار وجود دارد که در میان باغی موسوم به باغ فردوس ، خودنمایی می کند . با ورود به  درون ساختمان موزه ای  از صنعت  فیلم سازی  ایران را می بینید و سفری به گذشته ها خواهید کرد .

موزه سینما زیبا ترین بنا های تاریخی تهران

۲- سرای روشن

در خیابان ناصر خسرو، یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران، ساختمانی به نام سرای روشن وجود دارد که در سال ۱۳۱۱ به عنوان یکی از اولین مراکز تجاری ایران ساخته شده است .

سرای روشن زیبا ترین بنا های تاریخی تهران

این بنا، ظاهری بسیار متفاوت با بناهای ایرانی دارد و جلوه هایی از معماری اروپایی و سبک معماری گوتیک را به نمایش می گذارد .

سرای روشن 2 زیبا ترین بنا های تاریخی تهران

۳- موزه تماشاگه زمان

تماشاگه زمان نام موزه ای در شمال تهران( زعفرانیه ) است که در یک باغ لوکس قرار دارد. ساختمان این موزه شاهکاری در معماری ایرانی به شمار می رود . رنگ آبی ساختمان و پنجره هایی که با نقش های توری شکل تزیین شده اند شما را به تماشا  وا می دارند . و با قدم گذاشتن به درون آن محو شیشه های رنگی و گچبری خارق العاده آن خواهید شد .

تماشگه زمان زیبا ترین بنا های تاریخی تهران

امروزه  در این ساختمان ابزارهای اندازه گیری زمان از گذشته های دور به نمایش درآمده اند که بر جذابیت فضا می افزایند .

۴- موزه آبگینه تهران

موزه آبگینه تهران ، ( خیابان سی تیر)  موزه ظروف و سرامیک است که در یک ساختمان زیبای قاجاری قرار دارد . این بنای با شکوه، سبک های معماری اروپایی و ایرانی را در هم آمیخته و با استفاده از یک پلکان روسی برای اتصال طبقات ، جلوه ای خاص از معماری را ایجاد کرده است .

موزه آبگینه زیبا ترین بنا های تاریخی تهران

۵- کاخ گلستان

مجموعه کاخ گلستان ( خیابان ۱۵ خرداد) گروهی از ساختمان های سلطنتی متعلق به دوره قاجار است که در گوشه ای از تهران خودنمایی می کند و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد . این مجموعه درهم آمیختگی خاصی را از معماری ایرانی و اروپایی به نمایش می گذارد .

کاخ گلستان زیبا ترین بنا های تاریخی تهران

معماری بی نظیر ، سالن های با شکوه، آینه کاری های چشم نواز ، باغ تماشایی و بسیاری جلوه های دیگر در این مجموعه ، می توانند تجربه ای تکرار ناشدنی  برای شما باشند .

jlhai clhk 2 زیبا ترین بنا های تاریخی تهران

۶- شمس العماره

اگر چه ساختمان شمس العماره  ۰ خیابان ۱۵ خرداد)  بخشی از مجموعه ی کاخ گلستان است اما شاهکاری شایسته به شمار می رود و می توان آن را به تنهایی مورد بررسی قرار داد . ناصرالدین شاه برای آنکه به نمای پانوراما از تهران دست یابد ، دستور ساخت این بنا را داد . ساخت این بنا ۲ سال به درازا کشید  و به  عمارتی بی نظیر در تهران تبدیل شد .

شمس العماره زیبا ترین بنا های تاریخی تهران

۷- کاخ سبز

مجموعه  سعدآباد ( خیابان ولی عصر) یکی از جاذبه های تهران است که کاخ های سلطنتی زیادی را در خود جای داده است. در میان عمارت های این مجموعه کاخ سبز متفاوت ترین و شاید زیباترین بنا به شمار می رود .

کاخ سبز زیبا ترین بنا های تاریخی تهران

۸- عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه ( خیابان ملت ، تقاطع خیابان اکباتان )  یکی از زیبا ترین ساختمان های تاریخی سلسله قاجار است  که در طول تاریخ  وقایعی جالب همچون  تشکیل نخستین  وزارت آموزش و پرورش و ایجاد نخستین  کتابخانه رسمی را شاهد بوده است. گچ کاری، موزاییک ها و باغی که این بنا در میان آن قرار دارد از دیدنی ترین جلوه های این عمارت هستند .

عمارت مسعودیه 2 زیبا ترین بنا های تاریخی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…