چگونه یک جغد ورزشکار باشیم؟

۱۱
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مثل جغدها شب‌ها بیدار بمانید تا ورزش کنید! با دلتا همراه باشید تا فواید ورزش کردن در شب را بیشتر بدانید.
ورزش شبانه

ورزش کردن شبانه برای بدن ما بسیار مفید است اما چرا بهتر است مثل یک جغد شب را دوست داشته باشیم و شبانه ورزش کنیم؟ بر اساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه نورث وسترس شیکاگوی ایالات متحده، عضلات بدن و تقویت یا ضعف آنها رابطه مستقیمی با ساعت بیولوژیک بدن دارد و هنگامی که هوا تاریک است، ماهیچه‎ها از انعطاف بیش‎تری برخوردار هستند.
کارشناسان اعتقاد دارند دلیل این امر اکسیژن دریافتی توسط سلول‎های بدن به میزان زیاد در شب‎ها است که باعث خون‎‏رسانی به ماهیچه‏‎ها می‎شود و آنها را تقویت می‏‏‎کند. البته ورزش شبانه جنبه‎های روانی مهم دیگری هم دارد. با مجله پیام دلتا همراه باشید تا از راز بزرگ ورزش کردن شبانه با خبر شوید.

ورزش در شب

فواید ورزش شبانه

یک بار امتحان و یک موسیقی ضربی و تند را انتخاب کنید، کفش‎های کتانی بپوشید و از خانه بیرون بزنید و شبانه در پارک یا باشگاه ورزش کنید تا فایده‌های آن را تا زمان رفتن به رخت‌خواب‎تان حس کنید.

کنترل و تنظیم خواب

بیدار شدن در سپیده‎دم کار سختی است و برای بعضی از ما جمع کردن انرژی به منظور بیدار شدن در صبح زود و رفتن به باشگاه یا پارک برای ورزش کردن قبل از رفتن به سر کار تقریبا غیر ممکن است. شواهد بسیاری هستند که نشان می‌دهند، داشتن خواب خوب شبانه مهم‎تر از قربانی کردن بخشی از این خواب در صبحگاه برای ورزش کردن است؛ پس بهتر است این شیوه را امتحان کنید و سبک زندگی خود را تغییر دهید.

درواقع، ورزش کردن مداوم چه به صورت روزانه و چه شبانه می‎تواند خواب شما را تنظیم کند. البته رفتن به پارک یا باشگاه در شب به شما اجازه می‎دهد که از تمام انرژی اضافه خود در روز استفاده کنید؛ بنابراین حسابی خسته شده و انرژی‎تان تخلیه می‌شود و مطمئن باشید که یک خواب شبانه عمیق و آرام خواهید داشت؛ به علاوه انجام دادن این مسئله باعث داشتن احساس عالی سرشار از موفقیت می‎شود و قطعا روز بعد با روحیه‎ای مثبت از خواب بیدار خواهید شد.

آرامش و فراغت بیشتری دارید

اغلب افراد ورزش کردن صبح ها و پیش از رفتن به سرکار ( حدود ساعت ۷ ) یا بلافاصله بعد از کار حدود ۵ – ۷ بعد از ظهر را ترجیح می‎دهند. این حالت، بستگی به توانایی، شرایط و سبک زندگی شما دارد. شما جزء کدام دسته از افراد هستید؟ آیا دوست دارید در یک روز شلوغ کاری به باشگاه بروید و ساعت‎ها منتظر شوید تا تردمیل خالی شده  یا با بدن عرق‎کرده در محل کارتان حاضر شوید یا اینکه ورزش را مثل یک برنامه منظم روزانه به سبک زندگی‎تان اضافه و در آرامش با زمان بیشتری در خانه یا باشگاه ورزش کنید؟

این روش می‎تواند برای کارمندها هم مفید باشد؛ یعنی شما دغدغه‎های یک روز کاری سنگین را با خودتان به باشگاه می‌برید و خیلی زود آنها را تعدیل یا فراموش می‎کنید.

ورزش در شب

استقامت بدن‎تان بیشتر می‎شود

برای کسانی که صبح زیاد پرانرژی نیستند، رفتن به باشگاه یا پارک در صبح واقعا کار سختی خواهد بود. جغدهای ورزشکار معمولا در اواخر شب انرژی بیشتری دارند؛ بنابراین ورزش کردن در ساعات شبانه برای بدن ما موثرتر خواهد بود. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‎دهد، قدرت و عملکرد عضلات در شب به بالاترین حد خود می‎رسد.

