تهران گردی

سفر به “آن ور آب” با ۶۵ هزار تومان

۱۱
8
زمان مطالعه: 4 دقیقه
امروزه روستای واریان به منطقه گردشگری تبدیل شده و تقریبا هیچ ساکن دائمی در آن زندگی نمی‌کند. تورهای یک روزه به این روستا طرفداران زیادی دارد. تا جایی که به آن ونیز ایران گفته‌اند.
واریان

فکرش را بکنید! به جای تاکسی باید سوار قایق شوید تا به خانه برسید! واریان همان جایی است که برای رفتن به آن باید سوار تاکسی قایقی شوید. واریان آن ور آب‌های سد کرج قرار دارد و یکی از روستاهای توریستی اطراف تهران به شمار می‌رود. با مجله گردشگری پیام دلتا همراه باشید تا با هم به روستای آن ور آبی واریان سفر کنیم و زیبایی‌های آن را با هم ببینیم.

واریان

داستان روستای واریان

دهه ۳۰ خورشیدی بود که سنگ بنای سد کرج گذاشته شد. تصمیم گرفتند روی رودخانه کرج سد بزنند و وقتی این اتفاق افتاد، نیمی از روستای واریان که آن سوی رودخانه کرج بود به زیر آب رفت. آن زمان روستا حدود ۵۰۰ نفر جمعیت داشت و نیمی از این افراد دچار مشکل جدی شدند! خانه شان زیر آب رفت و دیگرنمی‌توانستند در همان خانه زندگی کنند.

واریان

اینجا بود که اتفاق جدیدی افتاد. به افرادی که دچار بحران مسکن شده بودند، در محدوده “زرنان” زمین و خانه دادند. در واقع اهالی واریان به اجبار به منطقه زرنان کوچانده شدند. زرنان محدوده‌ای بین جاده قدیم و جاده مخصوص کرج است.

واریان

نیمی از روستا که در ارتفاع قرار داشت به حیات خودش ادامه داد و اهالی همچنان آنجا زندگی کردند. اما بین روستا و خانه‌هایشان و جاده، یک دریاچه فاصله افتاده بود. چنین شد که برای این عده قایق در نظر گرفتند تا بتوانند خودشان را به اطراف برسانند. و چنین بود که روستای واریان کم کم به منطقه‌ای گردشگری تبدیل شد. جایی که برای سفر به آن باید سوار قایق شد، روی آب‌های نیلگون سد کرج پارو زد و به طبیعت زیبای روستا رسید.

واریان

چطور برویم؟

برای رفتن به واریان باید به جاده چالوس بروید و جاده را تا حدی ادامه دهید که سد کرج دیده شود. باید خودتان را به پایین سد برسانید. جاده فرعی وجود دارد که شما را از جاده به نزدیک سد منتقل می‌کند. از آنجا باید با قایق خودتان را به روستا برسانید. تعداد کمی قایق برای تردد به روستا وجود دارد. بنابراین اگر قصد دارید بدون تور به روستا سفر کنید، باید از صبح زود کنار سد کرج حاضر باشید.

واریان

تورهای یک روزه واریان

امروزه روستای واریان به منطقه گردشگری تبدیل شده و تقریبا هیچ ساکن دائمی در آن زندگی نمی‌کند. تورهای یک روزه به این روستا طرفداران زیادی دارد. تا جایی که به آن ونیز ایران گفته‌اند. البته به روستای صراخیه نیز ونیز ایران می‌گویند. طبیعت روستا و همچنین تنها راه ورود به آن که عبور از روی دریاچه سد کرج است، از جذابیت‌های این سفر به شمار می‌رود. این تورها ارزان هستند و با زیر ۱۰۰ هزار تومان یکی از آنها را می‌توانید بخرید.

واریان

نکات مهم در بازید از روستای واریان

باید تمام سد کرج را که آب در آن جا چند ده متر عمق دارد، بپیمایید. بنابراین سفر با تور پیشنهاد ما به شمااست. اما توری که شما را بیمه گردشگری کرده باشد و موقع سفر با قایق، جلیقه نجات بر تن کرده باشید. چون حادثه خبر نمی‌کند. اگر از آب می‌ترسید و بیم غرق شدن دارید، این سفر بر ای شما مناسب نیست.

واریان

تابستان و پاییز بهترین فصل سفر به روستا است. زیبایی طبیعت روستا صد چندان می‌شود. کنار سد کرج رستوران شیشه‌ای جذابی قرار دارد که غذاهای با کیفیتی ارائه می‌کند. بد نیست اگر خودتان را به این رستوران دعوت کنید و از چشم انداز زیبای دریاچه و روستا که فقط بخش خیلی کوچکی از آن از فاصله دور دیده می‌شود، لذت ببرید. این سفر برای افراد با نیازمندی‌های خاص پیشنهاد نمی‌شود.

واریان

۱۱ دیدگاه

  1. مهری محمدی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۶:۲۹ ب٫ظ

    دوست دارم برم خواهش میکنم راهنمایی کنید چطور برم ممنون میشم

    پاسخ

  2. زهرا

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۵۰ ب٫ظ

    ترددش به این راحتی که شما گفتین نیستا!!

    پاسخ

  3. بهلولی

    ۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۶ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  4. پیمان

    ۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۴:۳۷ ب٫ظ

    عالیه

    پاسخ

  5. روزبهاني

    ۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۷:۵۹ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  6. نیما

    ۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۳۴ ب٫ظ

    ممنون از معرفی خیلی خوبتان

    پاسخ

  7. بزرگی

    ۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

    باید پارو نزد وا داد باید دل به واریان داد

    پاسخ

  8. بزرگی

    ۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۸ ق٫ظ

    منطقه جالب و ناشناخته ای بود.

    پاسخ

  9. اهورا

    ۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۷ ق٫ظ

    چقدر لذت بخش

    پاسخ

  10. ثابتی

    ۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۶ ق٫ظ

    چقدر زیبا هست.حتما باید رفت و از نزدیک دید.

    پاسخ

  11. آدینه

    ۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۵:۲۶ ب٫ظ

    خیلی جالب بود ما خیلی از جاده چالوس رفت و آمد میکنیم ولی تا به حال نمیدانستم چنین جایی وجود دارد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…