دکوراسیون خانه

۸ گیاه آپارتمانی سازگار با نور کم برای خانه شما

۲
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
وجود گیاهان طبیعی در خانه تاثیرات بسیار خوبی روی روحیه افراد دارد.
گیاه آپارتمانی سازگار با نور کم

کم شدن فضای خانه ها و قوانین دست و پا گیر زندگی آپارتمانی باعث شده تا اغلب ما از طبیعت دور شویم و از وجود گیاهان با طراوات در محل زندگی خود بی‌بهره بمانیم. اما خوب است بدانید که گیاهان آپارتمانی هوای محیط اطراف خود را تصفیه و ما را هم به انسان شادتری تبدیل می‌کنند.

تنها مشکل رایج که بسیاری از علاقمندان گل و گیاه که بعد از موارد ذکر شده با آن مواجه هستند، کمبود نور در محیط خانه یا محل کار است. راه حل این مشکل استفاده از گیاهانی است که به نور کمی احتیاج دارند و اصطلاحاً به آن‌ها گیاهان آپارتمانی سایه دوست گفته می‌شود. در این مقاله شما را با چند نوع از این گیاهان سازگار با نور کم آشنا خواهیم کرد. کسب این اطلاعات سبب می‌شود تا خانه‌ای سرسبز و زیبا داشته باشید.

۱آگلونما

آگلونما یا همیشه سبز چینی، ۲۲ گونه‌ی مختلف دارد و بعضی معتقدند خوش شانسی می‌آورد. گیاه زینتی آگلونما به نور کمی احتیاج دارد و گیاه بومی قاره ی آسیا است. خاک این گیاه همیشه باید مرطوب باشد. از قرار دادن آگلونما در معرض نور شدید خورشید و در محیط‌های سرد خودداری کنید. اگر پوست حساسی دارید، هنگام کار با این گیاه دستکش به دست کنید چون شیره ی این گیاه می تواند باعث تحریک پوست شود.

گیاه آپارتمانی سازگار با نور کم

۲پاپیتال انگلیسی

پاپیتال انگلیسی یا عشقه را گرچه عمدتاً با گلدان از جایی آویزان می‌کنند اما می‌توان ترتیبی داد که ساقه‌های زیبای آن دور یک نرده یا ستون بپیچند و به رشد خود ادامه دهند. این گیاه صدها گونه‌ی مختلف دارد؛ بعضی از آن‌ها کاملاً سبز هستند و بعضی هم ترکیبی از سبز با زرد، طلایی یا سفید کرمی. خاک این گیاه را باید همیشه به یک میزان ثابت مرطوب نگه دارید و زود به زود به برگ‌های آن آب اسپری کنید تا جلوی خشک شدن برگ های آن را بگیرید.

گل پاپیتال

۳گیاه ماری

سانسیویریا که به گیاه ماری و شمشیری هم مشهور است، گیاهی به شدت جان سخت بوده و خشکاندن آن کاری تقریباً غیر ممکن است. سانسیویریا گیاه بومی مناطق گرمسیری غرب آفریقا است. این گیاه به نور زیادی نیاز ندارد و از روی برگ‌های بلند و خطوط زرد و سفید-نقره ای که روی آن‌ها قرار دارد به راحتی قابل تشخیص است.

سانسیویریا از الیاف گیاهی مستحکمی برخوردار است، به همین دلیل در گذشته از آن برای درست کردن زه کمان استفاده می‌شد. این گیاه همچنین مثل یک دستگاه تصفیه کننده عمل می‌کند و عناصر مضر موجود در هوا را به موادی بی ضرر تبدیل می‌کند. مقدار آبی که به سانسیویریا می دهید باید متوسط باشد. برای آب دادن به این گیاه ابتدا اجازه دهید خاک آن به طور کامل خشک شود و هر دو هفته یک بار رطوبت خاک آن را بررسی کنید.

گیاهان آپارتمانی

۴سرخس شاخ گوزنی

پلاتیسریوم یا سرخس شاخ گوزنی، ۱۸ گونه‌ی مختلف دارد و گیاه بومی آمریکای جنوبی است. این گیاه با نور کم سازگار است و به همین دلیل گزینه‌ی بسیار مناسبی برای اتاق‌های کم نور خانه به شمار می‌رود که از نور مستقیم خورشید به دور هستند.

سرخس شاخ گوزنی

۵لاکی بامبو

دراسینا یا لاکی بامبو، ساقه‌هایی عمودی و شاخ و برگ‌هایی سبز و شاداب دارد. این گیاه به نور کم و غیر مستقیم احتیاج دارد و برای اتاق‌های کم نور خانه و دفتر کار بسیار مناسب است. ریشه‌های این گیاه باید درون آب قرار بگیرد و آب آن هر ۲ تا ۴ هفته یک بار تعویض شود. گیاه لاکی بامبو را در خاک هم می‌توانید بکارید به شرطی که شرایط مناسبی برای تخلیه‌ی آب اضافی گلدان ایجاد کنید و آن را زود به زود آب دهید، اما نباید آن را از آب اشباع کنید.

لاکی بامبو

۶سمبرگ

دیفن باخیا یا سمبرگ، گیاه بومی مکزیک، منطقه‌ی هند غربی و آرژانتین است. این گیاه ساقه‌هایی عمودی و لکه‌ها و خطوطی سفید رنگ دارد. دیفن باخیا به نور کمی نیاز دارد و به بیشتر از ۵۰ گونه‌ی مختلف تقسیم می‌شود که بعضی از آن‌ها در دسته‌ی گیاهان زینتی قرار می‌گیرند. این گیاه در هوای گرم و خشک بهتر رشد می‌کند، گرچه خاک آن همیشه باید رطوبت متوسطی داشته باشد.

سمبرگ

۷گیاه دوستی

پیله آ یا گیاه دوستی، یک گیاه بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است و برگ‌هایی تخم مرغی شکل و مخمل مانند دارد. این گیاه خار و تیغ زیادی دارد، اما نگهداری از آن ساده است، با این حال، در یک محیط مرطوب مثل تراریوم بهتر رشد می‌کند. ارتفاع این گیاه به حدود ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر می‌رسد، به همین دلیل گزینه‌ی مناسبی برای مکان‌های کوچک به شمار می‌رود. توصیه می‌شود این گیاه را در دمایی بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتیگراد و دور از وسایل گرمایشی یا پنجره‌هایی که هوای سرد از میان آن‌ها جریان دارد، نگه دارید.

سمبرگ

۲ دیدگاه

  1. هوشمند

    ۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۵۴ ب٫ظ

    خیلی عالی بود ممنون از معرفی این گل های زیبا

    پاسخ

  2. رفیعی

    ۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۵۳ ب٫ظ

    بسیار جالب بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…