دکوراسیون داخلی

تزیین اتاق نوزاد ؛ پدر و مادرهای جوان بخوانند

۱۲
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بعد از اینکه تمام لوازم ضروری و غیر ضروری اتاق نوزاد را خریداری کردید حالا باید به فکر چیدمانی مناسب و راحت وسایل باشید.
تزیین اتاق نوزاد

این مقاله مخصوص تمام پدر و مادرهای جوانی است که قصد دارند در آینده نزدیک بچه دار شوند. زمانی که شما قصد بچه‌دار شدن دارید در کنار همه دغدغه‌های خرید و ذوق و شوق چیز‌های تازه باید به فکر اتاق او هم باشید. او زمانی که به خانه می‌آید نیاز به یک محیط آرام و امن دارد که بتواند روز‌های اول زندگی‌اش را به راحتی سپری کند.

در تزیین اتاق نوزاد باید به نکات زیادی دقت کنید. قبل از هر چیز یادتان باشد نوزادی که تازه متولد شده به خیلی از وسایل نیازی ندارد و شما مجبور نیستید از ابتدای حضورش همه چیز‌هایی که بعد‌ها استفاده می‌کند را خریداری کنید.

لوازم ضروری

خرید یک سرویس کامل شامل تخت، کمد و احتمالاً دراور یا ویترین در اتاق نوزاد واجب است. پس اولویت خرید را به این وسایل اختصاص دهید. در کنار این وسایل مهم از خرید چیزهایی مانند یک جعبه برای قرار دادن لباس‌های کثیف نیز غافل نشوید.

در تزیین اتاق نوزاد دیوارها را جدی بگیرید

قبل از اینکه وسایل را انتخاب کنید و بخرید بهتر است تا تعیین جنسیت نوزاد صبر کنید، بر اساس اینکه نوزاد شما دختر است یا پسر می‌توانید دیوار‌های اتاق را بازسازی کنید. رنگ‌آمیزی یا کاغذدیواری با یک طرح و رنگ مناسب با جنسیت فرزند اولین گزینه برای دکور اتاق است.

 رنگ اتاق

وقتی صحبت از رنگ می‌شود مسلماً مطمئن‌ترین و ساده‌ترین راه استفاده از رنگ سفید است. وقتی همه‌جا سفید باشد خیلی راحت می‌توان رنگ‌های دیگر را از طریق مبلمان مانند تخت خواب یا کمد و قفسه وارد اتاق کرد. اما برای آن‌هایی که خواستار طرحی کاملاً متفاوت هستند، رنگ‌های دیگری هم مانند سبز، صورتی، خاکستری و … گزینه‌های خوبی است.

برای انتخاب رنگ معمولاً به جنسیت نوزاد توجه می‌شود به طور مثال رنگ‌های صورتی و گلبهی برای دکوراسیون اتاق نوزاد دختر و رنگ‌های آبی و تم خاکستری بیشتر برای دکوراسیون اتاق نوزاد پسر انتخاب می‌شود.

تزیین اتاق نوزاد

اگر تمام فضای اتاق‌خواب نوزاد به رنگ بژ باشد ظاهرش چندان دل‌چسب نخواهد بود، در عوض وقتی همین رنگ را بارنگ‌های دیگری مانند زرد و قهوه‌ای ترکیب می‌کنید ناگهان همه‌چیز لوکس و خواستنی دیده خواهد شد. ترکیب رنگ آبی بسیار روشن در کنار خاکستری یکی از زیباترین ترکیب‌ها برای رنگ اتاق نوزاد است.

ایده‌هایی برای کاغذ دیواری

استفاده همزمان از دو طرح کاغذدیواری متفاوت در اتاق نوزاد کنار هم روی دو دیوار یکی از بهترین ایده‌ها است. باید الگو‌هایی را برای کاغذدیواری انتخاب کنید که نزدیک به هم باشند، مثلاً اندازه شکل‌های روی کاغذ با یکدیگر همسان باشند، اما شکل‌های متفاوت داشته باشند.

رنگ کاغذ هم بهتر است تیره باشد چرا که در این صورت فضا گرم‌تر نشان داده می‌شود. اگر می‌خواهید طرح کاغذدیواری برای سال‌های سال همراه کودکتان باشد، استفاده از کاغذدیواری‌های هندسی بهترین گزینه است.

