تهران گردی

رایگان تهران گردی کنید

۱۰
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بدون حتی یک ریال هزینه از تفریح در تهران لذت ببرید.
تهران گردی

اگر از آن دسته افرادی هستید که حتما باید یک دسته اسکناس درشت توی جیب‌تان باشد تا به تفریح و خوش گذرانی فکر کنید، خواندن این نوشتار را از دست ندهید. ما می‌خواهیم به شما یاد دهیم چطور رایگان و بدون خرج کردن حتی یک ریال، تهران گردی کنید و حسابی لذت ببرید. تعدادی از جاهای دیدنی تهران را که برای بازدید از آنها نیاز به هزینه ندارید، برای شما فهرست کرده‌ایم.

پل طبیعت و دار و دسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش

پل طبیعت روی اتوبان مدرس کشیده شده است و پارک جنگلی طالقانی را به پارک آب و آتش، پارک نوروز و پارک منظومه شمسی متصل می‌کند. خبر خوب اینکه بازدید از همه آنها کاملا رایگان است. دیگر چه می‌خواهید؟ از این بهتر نمی‌شود. حتی اگر چند هفته در هر کدام آنها بمانید، باز هم لازم نیست هزینه‌ای بپردازید. افراد دارای معلولیت جسمی می‌توانند از سمت بوستان آب و آتش خودشان را به پل طبیعت برسانند. از سمت پارک جنگلی طالقانی مسیر مناسبی برای این افراد وجود ندارد. خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم بهتر است روزهای پایان هفته را برای این بازدید انتخاب نکنند. شلوغی جمعیت ممکن است برای فرزندشان آزار دهنده باشد.

تهران گردی

پله‌های عزیز خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر یا همان خیابان خوب چنارهای خودمان می‌تواند سرگرم کننده باشد. پیاده روی در این خیابان و دیدن قشنگی‌های آن هزینه نمی‌خواهد. می‌توانید در پارک ساعی و ملت آن حسابی تفریح کنید و با پله‌های گلدار و شاداب کننده‌اش عکس یادگاری بیندازید. مطمئن باشید در طول مسیرتان حتما با نوازندگان خیابانی رو به رو می‌شوید و لذت گردش‌تان دو چندان می‌شود. بازدید از خیابان ولیعصر و لذت بردن از زیبایی‌های آن برای افراد با نیازمندی‌های خاص و همچنین خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم بلامانع است. افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند، برای کمتر خسته شدن، بهتر است در جهت شیب خیابان و از شمال به جنوب ولیعصر تفریح کنند.

تهران گردی

کوچه لولاگر

کوچه لولاگر یا کوچه قرینه یکی دیگر از جاهایی است که می‌توانید رایگان از آن بازدید کنید و در شگفت آیید که چرا هر چیزی این سوی کوچه است، آن سوی آن هم قرار دارد؟ بازدید از این مکان برای افراد دارای معلولیت که نیاز به استفاده از ولیچر دارند مقدور است.

جاهای دیدنی تهران

بام تهران

بام تهران که در محدوده ولنجک قرار دارد، در واقع بخشی از کوه‌های البرز به شمار می‌رود.  از آن بالا همه شهر معلوم است. خیلی از افراد مخصوصا وقتی دلشان گرفته، راهی بام تهران می‌شوند تا با تماشای شهر حال خودشان را بهتر کنند. حال خوب کن بهتر از این سراغ دارید؟ کاملا رایگان می‌توانید از بام تهران دیدن کنید و خوش بگذرانید.

تهران گردی

مسیر پیاده روی دربند و درکه

دربند و درکه دو ییلاق در شمال تهران هستند که ابتدای مسیر کوهنوردی هم به شمار می‌روند. درست است که ابتدای مسیر دربند و درکه پر از کبابی و سفره خانه است که برای استفاده از خدماتشان باید پول بدهید، با این حال می‌توانید رایگان هم از طبیعت آنجا استفاده کنید. یک لقمه غذای خانگی و یک بطری آب توی کیف‌تان بگذارید و خودتان را به آب و هوای پاک و چشم انداز کوهستانی دربند و درکه دعوت کنید. قسمت‌هایی که می‌توانید رایگان تفریح کنید، معمولا در ارتفاعات بالاتر قرار دارند. بنابراین بازدید از آنها برای افراد با نیازمندی‌های خاص مقدور نیست. این مکان دیدنی رایگان را به خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم نیز پیشنهاد نمی‌کنیم.

