اولین وام مسکن با نرخ بهره منفی!

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نرخ بهره در بسیاری از بانک های دانمارک اکنون صفردرصد است و اکنون برخی از بانک ها می خواهند مانند بانک‌های سوئیسی به سمت نرخ بهره منفی حرکت کنند.
بهره منفی

یک بانک دانمارکی برای نخستین بار به مشتریان خود وام مسکن با نرخ بهره منفی ارائه می‌کند.

به گزارش مجله دلتا ، روزنامه گاردین نوشته است ، بانک دانمارکی ” Jyske” برای نخستین بار در تاریخ بانکداری به مشتریانی که برای رهن منزل خود نیازمند دریافت کمک‌هزینه باشند وام با نرخ بهره منفی پرداخت می‌کند و مشتریان مبلغ کمتری از وام دریافتی را باز پرداخت خواهند کرد. این بانک که سومین بانک بزرگ دانمارک است در رقابت با بانک دیگر دانمارکی یعنی ” Nordea” تصمیم به چنین کاری گرفته است که وام‌های رهنی ۱۰ ساله با نرخ بهره صفر درصد و ۳۰ ساله با نرخ بهره ۰.۵ درصد را به مشتریان پرداخت می‎کند.

مایکل هوگ، کارشناس بخش مسکن این بانک گفت: پول به صورت مستقیم به مشتری پرداخت نمی‎شود بلکه صرف هزینه مسکن خواهد شد. وی در پاسخ به این پرسش که این تصمیم عجیب بانک با چه واکنش هایی مواجه شده است گفت: با این اظهارت روبه رو  می‌شویم که این مساله چه طور ممکن است؟ وما پاسخ می دهیم که بله درست خوانده اید، صحت دارد!

نرخ بهره در بسیاری از بانک های دانمارک اکنون صفردرصد است و اکنون برخی از بانک ها می خواهند مانند بانک‌های سوئیسی به سمت نرخ بهره منفی حرکت کنند. بانک “یو بی اس” سوئیس نرخ بهره منفی ۰.۶ درصدی را در خصوص سپرده های بالای نیم میلیون پوند اعمال می کند یعنی در پایان هر سال، به ازای نگهداری نیم میلیون پوند سپرده مشتری، ۳۰۰۰ پوند کارمزد کسر می‌کند!

مایکل هوگ در خصوص احتمال اتخاذ رویکرد مشابه بانک‌های سوئیسی در دانمارک گفت: هم اکنون نرخ بهره منفی در مورد سپرده های سرمایه‌گذاری در دانمارک وجود ندارد اما رایزنی‌هایی در این رابطه در سطوح بالای مدیران بانکی در جریان است. با این وجود فعلا هیچ بانکی نمی خواهد اولین بانکی باشد که نرخ بهره منفی را انتخاب می‌کند.

شایان ذکر است ، نرخ بهره در انگلیس ۰.۷۵ درصد و در اتحادیه اروپا ۰.۵ درصد است.

منبع : ایسنا

۶ دیدگاه

  1. هوشمند

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۵۶ ب٫ظ

    جالبه

    پاسخ

  2. یوسفی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۸ ب٫ظ

    اینجوری باشه عالیه

    پاسخ

  3. بهلولی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۱ ق٫ظ

    خیلی جالب. ممنون از شما

    پاسخ

  4. علي حنيفه پور

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۳:۴۹ ب٫ظ

    ایکاش این موارد رو مسئولین و مقامات ما هم میدیدن و یاد میگرفتن؛ مثلا مملکت اسلامی داریم با اینهمه سودی که بانکها می گیرن؛ جای تاسف واقعا

    پاسخ

  5. بیگدلی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

    باز به مزایا و انصاف بانکهای اسلامی نمیرسند…

    پاسخ

  6. علی فرجی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۶ ق٫ظ

    خب اولین مطلبی که به ذهن میاد ،مقیاس تفاوت هاست
    کشوری غیر مسلمان و و و

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…