شهریور ۹۸ و حال و هوای بازار مسکن!

۱۱
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به سبب رشد ناچیز قیمت در مناطق جنوبی، شاخص کل قیمت مسکن شهر تهران نسبت به تیرماه امسال ۰.۴ درصد افزایش و مرداد ماه سال  گذشته ۹۱ درصد افزایش یافت.
شهریور 98

واسطه های ملکی می‎گویند که احتمالا در شهریور  ۹۸  معاملات مسکن تا حدودی افزایش یابد.

حال و هوای این روزهای بازار مسکن نشان دهنده آن است که  اندک خریدارانی که در بازار حضور دارند در پی آپارتمان‌های قدیمی یا نوساز زیر قیمت ‎می‎گردند.

 از دست رفتن مهلت جابه‎جایی به عنوان عامل اولیه و تقابل عرضه واحدهای «به قیمت» با تقاضای مصرفی در روزهای اخیر این تصور را ایجاد کرده است که معاملات در شهریور ۹۸  که آخرین ماه از فصل جابه‎جایی ها است نسبت به مردادماه تا حدودی افزایش خواهد یافت.

به گزارش مجله پیام دلتا، با وجود این، اوضاع کلی بازار نشان دهنده  کسادی بی‌سابقه طی شش سال اخیر است.واسطه‌های ملکی می‌گویند که در مرداد ماه نیز تعداد خرید و فروش خانه و آپارتمان چنگی به دل نمی‎زد.

بر اساس اعلام رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران ، تعداد قراردادهای خرید و فروش ملک در تهران در۱۵ روز ابتدای مردادماه ۹۸ فقط ۲۰۲۰ مورد بوده که حاکی از کاهش ۷۸ درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته است .

سقوط معاملات مسکن در شرایطی روی داده است که آمارهای رسمی از افت ماهانه قیمت در مناطق میانی تهران خبر می‌دهد. با این حال به سبب رشد ناچیز قیمت در مناطق جنوبی، شاخص کل قیمت مسکن شهر تهران نسبت به تیرماه امسال ۰.۴ درصد افزایش و مرداد ماه سال  گذشته ۹۱ درصد افزایش یافت.

شهریور 98

چند روز قبل از اعلام تحولات بازار مسکن شهر  تهران در تیرماه امسال ، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران خبر داده بود که قیمت‌های پیشنهادی در مناطقی از تهران ۸ تا ۱۸ درصد کاهش یافته است. در پی این خبر، گزارش بانک مرکزی منتشر شد که نشان می‌داد قیمت مسکن بر اساس معاملات قطعی در مناطق ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۳، ۲۰ و ۲۲ نسبت به خردادماه کاهش یافته است. همچنین  در مناطق یک ، ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۱ با افزایش قیمت روبه رو بوده ایم. منطقه ۱۱ نیز با  رشد ۱۱۶ درصدی پیشتاز تورم قیمت ملک در تهران بود.

بنا بر این گزارش، قیمت مسکن شهر تهران در تیرماه ۹۸ به میانگین ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید که در مقایسه با  ماه پیش از آن ، فقط ۰.۴ درصد و ماه مشابه سال گذشته ۹۱ درصد  افزایش یافت . معاملات نیز ۴۸۰۰ مورد بود که کاهش ۶۵ درصدی را در مقایسه با تیرماه سال گذشته ثبت کرده است.

منبع : ایسنا

۱۱ دیدگاه

  1. رضا اسعدی

    ۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۵۶ ب٫ظ

    مفید بوود

    پاسخ

  2. رحیمی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۲ ق٫ظ

  3. متین

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۲۸ ب٫ظ

  4. علي حنيفه پور

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۱۰ ب٫ظ

    باید بازم قیمتها کاهش پیدا کنه

    پاسخ

  5. هوشمند

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۶:۴۴ ب٫ظ

    برای خبرهای به روزتون ممنون

    پاسخ

  6. شمس

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۱۲ ب٫ظ

    قیمت مسکن جای تعجب دارد !!!!

    پاسخ

  7. روزبهاني

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

    شهریور بازار خوب میشود

    پاسخ

  8. یوسفی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۰ ق٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  9. فرهاد کرمی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

  10. بزرگی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

    در عرض یکسال قیمت مسکن دو برابر شده جای تاسف داره

    پاسخ

  11. بزرگی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

    امید داریم بازار رونق بگیره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…