دربند

باغ کتاب تهران

بزرگترین کتابفروشی دنیا بیخ گوشمان است! بله در باغ کتاب تهران و فضای اطرافش می‌توانید حسابی خوش بگذرانید و یک روز فرهنگی لذت بخش رقم بزنید. باغ کتاب تهران امکانات زیادی دارد که بعضی از آنها پولی و بقیه رایگان هستند. آن را از دست ندهید. باغ کتاب تهران برای افراد با نیازمندی‌های خاص و همچنین خانواده‌‎های دارای فرزند اوتیسم مناسب است.

تهران گردی

بازار تهران

بازار تهران یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های شهر به شمار می‌رود. تورهای بازارگردی زیادی وجود دارد که برای برخورداری از خدمات آنها باید پول بپردازید. اما می‌توانید با کمی وقت گذاشتن، رایگان از بازار تهران بازدید کنید. چند ساعت زمان بگذارید و اطلاعات مورد نیازتان را از اینترنت بگیرید. حالا که اپلیکیشن‌های مسیریاب و اینترنت پرسرعت در دسترس همه قرار دارد، به راحتی می‌توانید دیدنی‌های بازار را پیدا و از آنها بازدید کنید. شک نکنید روزی خاطره‌انگیز خواهید داشت. بازدید از بازار رذا به روزهای وسط هفته موکول کنید. آخر هفته شلوغ است. بازدید از بازار برای افراد با نیازمندی‌های خاص چندان مناسب نیست. شلوغی و ازدحام جمعیت و همچنین باریک  بودن بعضی معبرها عبور را ویلچر را سخت می‌کند. بازدید از بازار را به خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم پیشنهاد نمی‌کنیم.

تهران گردی

باغ مجسمه‌ها

در محوطه پارک هنرمندان تهران می‌توانید باغ مجسمه‌ها را پیدا کنید که همگی حاصل ذوق و خلاقیت هنرمندان معاصر کشورمان هستند. همچنین در سالن پارک هنرمندان، اغلب نمایشگاه‌های هنری متنوعی در جریان است که خیلی از آنها نیاز به بلیط ندارند و به صورت رایگان می‌توانید از آنها بازدید کنید. بازدید از پارک هنرمندان برای افراد با نیازمندی‌های خاص بلامانع است. همچنین خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم می‌توانند از این مجموعه بازدید کنند.

تهران گردی

خیابان ناصر خسرو

خیابان ناصرخسرو روزگاری باکلاس ترین خیابان تهران بود. این خیابان از میدان تاریخی توپخانه شروع می‌شود. محله تاریخی عودلاجان همان حوالی است و کوچه مروی، کوچه رنگ و لعاب هم یکی از فرعی‌های آن است. با پیاده روی در ناصرخسرو می‌توانید از سردر دارالفنون و همچنین شمس العماره دیدن کنید. یک تهران گردی کاملا رایگان و پر زرق و برق که حتما حال‌تان را بهتر می‌کند. بازدید از این خیابان برای افراد با نیازمندی‌های خاص موردی ندارد. عبور برای ویلچر بلامانع است. خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم بهتر است از بازدید این مکان صرف نظر کنند.

تهران گردی
تهران گردی

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۸:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۰۳ ب٫ظ

  3. بهلولی

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۷ ق٫ظ

    بسیار عالی و مفید بود.

    پاسخ

  4. رفیعی

    ۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۲:۲۸ ب٫ظ

    سپاس بسیار عالی بود

    پاسخ

  5. یوسفی

    ۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۸:۴۲ ق٫ظ

    تهران عالیه

    پاسخ

  6. ابراهیم بنی شیخ الاسلامی (سعدی)

    ۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۱ ب٫ظ

    کاملا موافقم

    پاسخ

  7. سعدی

    ۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۷ ب٫ظ

    بسیار عالی و مفید بود.

    پاسخ

  8. روزبهاني

    ۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۷:۵۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  9. هوشمند

    ۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۵۰ ب٫ظ

    ممنون از معرفی این جاهای دیدنی عالی بود

    پاسخ

    • دانش

      ۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۱ ب٫ظ

      سلام
      بسیار عالی بود

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…