کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت خانه در تهران

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هم اکنون نبض خرید و فروش متوقف شده و آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی در مردادماه حاکی از کاهش 73 درصدی معاملات مسکن در پایتخت است.
کاهش

در شرایطی که خردادماه امسال قیمت پیشنهادی فروش آپارتمان در آگهی‌ها به بالاترین حد خود رسیده بود، هم اکنون نرخ ها در تمام نقاط تهران ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش مجله پیام دلتا، در پی ایجاد آرامش نسبی در بازار ارز، کاهش قیمت پیشنهادی واحدهای مسکونی از اوایل تیرماه امسال آغاز شد.

هم اکنون دیگر از نرخ‌های نجومی در بنگاه های املاک خبری نیست. در سایت‌های فروش ملک نیز قیمت‌ها به طور محسوسی کاهش یافته است.

مشاهدات نشان می‌دهد قیمت‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد پایین آمده و این موضوع در برخی واحدهای بزرگ متراژ و لوکس به بیش از این ارقام می‌رسد.

چرخش انتظارات تورمی در بازار مسکن از اوایل تیرماه خود را نشان داد و بعد از ۲۷ ماه پرتلاطم، سرانجام خریداران دست بالا را پیدا کردند.

هم اکنون نبض خرید و فروش متوقف شده و آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی در مردادماه حاکی از کاهش ۷۳ درصدی معاملات مسکن در پایتخت است.

در ماه یاد شده فقط ۳۳۰۰ واحد مسکونی در تهران معامله شد که در شش سال اخیر بی سابقه بوده و حتی از ماه‌های فروردین نیمه تعطیل نیز کمتر بود.

کاهش

این در حالی است که نرخ رشد ماهانه قیمت برای اولین بار طی یک سال و نیم اخیر منفی شد و در مقایسه با تیرماه امسال ۲.۴ درصد کاهش یافت.

در مردادماه امسال  میانگین قیمت مسکن شهر تهران به ۱۳ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان در هر متر مربع رسیده که  در مقایسه با تیرماه و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۲.۴ درصد کاهش و ۷۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. با این وجود افت فشار ماهانه بازار مسکن نشان دهنده ورود این بخش به رکود ۳ تا ۴ ساله است.

طبق مشاهدات عینی در فضای مجازی، قیمت پیشنهادی اغلب آپارتمان نوساز در بلوار پروین تهرانپارس که تا خردادماه متری ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان بود به ۱۱ تا ۱۴ میلیون تومان کاهش یافته است.

در غرب تهران نیز قیمت‌ها از بالای ۲۰ میلیون تومان به حدود ۱۸ تا ۱۹ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. در جنوب تهران البته افت قیمت، کمتر بوده اما پیش بینی می‌شود در این مناطق نیز با کاهش رو‎به‎روشویم.

کارشناسان می‌گویند: رفتار بازار مسکن در دوره های گذشته نشان دهنده آن است که قیمت‌ها به روند نزولی خود تا مدت کوتاهی ادامه می‌دهند و در یک سطح به ثبات می‌رسند. این ثبات تا جهش بعدی که احتمالا ۱۰ تا ۱۵ فصل خواهد بود در بازار ایجاد می‌شود که فرصت خوبی برای خریداران مصرفی است.

منبع : ایسنا

۶ دیدگاه

  1. رامتین

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۷:۰۵ ب٫ظ

    الکی میگن والا مالک در حد نیازش قیمت میده

    پاسخ

    • سرداری زاده

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      نیاز مالک چه حدی داره؟

      پاسخ

  2. زارع

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۰۵ ب٫ظ

    ممنون از مطلب مفیدتون

    پاسخ

  3. ثامن

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۴ ق٫ظ

    • سرداری زاده

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      ممنونم

      پاسخ

    • سرداری زاده

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      ماه ممنونیم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…