جهانگردی ، مالزی

برادر دوقلوی برج میلاد (+ویدئو)

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین زمان بازدید از برج منارا، هنگام غروب آفتاب است.
برج منارا

می‌دانستید برج میلاد خودمان یک برادر دوقلوی مالزیایی دارد؟ برج منارای کوالالامپور همان برادر دوقلوی برج میلاد است که به یکی از جاذبه‎‌های گردشگری مالزی تبدیل شده است. با مجله پیام دلتا همراه باشید تا با هم با برادر دوقلوی برج میلاد دیدار کنیم.

برج منارا

برج منارا کجااست؟

برج منارا در پایتخت کشور مالزی قرار دارد. برج منارا کوالالامپور (Menara KL Tower) در کنار برج‌های دوقلوی پتروناس یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور مالزی است. این برج در سال ۱۹۹۴ میلادی ساخته شده و حدود ۴۲۱ متر ارتفاع دارد. برج منارا دیدنی‌ترین نقطه شهر کوالالامپور است و تقریباً از هر نقطه از شهر دیده می‌شود.

عرشه بازدید برج منارا در ارتفاع ۲۷۶ متری قرار دارد و حداقل ۱۰۰ متر از برج‌های دوقلو بلندتر است. این منظره در روز بسیار شگفت‌انگیز است و در شب بسیار زیباتر به نظر می‌رسد. از آن نقطه می‌توانید تمام نقاط روشن و درخشان شهر را ببینید.

برج منارا در نزدیکی جنگل‌های بوکیت ناناس (Bukit Nanas) احداث شده است. این جنگل‌ها به‌عنوان قدیمی‌ترین ذخایر جنگلی این کشور شناخته می‌شود و درختان قدیمی گیاهان و جانوران بومی سازگار با آب‌وهوای گرمسیری مالزی در آن وجود دارند.

برج منارا

اولش گردشگری نبود

این برج در ابتدا به‌عنوان یک زیرساخت مخابراتی ساخته شده و پنجمین برج مخابراتی دنیا شناخته می‌شود. همچنین در ابتدا ماهیتی رصدخانه‌ای داشت. یعنی محلی برای رویت هلال ماه بود تا ماه‌های اسلامی و اعیاد مذهبی را جشن بگیرند. رفته رفته به یکی از نمادهای شهر کوالالامپور و سپس کشور مالزی تبدیل شد.

برج منارا

برای خودش فلسفه دارد

وقتی که برج منارا کوالالامپور ساخته شد، در طراحی آن از ایده سفر انسان به سمت کمال استفاده شده بود. سبک معماری این برج عظیم میراث اسلامی است که با کاشی‌های زیبا و الگوهای انتزاعی و اسلامی تزئین شده است. طراحی معماری این سازه عظیم به خوبی ایده به‌کار رفته در آن را نمایش می‌دهد و بازدیدکنندگان می‌توانند فلسفه وجودی آن را درک کنند. آسانسورهای برج با سرعت فوق سریع فقط در ۴۵ ثانیه از سطح زمین شما را به عرشه می‌رسانند که نظیر آن در برج میلاد نیز وجود دارد.

برج منارا

امکانات داخل برج

مناره برج منارا کوالالامپور به‌عنوان یکی از بلندترین سازه‌های آزاد در جهان شناخته می‌شود. در آن یک رستوران با فضای گردشی ۳۶۰ درجه و چرخان قرار دارد. درست مثل برج میلاد خودمان! شما می‌توانید غذا بخورید، یا از نوشیدن چایی و دیدن منظره‌های دیدنی مرکز شهر مانند یک هلی‌کوپتر لذت ببرید. کیفیت غذاهای رستوران گردان برج منارا عالی است و انواع غذاهای بومی مالزیایی و همچنین غذاهای بین الملل در آن سرو می‌شود. در این برج همچنین آمفی تئاتر، استخرهای آبشار زیبا، رستوران‌های فست فود و مغازه‌های سوغات وجود دارند که این برج را به یک مکان جذاب تبدیل کرده است.

برج منارا

نکات مهم در بازدید از برج منارا

برج از ۹ صبح تا ۱۰ شب قابل بازدید است. همچنین در نظر داشته باشید بازدید از آن رایگان نیست و باید بلیط تهیه کنید. در مینی سینمای آن می‌توانید مراحل ساخته شدن برج را هر ۱۵ دقیقه تماشا کنید. برج راهنمای صوتی دارد که به زبان فارسی نیز تهیه شده است. یعنی می‌توانید به زبان فارسی و بدون هیچ دردسری توضیحات کاملی درباره برج، کوالالامپور و همچین مالزی بشنوید. آن هم درست زمانی که از بالای برج دارید به شهر نگاه می‌کنید.

۳ دیدگاه

  1. یوسفی

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۳۴ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. سلیمی

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۴:۱۰ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  3. اسکندری

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۴:۱۰ ب٫ظ

    Perfect

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…