کاهش معاملات اجاره مسکن تا ۱۹ درصد

۱۲
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران هفته گذشته گفته بود قیمت مسکن در برخی مناطق مترمربعی  یک تا 3 میلیون تومان  و تعداد معاملات نیز 78 درصد کاهش داشته است.
معاملات اجاره

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این که بالا رفتن قیمت مسکن طی یک سال و نیم گذشته و درپی آن کاهش توان خرید باعث شده تا تعداد معاملات اجاره مسکن ۱۹ درصد کاهش یابد، گفت: کاهش توان خرید مسکن و بالا رفتن نرخ اجاره بها باعث شده است تا عده‌ای از مستاجران به شهرهای اطراف مهاجرت کنند.

به گزارش مجله پیام دلتا، مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه تعداد معاملات مسکن کاهش یافته و به طور متوسط در برخی مناطق کاهش قیمت مسکن روی داده است آیا نرخ اجاره بها نیز رو به کاهش گذاشته است یا نه ، گفت: زمانی که قیمت مسکن افزایش می‌یابد نرخ اجاره بهای مسکن نیز بالا می رود و وقتی قیمت مسکن افت می کند  اجاره بها نیز کاهش  می یابد اما این گونه نیست که با افزایش صد در صدی قیمت مسکن نرخ اجاره بها نیز صد در صد رشد کند.

وی افزود:‌ قیمت اجاره تابعی از قیمت مسکن است اما اینگونه نیست که با رشد جهشی قیمت مسکن نرخ اجاره‎بها نیز جهشی افزایش یابد. چرا که نرخ اجاره بها تناسبی برای خود دارد و مالکان نیز به خوبی می‌دانند که اگر نرخ اجاره بها را بیش از پیش افزایش دهند واحد مسکونی آنها خالی می‎ماند.

معاملات اجاره

نرخ اجاره کاهش خواهد یافت

رییس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: حال که قیمت مسکن کاهش یافته  نرخ اجاره‎بها نیز به تبع آن تا حدودی افت خواهد کرد؛ بنابراین گزارشی که می‌توان ارائه کرد این است که در تمام مناطق نرخ اجاره بها کاهش داشته است.

مصطفی قلی خسروی  در خصوص چگونگی تعداد قراردادهای اجاره ،‌گفت: از سال گذشته تا کنون ۱۹ درصد تعداد معاملات اجاره کاهش داشته است و این کاهش تعداد معاملات اجاره می‌تواند به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها و کاهش توان خرید  باشد.

وی همچنین  تصریح کرد: البته ممکن است یکی دیگراز دلایل کاهش معاملات اجاره ،تمدید مدت اجاره میان موجر و مستاجر باشد اما باید اذعان کرد عده زیادی از مستاجران در تهران به شهرهای اطراف و کوچکتر مهاجرت کرده اند که باعث شده تعداد معاملات اجاره  رو به کاهش گذارد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران هفته گذشته گفته بود قیمت مسکن در برخی مناطق مترمربعی  یک تا ۳ میلیون تومان  و تعداد معاملات نیز ۷۸ درصد کاهش داشته است.

منبع : اقتصاد آنلاین

۱۲ دیدگاه

  1. رضا اسعدی

    ۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۵۱ ب٫ظ

    بسیار مفید بود

    پاسخ

  2. هوشمند

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۵۶ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. انصاری

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۳۷ ب٫ظ

    مفید بود
    تشکر

    پاسخ

  4. احمدی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۷ ب٫ظ

    اوضاع جالبی نیست

    پاسخ

  5. بزرگی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۶ ب٫ظ

    امیواریم قیمت ها منطقی بشه

    پاسخ

  6. علي حنيفه پور

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۰۱ ب٫ظ

    انشالله بازم قیمت کاهش پیدا کنه

    پاسخ

  7. آژن

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۴۲ ب٫ظ

    باید چاره ای اندیشید

    پاسخ

  8. هامون

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۸ ب٫ظ

    بله مثل مسکن مهر اطراف تهران

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۱ ق٫ظ

  10. فرهاد کرمی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۰ ق٫ظ

  11. رحیمی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۵ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  12. روزبهاني

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۱ ق٫ظ

    قیمت ها بالاست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…