مالک و مستاجر در کدام کشور ها بیش تر است؟

۸
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
محققان اظهار کرده‎اند: در همه سطوح، دولت باید همکاری کند تا موانع نظارتی،اداری یا دیگر موانعی که مانع انبوه‎سازان و سازندگان خانه می‌شود برطرف شود.
مالک و مستاجر

تحقیقات حاکی است که برخی کشور های جهان  بیش ترین تعداد مالک و مستاجر را دارند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که در بسیاری از کشورها مالک خانه بودن، یعنی احساس امنیت داشتن؛ چون زمانی که مالک خانه هستید، دیگر لازم نیست پول خود را برای اجاره‌بها پرداخت کنید.

به گزارش مجله پیام دلتا ،مالکیت خانه، مزایا و معایبی دارد. برخی خانه‌ها هزینه‌های وام مسکن ماهانه، تعمیرات، بیمه و مالیات بر دارایی دارند.

نتایج بررسی‌های جدید حاکی است ، در کشورهایی مانند انگلستان که تعداد قابل توجهی مستاجر دارد، مهمترین عامل، رکود اقتصادی است. آلمانی‌ها نیز با توجه به شرایط اقتصادی قدرتمندی که دارند، بازهم درصد بیشتری از آنها اجاره‌نشین هستند و تقریبا ۴۸.۱ درصد از خانواده‌ها هر ماه اجاره می‌پردازند.

نیمی از اروپایی‌ها ترجیح می‌دهند که  مالک خانه‌ای باشند. طبق آخرین گزارش‌ها، هفت نفر از هر ۱۰ اروپایی در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که مال خودشان است.

در لیتوانی داشتن خانه برای افراد مهم است و هدفشان از خرید خانه این است که آن را به فرزندان یا نوه‌هایشان به ارث بگذارند.

بر اساس گزارشی از رویال بانک کانادا (RBC)، بیش از ۴۰ درصد از خانواده‌های کانادایی (با میانگین سنی زیر ۳۵ سال سرپرست خانواده)، مالک خانه هستند و به طور کلی کانادا، از کشورهایی است که بالاترین میزان مالکیت خانه در جهان (۶۷.۸ درصد) را دارد. مقایسه اطلاعات از سال ۲۰۱۷، نشان می‌دهد که در بازارهای کانادا مثل تورنتو و ونکوور نرخ مالکیت خانه تقریبا دو برابر شهرهایی مانند پاریس و برلین است.

با وجود کاهش اندک مالکان ، از سال ۲۰۱۱، نرخ کلی مالکیت خانه در کانادا در سال ۲۰۱۷، ۶۷.۸ درصد بود. در ایالات متحده در این سال نرخ مالکیت خانه ۶۳.۴ درصد بود. مالکیت خانه در ایالات متحده از ابتدای سال ۲۰۰۵ تا سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ به طور پیوسته کاهش یافته است.

مالک و مستاجر

محققان اظهار کرده‎اند: در همه سطوح، دولت باید همکاری کند تا موانع نظارتی،اداری یا دیگر موانعی که مانع انبوه‎سازان و سازندگان خانه می‌شود برطرف شود. البته باید این نکته را در نظر داشت که شهرهای بزرگی مانند شهرهای کانادا هم با مشکلات قیمت مواجه هستند، اما میزان مالکیت خانه در این کشور باز هم در رده‌های بالا قرار دارد.

کارشناسان مهمترین عوامل مرتبط با نرخ پایین‌تر مالکیت را افزایش قیمت مسکن، افزایش نرخ وام، افزایش جمعیت متقاضی خانه و بسیاری از موارد دیگر  می‌دانند که باعث نخریدن خانه می‌شود.

در سال گذشته محققان گفته اند :۹۷ درصد از مردم رومانی‌ در خانه و یا آپارتمان خودشان زندگی می‌کنند. رومانی؛ کشوری با بیشترین صاحبخانه و سوئیس، کشوری با بیشترین مستاجر است. ۹۷ درصد از رومانیایی‌ها و ۹۰ درصد از مردم لیتوانی در آپارتمان یا خانه‌هایی زندگی می‌کنند که خود، مالک آن هستند و این درحالی است که بیش از نیمی از افراد در سوئیس و آلمان در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند.

۹ نفر از ۱۰ ساکن ژنو مستاجر هستند. بالاترین نرخ مالکیت خانه در اروپا در سال گذشته مربوط به رومانی(۹۷) بوده است و لیتوانی و کروواسی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند و حدود ۹۰ درصد از آنها مالک هستند. بعد از آن اسلوواکی با ۸۹.۵ درصد و مجارستان با ۸۵.۳ درصد در جایگاه بعدی قرار دارند.

