کاهش قیمت مسکن از مناطق شمالی تهران!

۱۳
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران پیش بینی کرد:« از هم اکنون تا پایان سال سیر معاملات مسکن کاملا نزولی است و قیمت ها نیز روند رو به کاهش خواهند داشت.»
مناطق شمالی تهران

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: کاهش قیمت مسکن از مناطق شمالی تهران آغاز شده است و برخی فروشندگان حتی تا ۵ میلیون تومان در هر متر مربع، قیمت های پیشنهادی شان را کاهش داده اند.

بازار مسکن در حالی روزهای سرد و بی روحی  را پشت سر می‌گذارد که بررسی ها نشان دهنده کاهش شدید توان خرید متقاضیان واقعی مسکن است.

به گزارش مجله پیام دلتا ، طبق آمارهای ارائه شده میانگین قیمت مسکن از ۱۳ میلیون تومان در تهران عبور کرده است و تحت تاثیر افزایش شدید قیمت از یک سو و فروکش کردن هیجان بازارهای موازی مسکن از سوی دیگر ، سرمایه گذاران نیز دیگر این بازار را گزینه ای مناسب برای فعالیت نمی‎دانند. خبرهای رسیده از کم بودن تعداد مشتریان و بازار کساد خرید و فروش مسکن حکایت دارد.

در چنین شرایطی نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش ۷۸ درصدی  تعداد معاملات در عین آغاز کاهش قیمت ها در بازار خبر می‎دهد و می‎گوید: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد قیمت مسکن در حال کاهش است و به زودی دیگر مناطق تهران نیز با این وضع  رو‎به رو خواهند شد. بررسی ها نشان می دهد تعدیل قیمت‌ها در بازار بی‌مشتری آغاز شده است.

حسام عقبایی درتوضیح این مطلب افزود: هم اکنون تعداد معاملات واحدهای بزرگ متراژ در مناطق شمالی تهران افت کرده است اما قیمت واحدهای بالای ۱۵۰ متر تا حدود سی درصد در مقایسه با شش ماه گذشته کاهش نشان می‌دهد، این رقم در واحدهایی با متراز پایین تر کمتر است، به طوری که طبق بررسی‌ها واحدهایی با متراژ کمتر از ۱۵۰ متر بسته به متراژ بین ۵ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت داشته اند.

به گفته وی رکورد کاهش قیمت در مناطق شمالی تهران به ۵ میلیون تومان در هر متر مربع می‌رسد.

مناطق شمالی تهران

وی در پاسخ به این پرسش که آیا روند کاهش قیمت فقط محدود به تهران است یا خیر؟ گفت:” نه فقط در تهران بلکه در اکثر شهرهای کشور نیز شاهد کاهش قیمت مسکن و کاهش معاملات هستیم به طوری که در دیگر شهرها نیز قیمت ها دستکم ۵ درصد  کاهش داشته اند.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران پیش بینی کرد:« از هم اکنون تا پایان سال سیر معاملات مسکن کاملا نزولی است و قیمت ها نیز روند رو به کاهش خواهند داشت.»

از بازار اجاره چه خبر؟

عقبایی گفت:” قیمت مسکن در سال گذشته رشدی نجومی داشت و به تبع آن قیمت اجاره‎بها نیز به سرعت افزایش یافت ولی از اوایل مرداد ماه امسال رشد قیمت‌ها متوقف و بازار مسکن تثبیت شده است .

وی افزود : قیمت اجاره مسکن از آن زمان تا کنون روند نزولی در پیش گرفته است و در برخی از نقاط تهران و شهرستان ها قیمت اجاره مسکن در مرداد ماه  درمقایسه با خرداد ماه از ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است. پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال به دلیل کاهش تقاضا و عبور از زمان جابه‎جایی اجاره‌نشین‎ها روند رو به کاهش قیمت‌ها ادامه یابد و تا پایان سال نیز این روند نزولی به همین صورت باشد.

عقبایی گفت: افزایش شدید قیمت‌ها در بازار اجاره سبب شده است بسیاری از مستاجران قراردادهای خود را تمدید کنند و در نتیجه کاهش تعداد متقاضیان در تسریع روند نزولی اجاره‌بها موثر بوده است.

وی در خصوص میزان معاملات مسکن گفت:« تعداد معاملات مسکن به شدت رو به کاهش و رکود عمیق حاکم است و این کاهش میزان  معاملات نیز ادامه خواهد داشت و می‌توان گفت در ۲۵ سال اخیر چنین رکود و کاهش تعداد معاملات مسکن بی سابقه بوده است.»

منبع :خبرآنلاین

۱۳ دیدگاه

  1. 09126231677

    ۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

    افزایش کاذب قیمتها سبب رکود در معاملات گردیده ، بشرحی که فروشندگان در ابتدا برای از تک تا نیافتادن و در مرحله بعدی با اظهار باید خود نیز بالا بخرم قیمتها را تا متری ۱۰ میلیون بالا برده اند و حالا که متوجه اشتباه شده اند میخواهند کم کم قیمت را پایین بیاورند که در هر دوصورت اشتباه میکنند چرا که ملک باید به قیمت واقعی برسد تا فروخته شود

    پاسخ

  2. آژن

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۵ ق٫ظ

    قیمتها بازهم باید شکسته شود

    پاسخ

  3. ابراهیم بنی شیخ الاسلامی

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۳۹ ق٫ظ

    خوب است اما باورش سخته.

    پاسخ

    • سرداری زاده

      ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۲ ق٫ظ

      موافقم

      پاسخ

  4. سعدی

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۳۷ ق٫ظ

    بسیار عالی و مفید بود

    پاسخ

    • سرداری زاده

      ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۵۲ ق٫ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

  5. روزبهاني

    ۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ب٫ظ

    قیمت مسکن نزولی میباشد واین خود جای امیدواری است

    پاسخ

  6. جعفری

    ۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۷:۱۴ ب٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

  7. هوشمند

    ۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۴۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  8. اهورا

    ۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۴:۴۶ ب٫ظ

    امیدوارم رونق به چرخه برگرده

    پاسخ

  9. اهورا

    ۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۴:۴۶ ب٫ظ

    امیدوارم رونق به چرخه برگرده

    پاسخ

  10. الهی

    ۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۱۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  11. رفیعی

    ۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۳:۱۰ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…