راز زیبایی و جذابیت مردان

۸
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چگونه یک مرد جذاب باشیم؟ ممکن است این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد؛ پس به شما توصیه می‎کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.
جذابیت مرد

ممکن است زمانی که از اسرار زیبایی حرف می‎زنیم، شما به یاد راهکارهای سخت بیفتید یا فکر کنید که این موضوع فقط مربوط به خانم‎ها است؛ اما حقیقت این است که زیبایی و جذابیت حق مسلم آقایان هم می‎‏تواند باشد. با مجله پیام دلتا همراه باشید.

مرد جذاب

چگونه یک مرد جذاب باشیم؟

زیبایی فقط مخصوص خانم‎ها نیست! جذابیت را همه دوست دارند اما آقایان چطور می‎توانند ظاهری زیباتر داشته باشند؟ رعایت نکات بهداشتی هنگام اصلاح صورت یا خارج شدن از منزل و استفاده از مواد آرایشی- بهداشتی طبیعی و مناسب آقایان می‎تواند تا حد زیادی به زیبایی و جذابیت آنها کمک کند.

شستن صورت با پاک‎کننده‎های طبیعی

اغلب مردها صورت‎شان را پس از بیدار شدن از خواب شبانه می‎شویند. در طول شب، سلول‎های پوستی شروع به بازسازی می‎کنند و سلول‎های مرده و چربی روی پوست باقی می‏‎مانند. پوست برای نفس کشیدن نیاز به فضا دارد، فضایی عاری از سلول‏‎های چرب و مرده؛ از همین رو زدودن این سلول‎های مزاحم برای تنفس پوست حیاتی است. برای شست و شو از پاک‎کننده‎‏های مرطوب استفاده کنید و آن را با آب ولرم از روی صورت‎تان پاک و برای خشک کردن صورت نیز از یک حوله نرم استفاده کنید.

پاکیزگی پوست

پوست مردان تقریبا” ۱۵ درصد چرب‎تر از پوست زنان و به طور مشخصی از منافذ بزرگ‎تری برخوردار است و معنای آن این است که سریع‎تر و بیشتر آلوده می‎شود؛ بنابراین خیلی مهم نیست که یک آقا چه نوع پوستی دارد بلکه تمیز نگه داشتن آن اهمیت به سزایی در جذابیت، شادابی و جوانی شخص دارد.

محصولات پاک‎کننده باید تا حد امکان بدون مواد شیمیایی یا به قول معروف تا حد زیادی طبیعی باشند. صابون‎های دئودورانت نباید برای صورت استفاده شوند. یک ساینده یا اسکرآب برای سلامتی پوست (به خصوص مردان) اساسی است؛ چون سلول‎های مرده را برمی‎دارد و سطح صورت را نرم می‎کند و این عمل سایندگی را باید بدون آسیب رساندن به پوست انجام داد.

همیشه بعد از اصلاح و تمیز نمودن از یک مرطوب‎کننده سبک بخصوص در نواحی گردن استفاده کنید. ویتامین E خالص یا روغن آلوئه‎ورا مرطوب‎کننده‎های بسیار خوبی هستند که به شکل مایع یا کپسول استفاده می‎شوند، شما می‎توانید یک کپسول را بشکنید و روغن آن را مستقیما” روی پوست بمالید. به خاطر داشته باشید، رطوبت در نواحی حساس پوست (به خصوص در نواحی زیر چشم) خیلی مهم است. در این ناحیه به هیچ وجه چربی ترشح نمی‎شود و جایی است که گذشت سن را نشان می‌دهد.

مرد جذاب

خداحافظی با ریش‎تراش ارزان‎قیمت

اکثر مردها به طور میانگین پنج بار در هفته اصلاح می‎کنند. تیغ با کیفیت علاوه بر اینکه طول عمر بیشتری دارد، صورت را نمی‎خراشد؛ پس تیغی را برای اصلاح انتخاب کنید که متناسب با حساسیت پوست و درشتی تارهای ریش‎تان باشد.

هیچ‎گاه بدون ژل یا کف اصلاح نکنید

پوست مردها برای اصلاح صورت به رطوب نیاز دارید. باید بدانید که پوست خشک به سرعت خراشیده و زخم می‎شود.

مراقبت‎های پس از اصلاح را فراموش نکنید

اصلاح صورت باعث از بین رفتن لایه رویی پوست می‎شود. بهتر است آقایان برای خودشان یک کیف اصلاح داشته باشند؛ مثلا برای مرطوب کردن پوست و بازسازی این لایه از افتر‎شیو استفاده کنید.

هرگز خانه را بدون استعمال کرم ضد آفتاب ترک نکنید

مراقبت از پوست و مو و در کل زیبایی، در تابستان زحمت دو چندان دارد. مصرف کرم‌ها یا لوسیون‌های ضد آفتاب را به خصوص در فصل تابستان فراموش نکنید؛ زیرا مهم‎ترین و بزرگ‎ترین محصولات در باره زیبایی پوست هستند، به خصوص که بیشتر آقایان ساعت‎های زیادی در طول روز در معرض آفتاب و گرما قرار می‎گیرند.

بهترین کرم ضد آفتاب برای آقایان، کرمی حاوی مرطوب‎کننده با اس پی اف ۳۰ درصد است. مردانی که از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‎کنند، بیشتر در معرض خطر صدمات ناشی از نور آفتاب و انواع سرطان‎های پوست قرار می‎گیرند.

۸ دیدگاه

  1. بهلولی

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۹ ق٫ظ

    خیلی مفید و آموزنده بود. ممنون از شما

    پاسخ

  2. هوشمند

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۳۲ ب٫ظ

    مطلب مفیدی بود تشکر

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  3. امیر زندمنش

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۰۰ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      ممنون

      پاسخ

  4. یوسفی

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

  5. ثامن

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…