۹۶ در صد ؛ افزایش قیمت یک متر مربع خانه در تهران

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در مردادماه 98 بیشترین میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۲۸ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با پنج میلیون و ۹۸۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است
بانک مرکزی

تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی حاکی از آن است که میانگین قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در تهران ۹۶ درصد افزایش داشته است .

براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در مردادماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی این شهر به ۳۳۰۰ واحد رسید که در مقایسه با تیر ماه  ۳۱.۳ و نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۷۲.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین در مردادماه میانگین قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان بود که در مقایسه با تیرماه کاهش ۲.۴ درصدی داشته اما نسبت به مردادماه سال گذشته ۷۶ درصد افزایش یافته است.

 گزارش بانک مرکزی حاکی است ، بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در مردادماه امسال نشان می‎دهد از مجموع ۳۲۹۲ واحد مسکونی معامله شده ،واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۴۱.۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند و این در حالی است که سهم این واحدها در مقایسه با مردادماه سال گذشته ۲.۵ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با عمر شش تا ۱۰ سال و بیش از ۲۰ سال افزوده شده است.

بانک مرکزی

همچنین  از میان ۲۲ منطقه شهر تهران ، منطقه پنج با سهم ۱۲.۱ درصد از کل معاملات بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را از آن خود کرده است و پس از آن مناطق دو و چهار به ترتیب با سهم‌های ۹.۴ و ۸.۹ واحد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

در مردادماه ۹۸ بیشترین میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۲۸ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان به منطقه یک و کمترین آن با پنج میلیون و ۹۸۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است که این آمار در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۷۹ و ۹۲.۳ افزایش نشان می‌دهد.

 از سوی دیگر تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در پنج ماهه نخست سال ۹۸ به حدود ۲۹ هزار و ۶۰۰ واحد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۱.۴ درصد کاهش داشته است. در این مدت میانگین قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۲ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۶.۴ درصد افزایش داشته است .

در مردادماه امسال واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۹ تا ۱۰.۵ میلیون ریال به ازای یک مترمربع با ۱۰.۹ درصد بیشترین سهم تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن دامنه قیمتی ۶ تا ۷.۵ و ۷.۵ تا ۹ میلیون تومان به ترتیب با اختصاص سهم ۱۰.۶ و ۱۰.۵ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

در ماه یاد شده توزیع تعداد معاملات به گونه‌ای بوده است که ۵۸.۷ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی شهر تهران معامله شده است. از سوی دیگر بیشترین سهم از معاملات انجام شده در این ماه به واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰ تا ۶۰ مترمربع با سهم ۱۵.۹ درصد اختصاص داشته است و در مجموع در این ماه  واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع، ۵۵.۹ درصد از معاملات انجام شده را تشکیل می‌دهد.

2 58 96 در صد ؛ افزایش قیمت یک متر مربع خانه در تهران

این گزارش نشان می‌دهد که واحدهای مسکونی با ارزش ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان با سهم ۱۵ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را از آن خود کرده اند و حدود ۵۲.۹ درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان اختصاص داشته است.

از سوی دیگر بررسی شاخص کرایه مسکن اجاره ای در شهر تهران و کل مناطق شهری در مردادماه سال ۹۸  رشد به ترتیب معادل ۲۸.۱ و ۲۶.۱ درصدی در مقایسه با  ماه مشابه سال گذشته را تایید می‎ند.

منبع : ایسنا

۵ دیدگاه

  1. امیری

    ۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۷ ق٫ظ

    مطلب کاملی بود

    پاسخ

  2. هوشمند

    ۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۴۳ ب٫ظ

    ممنون بابت مطلب های خوبتون

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

    نمیشه نظر داد

    پاسخ

  4. فرهاد کرمی

    ۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۴۸ ق٫ظ

  5. علي حنيفه پور

    ۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۴۲ ق٫ظ

    ممنون از آمار و ارقام ارائه شده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…