چای لیمو بنوش ؛ سالم باش!

2
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا شما چای لیمو مصرف می‌کنید؟ پس حتما" می دانید چای لیمو برای سلامتی خواص بسیار زیاد دارد.
چای لیمو

خواص چای لیمو برای سلامتی بسیار زیاد است! این نوشیدنی به دلیل تاثیری که روی پاکسازی بدن دارد، شناخته‌شده است. این چای همچنین تازگی و طراوت به شما می‌دهد و انرژی‌تان را بیشتر می‌کند.

به گزارش دلتامگ؛ چای لیمو همان چای سیاه یا چای سبز معمولی است که آب لیموی تازه به آن اضافه شده‌است. افزودن آب لیمو نه فقط رنگ چای را زیباتر می‌کند بلکه طعم آن را هم بهبود می‌بخشد.

۱۳ خاصیت چای لیمو برای سلامتی:

۱. بدن را به خوبی سم‌زدایی و پاکسازی می‌کند.

خواص چای لیمو برای سلامتی این است که سیستم بدن‌تان را پاکسازی می‌کند و سموم را از بین می‌برد. این سموم انواع مختلفی از بیماری‌ها و عفونت را به بدن‌ شما منتقل می‎کنند.

۲. درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

چای لیمو برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است، می‌توانید مقداری زنجبیل هم به چای اضافه کنید و آن را ۳ تا ۴ بار در روز بنوشید. این دمنوش نه فقط به تسکین گلودرد کمک، بلکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

۳. برطرف کننده استرس

استرس یکی از عوامل موثر برای تولید سموم در خون است که موجب مشکلاتی برای سلامت روان می‌شود. این چای با پاکسازی خون‌، شما را فعال و سالم نگه می‌دارد.

۴. مفید برای سلامت قلب و عروق

خواص چای لیمو

تحقیقات نشان داده است ، چای لیمو حاوی فلاونوئیدها است که باعث کاهش چربی‌ها و التهاب و جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون در شریان‌ها می‌شوند. بنابراین، نوشیدن چای لیمو یک راه عالی برای مبارزه با بیماری‌های قلبی است.

۵.  ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی

لیمو نوعی ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی است. چای لیمو دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است و به درمان و از بین بردن عفونت‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کند.

۶. کمک به سلامت دستگاه گوارش

چای لیمو با اثر آرام‌بخشی خود هضم را آسان می‌کند. این چای سموم و مواد زائد موجود در بدن را از بین می‌برد و بدن شما را قادر می‌سازد تا  مواد مغذی خوراکی ها را بیشتر جذب کند.

۷. درمان تورم ناشی از جراحی

تورم ناشی از جراحی یا اِدِم یک بیماری شایع پس از عمل است و چای لیمو اغلب برای کاهش تورم و ادم توسط پزشکان توصیه می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  آیا گل گاو زبان برای بدن خاصیت دارد؟

۸. فعالیت انسولین را بهبود می‌دهد

بدن ما برای تبدیل گلوکز یا قند به انرژی نیاز به انسولین دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط “ژورنال شیمی کشاورزی و مواد غذایی” ثابت شده که چای فعالیت انسولین را بهبود می‌دهد و چای لیمو هم همین خواص را برای بدن دارد.

۹. جذب آهن را تسهیل می‌کند

چای، به طور کلی، می‌تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند. با این حال چای لیمو با داشتن  ویتامین C می‌تواند جذب آهن  را افزایش دهد. بنابراین، اضافه کردن آب لیمو به چای می‌تواند این اثر نامطلوب چای را خنثی کند.

۱۰. مفید برای پوست

خواص چای لیمو

همه‌ی ما از مزایایی که ویتامین C برای پوست دارد، مطلع هستیم. لیمو حاوی خواصی است که به کاهش آکنه و سایر بیماری‌های پوستی کمک می‌کند.

۱۱. خواص ضد سرطان دارد

هم چای و هم لیمو دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قدرتمند هستند. این خاصیت را می‌توان به حضور پلی‌فنول‌ها در چای و مقدار فراوان ویتامین C در لیمو که نوعی آنتی‌اکسیدان است، نسبت داد. آنتی‌اکسیدان‌ها نه فقط از آسیب دیدن سلول‌های سالم جلوگیری می‌کنند، بلکه باعث مرگ سلول‌های ناسالم و جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی هم می‌شوند.

۱۲. مزایای چای سبز همراه با لیمو

چای سبز، هنگامی که با آب لیمو مصرف می‌شود، می‌تواند برای سلامتی مفید باشد. آب لیمو اثر و جذب آنتی‌اکسیدان های چای سبز را افزایش می‌دهد. هنگامی‌که روده‌ی کوچک و بزرگ ما قلیایی می‌شود، در جذب مواد مغذی، کاتچین‌ها در معده ما از بین می‌روند. آب لیمو می‌تواند مقدار زیادی از کاتچین‌های جذب شده از چای سبز توسط بدن را افزایش دهد.

۱۳. مزایای دیگر

آب لیمو یك دیورتیك طبیعی است و باعث افزایش ادرار می‌شود. در عین حال این ماده یک درمان عالی برای التهاب لثه است. روغن‌های معطر موجود در لیمو حاوی خواص ضد میکروبی هستند.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    18 شهریور 1402 در 9:38 ب.ظ

    ممنون از اطلاعات مفیدتون…

    پاسخ

  2. ناشناس

    28 شهریور 1402 در 2:26 ب.ظ

    بسیاربرنامه عالی وباکارایی بسیارمفید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گزگز شدن کف پا را جدی بگیرید

بیشتر افراد به احساس گزگز کف پا بی تفاوت هستند، حسی که موجب مومور شدن در دست‌ها و پاها می‌…