در مقابل، نیمی از آلمانی‌ها و بیش از نیمی از سوئیسی‌ها مستاجر هستند. در آلمان، کمتر از ۵۲ درصد از جمعیت مالک هستند و در سوئیس هم فقط ۴۳ درصد مالک هستند که این دو کشور پایین‌ترین نرخ مالکیت خانه در اروپا را دارند.

بنا بر این گزارش ،جمعیت مستاجران جهان در سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به میزان ۲۲ درصد افزایش داشته و هزینه اجاره در سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ تقریبا سه برابر بیشتر شده است.

اجاره مسکن در کشورهای در حال توسعه، مشکلات و محدودیت‌های خود را دارد. تقریبا ۴۰ درصد از مردم جهان، اجاره‌نشین هستند. طی دهه‌های گذشته، در بسیاری از جوامع، تلاش‌های بسیاری برای حل معضل مسکن انجام شده، اما این بررسی هزینه‌بر و ناکارآمد بوده است.

یکی از عواملی که باعث شده تا برخی کشورها مانند سوئیس و آلمان، مستاجر زیادی داشته باشند، این است که در این کشورها بازار اجاره به خوبی توسعه یافته است و اجاره برای دوره‌های طولانی‌مدت ۱۰ ساله یا بیشتر امکان‌پذیر است.

0000000 مالک و مستاجر در کدام کشور ها بیش تر است؟

کدام کشورها بیشترین تعداد اجاره‌نشین را دارند؟

بیشتر آلمانی‌ها، خانه‌ خریداری نمی‌کنند و اجاره‌نشین هستند. اگرچه آلمان، موفق‌ترین اقتصاد اروپا را دارد و به عنوان کشوری ثروتمند معرفی شده است، اما یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالکیت خانه را دارد.

اما چرا آلمانی‌ها به جای خرید و ساختن خانه، آپارتمان اجاره می‌کنند؟ خرید خانه هدف بسیاری از افراد و به ویژه خانواده‌ها در سراسر جهان است، اما به نظر می‌رسد برای آلمانی‌ها، موارد مهمتری از خانه‌دارشدن  وجود داشته باشد.

یکی از مهم‎ترین موارد برای این موضوع تاثیر جنگ جهانی دوم است. بیش از ۲۰ درصد خانه‌ها به طور کامل نابود شده‌اند. از دیگر موارد مهم در این زمینه آن است که اجاره دادن در آلمان به عنوان یک معامله محسوب می‌شود.

سوئیس هم کشوری است که از نظر درصد، بیش ترین جمعیت را برای اجاره‌ کردن خانه در جهان ازآن خود کرده است. سوئیس، تنها کشوری است که بیشتر مردم (۵۶.۶ درصد) آن ترجیح می‌دهند خانه اجاره کنند.

بعد از آن، هنگ‌کنگ با ۴۹ درصد در جایگاه دوم قرار دارد، آلمان با ۴۸.۱ درصد، کره جنوبی با ۴۴.۸ درصد و اتریش با ۴۴.۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در برخی کشورها بیش از ۳۰ درصد جمعیت اجاره‌نشین هستند که عبارتند از:  ژاپن (۳۸.۷ درصد)، دانمارک (۳۷.۳درصد)، انگلیس (۳۶.۵درصد)، نیوزلند (۳۶.۲۵درصد)، ایالات متحده(۳۶.۲درصد)، فرانسه(۳۵.۹درصد)، کانادا (۳۳.۵درصد)، هلند (۳۲.۳درصد)، استرالیا(۳۰.۹درصد) و ایرلند(۳۰درصد)

سنگاپور کمترین میزان اجاره‌نشین را با ۹.۷ درصد دارد به خود اختصاص داده است .

منبع : ایسنا

۸ دیدگاه

  1. رضا اسعدی

    ۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۵۷ ب٫ظ

    چ جالب

    پاسخ

  2. احمدی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۹ ق٫ظ

    استفاده کردیم

    پاسخ

  3. بزرگی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

    مطلب خوبی بود

    پاسخ

  4. بهلولی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

    خیلی ممنون از استاد بزرگوار بابت مطالب زیبا و مفید

    پاسخ

  5. محسنی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۴۱ ق٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  6. فرهاد کرمی

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۵ ب٫ظ

  7. علي حنيفه پور

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۱۴ ب٫ظ

    مطلب مفیدی بود با سپاس

    پاسخ

  8. هوشمند

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۵۳ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…