راه نامحسوس برای معاشرت اجتماعی

افرادی که صبح‎ها به قصد ورزش کردن یا قدم زدن می‎روند، معمولا یا آنقدر پیر هستند که حال و حوصله خودشان را هم ندارند یا آنقدر عجله دارند که می‎خواهند خیلی سریع کارهای‎شان را انجام دهند و به محل کارشان بروند البته استثناهایی هم در این میان وجود دارد.

در مقابل، وقتی شما زمان بیشتری داشته باشید، می‎توانید آرام‎تر ورزش کنید؛ به پارک یا باشگاه بروید، قدم بزنید، پیاده‌روی کنید و دوستان تازه‌ای بیابید البته ممکن است تمام این‎ها در یک ورزش صبحگاهی هم نصیب‎تان بشود اما معمولا شانس کمتری دارید.

تحقیقات نشان داده است که در شب، بدن‎سازان آرام‎ترند و اغلب مشتاقانه تمایل به صحبت با دیگران دارند. اگر شما جزء افراد اجتماعی هستید، آخر شب بهترین زمان ملاقات با جغدهای بیدار و پیدا کردن تعدادی دوست فیتنسی برای شما است.

درمان استرس‎های روزانه

همانطور که گفته شد، یکی از مزیت‎های ورزش در شب آرامش و فراغت بیشتر است. مخصوصا اگر کارمند باشید و بعد از سپری کردن یک روز استرس‎زای کاری بخواهید تمام تنش‎های روزانه را به فراموشی بسپارید و ادامه روزتان را با حال و هوای تازه‎ای بگذرانید؛ در این صورت ما به شما پیشنهاد می‎کنیم که در یک باشگاه نزدیک به محل کار یا منزل‎تان ثبت‎نام یا از پارک و وسایل عمومی آن‎ها استفاده کنید.

اکسیژن‎رسانی بیشتر

 ورزش کردن می‎تواند سبب تحریک سلول‎های ماهیچه‎ای و نیاز به دریافت بیشتر اکسیژن توسط بدن شود که برای حفظ سلامت و جلوگیری از بروز انواع بیماری‎ها از جمله حملات قلبی، سکته مغزی و سرطان بسیار مفید است.

بسیاری از بیماری‎های مرگبار در بدن به دلیل کمبود دریافت اکسیژن ایجاد می‎شوند؛ ‌به همین دلیل کارشناسان توصیه می‎کنند افراد شب‏‎ها و در محیط باز مثل پارک‎ها که اکسیژن فراوان دارد، ورزش تا سلامت بدن خود را حفظ کنند.

تغییر در سبک زندگی و تغذیه

اگر شب‎ها سرتان گرم باشگاه باشد؛ دیگر آن را با پرخوری و خوردن غذاهای چرب در کافه‎ها و رستوران‎ها یا سینما و… بعد از یک روز کاری خسته‎کننده هدر نخواهید داد. البته بسیاری از این تفریح‎ها هم مفید هستند؛ به شرط آنکه مراقب تناسب‎اندام و انتخاب‎های‎تان باشید؛ پس توصیه می‎کنیم با دوستان‎تان در یک کلاس شبانه یوگا ثبت‎نام کنید یا گروهی با هم به پارک بروید و بدوید و حین تناسب‎اندام از همراهی هم لذت ببرید. البته بعد از آن شما می‎توانید خودتان را به خوردن یک غذای رژیمی سبک با نوشیدنی مناسب و دلپذیر مهمان کنید.

۱۱ دیدگاه

  1. سید محمد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۰۲ ب٫ظ

    سلام اولین بار هست یه سایت دیدم که با عشق مطلب گذاشته… وظیفه خودم دیدم تشکر کنم ازتون.. برقرار باشید..

    راستی تو اینستا هم اگه باشید دنبالتون میکنم. ?

    پاسخ

  2. یوسفی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۵۰ ب٫ظ

    اموزنده بود

    پاسخ

  3. احمدی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

    ورزش در همه تایم ها خوبه خصوصا شبها که عالیه

    پاسخ

  4. بزرگی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

    زنیرو بود مرد را راستی ز سستی کژی آید و کاستی

    پاسخ

  5. بهلولی

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۵۹ ق٫ظ

    خیلی جالب بود. ممنون از شما

    پاسخ

  6. آقازاده

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۷ ق٫ظ

    مطالب مفید وخوب بودن

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      ممنون از نظرتون

      پاسخ

  7. هوشمند

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۵۹ ب٫ظ

    خیلی خوب و مفید بود ممنون

    پاسخ

    • نرگس نظیف

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

  8. متین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۲۲ ب٫ظ

  9. متین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…