تهران گردی با دلتا

آخر هفته کجا برویم؟ (قسمت هفتم )

۹
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خیلی دور، خیلی نزدیک! قرار است با هم به جاهایی سفر کنیم که نه خیلی دور است و نه خیلی نزدیک.
تور یک روزه

خیلی دور خیلی نزدیک! این هفته قصد داریم پیشنهادات تور یک روزه تهران گردی “نواحی اطراف تهران” را به شما معرفی کنیم. جایی که نه نزیک است و نه دور! پیشنهادات این هفته ما خارج از پایتخت است. اما به اندازه‌ای که نیاز باشد برای سفر به آنجا مرخصی بگیرید، دور نیست. ما قرار است حداکثر ۱۵۰ کیلومتر از پایتخت دور شویم.

با مجله گردشگری پیام دلتا همراه باشید تا با پیشنهادات ویژه تهران گردی این هفته شما را سر شوق بیاوریم. اگر به دنبال پیشنهادات بیشتری هستید، قسمت ششم، قسمت پنجم، چهارم، سوم، دوم و نخستین پیشنهادات تور یک روزه تهران گردی ما را نیز بخوانید.

تهران گردی

سفر به مریخ ایران، همین حوالی تهران

چرا سفر بدون بازگشت به فضا؟ با بازگشت، به مریخ سفر کنید. خوش بگذرانید. حیرت زده بشوید و خوش و خرم به خانه برگردید. همین حوالی تهران خودمان مریخ دارد. کافی است سوییچ بیندازید، ماشین را روشن کنید. به سمت قم برانید تا به مریخ برسید. گنبد نمکی قم همان جایی است که نامش را مریخ ایران گذاشته‌ایم. جایی که شما را یاد سیاره‌های ناشناخته کهکشان‌های دور می‌اندازد. جایی که شبیه به لوکیشن فیلم‌های تخیلی است. جایی که تا به حال مانندش را ندیده‌اید!

مریخ ایران حوالی قم قرار دارد. یعنی با صرف یک ساعت زمان می‌توانید از تهران خودتان را به مریخ برسانید! این عارضه منحصر به فرد طبیعی که تنها گنبد نمکی متقارن جهان است، شصت میلیون سالش است!

گنبد نمک مریخ

کاروانسرای ده نمک، جایی زیر آسمان مخملی

کاروانسرای ده نمک گرمسار جایی است که لازم است به آن سفر کنید تا با طبیعت آشتی کنید و از آن انرژی بگیرید و چرخی هم در تاریخ بزنید. کاروانسرای ده نمک در روستایی به همین نام قرار دارد. در روستا، کاروانسرای دیگری هم وجود دارد که قدیمی‌تر از کاروانسرای بازسازی شده است. آن کاروانسرا هنوز بازسازی نشده. یک آب انبار بزرگ کنار کاروانسرا قرار دارد. جان می‌دهد برای عکاسی. یخچال زیبایی نیز کنار کاروانسرا واقع شده که منتظر بازسازی است. شب را می‌توانید در یکی از حجره‌های کاروانسرا بمانید و از روی پشت بام، ستارگان را رصد کنید. دیگر از یک تور یک روزه تهران گردی چه می‌خواهید؟ همه چیز آماده است تا به شما خوش بگذرد.

کاروانسرای ده نمک

دشت هویج بدون هویج!

دشت هویج یکی از جاهای دیدنی تهران است. دشت هویج، دشتی بدون حتی یک عدد هویج است! با این حال یکی از محبوب‌ترین ییلاق ها و جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود. پوشش گیاهی این منطقه در بهار به رنگ نارنجی در می‌آید. کل دشت پر می‌شود از گل‌های نارنجی رنگ خودرو. درست به رنگ هویج! برای همین منطقه را دشت هویج نام گذاری کرده‌اند. دشت هویج چندین چشمه و آبشار دارد. غار موزه جذابی هم آن حوالی وجود دارد که دیدنش شما را به وجد می‌آورد. دشت هویج در محدوده لواسانات و بالاتر از روستای افجه قرار دارد. دیدنش می‌تواند آخر هفته شما را بسازد.