تخت و کمد

بعد از تزیینات دیوار نوبت به خرید تخت و کمد می‌رسد. در زمان خرید باید به نکات زیادی دقت کنید. اول اینکه شما نیاز به یک تخت کوچک نوزاد کنار تخت خودتان دارید، برای این کار دو انتخاب دارید، یا از تخت‌های موقتی مخصوص تخت مادر استفاده کنید که نیازی به بلند شدن شما در طول شب نباشد، یا یک گهواره کوچک تهیه کنید و به طور موقتی در اتاق خودتان بگذارید.

رنگ گهواره تا حد زیادی بستگی به رنگ غالب فضای اتاق کودک شما دارد، اما چون رنگ‌های انتخابی این فضا‌ها معمولاً ملایم است انتخاب انواع رنگ سفید و شیری برای گهواره‌ها بسیار مناسب است.

تزیین اتاق نوزاد

نور

تصور نکنید که نور اتاق نوزاد مهم نیست، بلکه با انتخاب یک نورپردازی ملایم و منحصر به فرد می‌توانید فضای آرامش‌بخش و رمانتیکی برای کودک فراهم کنید. تلفیق این نورپردازی با یک پرده حریر می‌تواند آرامش مهمی در خواب کودک ایجاد کند.

چیدمان

بعداز اینکه تمام لوازم ضروری و غیر ضروری را خریداری کردید حالا باید به فکر چیدمانی مناسب و راحت وسایل باشید. نکته مهم در این مرحله دوری از هرگونه شلوغی در اتاق است، اگر وسیله‌ای در اتاق جا نمی‌شود یا اینکه فضا را گرفته و رفت‌وآمد را سخت می‌کند حتماً آن وسیله را کنار بگذارید. تصور کنید وقتی فرزندتان داخل گهواره خوابیده و ناگهان صدای گریه‌اش بلند می‌شود، شما با عجله به اتاق می‌روید و سر راهتان با وسایل اضافه مانند میز یا صندلی یا اسباب‌بازی کف اتاق برخورد می‌کنید؛ بنابراین این موضوع نه تنها روی زیبایی بلکه روی ایمنی محیط هم تأثیرگذار است.

اتاق پسربچه

اولین نکته‌ایی که در طراحی دکوراسیون اتاق پسربچه‌ها باید مورد توجه قرار بدهید انرژیک بودن اتمسفر اتاق است. پسران در دوران کودکی و نوجوانی فعالیت و انرژی زیادی دارند؛ بنابراین نباید اتاقی طراحی کرد که برخلاف این روحیه پرانرژی آن‌ها باشد. البته در سنین بالاتر در انتخاب رنگ دیوار‌ها و تِم کلی دکوراسیون اتاق باید نظر کودک را نیز جویا شد، اما برای نوزاد پسر به طور کلی رنگ مناسب می‌تواند قرمز، آبی ویا سبز با تناژ‌های متفاوت باشد.

اتاق پسر بچه

 اتاق دختربچه

یکی از ویژگی‌های خوب دختر‌ها روحیه لطیف و حساس آن‌ها است؛ بنابراین اتاق خواب هر دختر بهترین فضا برای آرامش و استراحت او است. برای دختر‌ها مهم‌ترین و پراهمیت‌ترین جا در خانه اتاق آن‌ها است. سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که هم موردعلاقه خودتان باشد و هم باعث زیبایی دکوراسیون اتاق‌خواب شود. در اتاق دختران از روتختی و یا پرده‌ای استفاده کنید که روی آن‌ها طرح‌های گل و یا دخترانه باشد. استفاده از یک جای دکوری زیبا در اتاق دختران زیبایی اتاق را بیشتر می‌کند.

 اتاق دختربچه

۱۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۴:۵۹ ب٫ظ

    بسیار عالی بود

    پاسخ

  2. موسوی

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در ۸:۲۷ ب٫ظ

    سپاس، عالی بود

    پاسخ

  3. مسعود

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در ۷:۴۰ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  4. فرهنگ

    ۲۸ مهر ۱۳۹۸ در ۶:۳۵ ب٫ظ

    حرف ندارید

    پاسخ

  5. یوسفی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۲۳ ب٫ظ

    اموزنده بود

    پاسخ

  6. آقازاده

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۱۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  7. رفیعی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۶ ب٫ظ

    بسیار زیبا بود ممنونم

    پاسخ

  8. هوشمند

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۱۷ ب٫ظ

    مطلب خیلی مفیدی بود دستتون درد نکنه

    پاسخ

  9. پویان

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۲۱ ب٫ظ

    سپاس از انتشار این مطلب مفید و آموزنده

    پاسخ

  10. بیگدلی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

    خیلی عالی بود سپاسگذارم

    پاسخ

  11. مهدی مختاری

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

    فوق العاده بود ممنونم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…