دشت هویج

روستای برغان، مهد آلوهای دلبرانه

برغان بین کرج و هشتگرد قرار دارد. یعنی فاصله چندانی تا پایتخت ندارد. در واقع برغان در محدوده ساوجبلاغ استان البرز واقع شده است. برای رفتن به برغان کافیست ۱۳ کیلومتر از کرج دورتر شوید تا به روستای برغان برسید. در مجموع یک ساعته می‌توانید از تهران خودتان را به برغان برسانید. برغان فقط یک روستا نیست! مجموعه کاملی از دیدنی‌های تاریخی و طبیعی را یکجا در خود دارد. برغان به باغ‌های میوه، به ویژه آلو شهرت دارد. بنابراین بخش بزرگی از روستا و اطرافش زمین‌هایی با کاربری باغی است. کوچه باغ‌های باصفایی دارد که جان  می‌دهد برای عکاسی. کلی هم آثار تاریخی دارد. مسجد، تکیه، بقایای کاروانسرا و یک پل تاریخی قشنگ که روی رودی باصفا کشیده شده است. اگر برای سف به برغان برنامه ریزی نکنید، به خودتان بدی کرده‌اید. چون خودتان را از لذت‌های زیادی محروم کرده‌اید.

7275317 825 آخر هفته کجا برویم؟ (قسمت هفتم )

بزن بریم شهاب باران!

این شب‌های آخر مرداد، آسمان شهاب باران است. پدیده نجومی بارش شهابی برساوشی این شب‌ها در اوج خود قرار دارد و چه چیز بهتر از این برای آخر هفته؟ به آسمان نگاه کنید. ستاره‌های دنباله‌دار و شهاب‌ها را ببینید و در آرامش کهکشان غرق شوید. تفریحی صددرصد رایگان! صددرصد طبیعی! صددرصد لذت بخش! از شهر خارج شوید. بله. باید از شهر خارج شوید تا بتوانید شهاب باران را با خیالی آسوده ببینید. جاده‌های فرعی اطراف شهرها، روستاهای کوچک و نواحی دوردست  تهران جاهای مناسبی هستند. کویرها بهترین جا برای تماشای باران شهابی هستند. در کویر خبری از آلودگی نوری نیست. همچنین گرد و غبار در آسمان وجود ندارد. بنابراین بهترین جا برای رصد آسمان به شمار می‌روند. اگر وارد جاده قدیم قم شوید، آسمان خوبی را برای تماشای آسمان پیدا می‌کنید. همچنین جاده تهران به گرمسار هم فرعی‌های خوبی برای رصد آسمان دارد.

شهاب باران برساوشی

روستای خوب افجه

افجه روستایی زیبا و باشکوه است که در منطقه لواسان قرار دارد. لواسان هم متعلق به شهرستان شمیرانات است. شمیرانات در شمال و شمال شرق تهران قرار دارد. بنابراین افجه جان می‌دهد برای یک تفریح آخر هفته‌ای جذاب برای پایتخت نشین‌ها. می‌توانید به روستا بروید. از دیدنی‌ها و طبیعتش استفاده کنید. حتی بقچه به بغل در حمام شاه عباس تنی به آب بزنید. البته  اگر از آن وسواسی‌ها نباشید. حمام کردن به سبک سنتی، آن هم در شرایطی که نسل حمام‌های قدیمی دارد منقرض می‌شود، به یک بار تجربه کردنش می‌ارزد.

افجه به باغ‌های گردو معروف است. آبشار و رودخانه هم دارد. گروه‌های کوهنوردی از این روستا به ارتفاعات اطراف صعود می‌کنند.

 

۹ دیدگاه

  1. هوشمند

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۵۸ ب٫ظ

    عالیه ممنون از معرفیشون

    پاسخ

  2. رحیمی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۱ ب٫ظ

    بسیار خوب

    پاسخ

  3. گنجی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۵۲ ب٫ظ

    خیلی هیجان انگیزه

    پاسخ

  4. سعدی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۷ ق٫ظ

    خیلی خوب و مفید است
    ولیکن، هم کمبود وقت وهم کمبود …..

    پاسخ

  5. روزبهاني

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۴۶ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

  6. سلیمی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۴۲ ق٫ظ

    چقدر پیشنهادات هیجان انگیزی

    پاسخ

  7. بیگدلی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۸:۰۰ ق٫ظ

    عالی بود ممنونم

    پاسخ

  8. ثامن

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

  9. هوشمند

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۵۶ ب٫ظ

    خیلی عالیه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…